Eirik Vestre Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Stasjonsvognene hadde 9"tromler bak, og mange, selv 1.6 hadde store atlasen. er vel stor atlas da Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 Stasjonsvognene hadde 9"tromler bak, og mange, selv 1.6 hadde store atlasen. får håpe det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 11, 2007 Author Share Posted October 11, 2007 Jeg ville ha beholdt bilen original...Er ikke mange igjen av stasjonsvognene av denne typen!Blir iallefall ikke flere! MVH John-A fins forsatt noen god biter igjen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1661075 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 fins forsatt noen god biter igjen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1661075 Prisen var jo da en del optimistisk... sjøl om bilen er strøken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 15, 2007 Author Share Posted October 15, 2007 er gule koni noe å ha på taunusen? frister veldig siden komplett sett med fjære og dempera koster kun 3490 på mekonomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Jeg anbefaler røde koni den vil oppføre seg urolig med gassdempere. (har prøvd sjøl)Røde koni er genialt på gammel taunus, har det selv på min bil, og bare du justerer de rett, så har du en gammel taunus som ligger godt på veien Men for all del bytt ALLE foringene i understellet til polyeurethan. Det vil du få mye igjen for seinere i.o.m. at bilen blir veldig mye mer presis, responsiv, retningsstabil, og morsommere å kjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 16, 2007 Author Share Posted October 16, 2007 Jeg anbefaler røde koni den vil oppføre seg urolig med gassdempere. (har prøvd sjøl)Røde koni er genialt på gammel taunus, har det selv på min bil, og bare du justerer de rett, så har du en gammel taunus som ligger godt på veien Men for all del bytt ALLE foringene i understellet til polyeurethan. Det vil du få mye igjen for seinere i.o.m. at bilen blir veldig mye mer presis, responsiv, retningsstabil, og morsommere å kjøre hvilke fjøre du vil anbefale da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Nå husker jeg ikke fabrikatet på det 45/50 senkesettet jeg har akkurat nå, (tror det var eibach) men jeg bruker senkesettet på banekjøring, og kappa originalfjærer på vanlig kjøring, da disse er litt mykere. Men den sitter fint på, selv med kappafjærer Nå har jeg 18mm stabstag foran og 16mm bake, og den krenger ikke mye for å si det sånn De røde koni-demperne som da er olje, er oxo trinnløs justerbar, og jeg har de justert ganske stivt, ca 5-mm vridning fra den hardeste instillingen.Men bilen er fint kjørbar uten å få nyrene knust over hver ujevnhet i veien. Og den sitter meget bra på, ved banekjøring 2:01 på Arctic sircle raceway på mo i rana sommeren for to år siden med 105hk 2l gasser. 2:11 på pissbløt bane.Den banen er ca 3.7km lang oxo. Tommy Rustad kjørte den banen med focus rs på 1:49 til sammenligning. 12 sek under med under halvparten av hestene er ikke dårlig.(nok skryt for denne gang ) Men du ser, taunus har potensiale som bare det. Men jeg veit ikke hvor tung stasjonsvogna er i sammenligning med min 75mod 2dørs sedan på 1040kg? (ifølge vognkort) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 bilen vurderes solgt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted November 7, 2007 Author Share Posted November 7, 2007 bilen blir nok ikke solgt... men har kjøpt enn ford til no så blir litt knapt med penger siden jeg er 17år og går på skole. men prosjekt blir det etter jul. følg med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 noen som har noe forslag til hvilken v8 jeg kan putte inni her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 For å ikke øke vekta så mye, så kan du vel sette inn en rover v8, fra 3.5l og oppover.Eventuelt, så er det vel 302/351 et bra valg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 har fått tilbud om en 350 bremset 294hk og 500nm. nybygd. skulle få den for 7000.er det noe å satse på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Du setter vel ikke chevy inn i ford? Men spøk til side, den motoren i en tænnis hadde vært sinnsykt Manuellkasse hadde vært ennå artigere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted December 13, 2007 Author Share Posted December 13, 2007 (edited) redd den blir litt framtung.... eller?fikk også lyst på 2.8/2.9 twinturbo Edited December 13, 2007 by Ford-rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Nå er jeg ikke sikker hvor mye en smallblock veier kontra 2.8 eller 2.9, men det kan ikke være mange kiloene mer. Går du for en Rover V8 så er motoren i aluminium dvs blokk, topper og innsug. Uten girkasse er den ca 10kg tyngre enn en ohc Jeg har en 3.5L Rover V8 liggende som jeg hadde veldig lyst å smelle neddi tænnisen min. Men den blir nok liggende til jeg finner tak i ei manuell-kasse som tåler juling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
therkildsen Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Nå er jeg ikke sikker hvor mye en smallblock veier kontra 2.8 eller 2.9, men det kan ikke være mange kiloene mer. Går du for en Rover V8 så er motoren i aluminium dvs blokk, topper og innsug. Uten girkasse er den ca 10kg tyngre enn en ohc Jeg har en 3.5L Rover V8 liggende som jeg hadde veldig lyst å smelle neddi tænnisen min. Men den blir nok liggende til jeg finner tak i ei manuell-kasse som tåler juling. det er ikke så mye vekt forskjel på 2,8i og 302 v8http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=35518 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=35564 Glenn Therkildsen sen 75modbruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdidu skal ikke stjele staten liker ikke konkuransekongen av skrive feil er sikkert meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Min første bil var en Taunus!! 1977 mod.den ble stolt kjøpt i 1993,for 4000kr. monterte 2.8i,2.3 bak å forstiling,1.6 bakende med sveisa sperre,4.11 i utveksling,så den ble rimelig kjapp.trur det var 11 axlinge æ tok livet av på 3år!! hehe..8x13 RS felger fra ford capri,med den gromme lavprofildim av 205/60-13 Satt i RS turbo stoler,å sydde om dørtrekk å baksete også fra RS Turbo. Luisi ratt va jo ett must. Senkesettet var selvfølgelig vinkelsliper¨,hadde 4,5 cm bakkeklaring! Lakkerte bilen i dyp vinrød med metal flake. Hadde også innkorta 2.8i frontleppe fra Granada,gummileppa på baklukaå sjalusi va jo konge Må si den bilen var min virkelige STORE kjærlighet,fineflotte pene nydelige bila Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 tror nok jeg kommer til å gå for 2.9 12v turbo og prøve å plassere den litt lenger bakv8 som jeg tenkt på å kjøpe veide for mye og var for stor.må bare få unna noen andre prosjekt jeg holder på med så jeg får en plass til den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted April 27, 2008 Author Share Posted April 27, 2008 funnet for mye rust under bil så den vrakes innen neste helg. blir ny sierra isteden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now