Ford-rs Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Har kjøpt meg no en taunus mk2 stv med 1.6 som jeg har tenkt som prosjekt. er det noen her inne som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med den? har tenkt å bruke en del penger på an. skal ikke bli noe rånebil men mer som en bruksvetran.kom gjerne med bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Stappe neddi en 2,8i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Oi her har du mange muligheter.Først og fremst nye dempere, fjører og polyforinger, kontrollere alle ledd etc. Hiv på capri 2.8i bremser med ventilerte skiver og litt større calipere, gjerne de fra Granada 2.8i, de med lengst klosser.Motormessig så er det jo flere valg. En ting er å sette inn kam og gasser fra 2.0 samt grenrør. Evt sette i en en trimmet 2.0 med større gasser, spissere kam og grenrør. Ville holdt meg til rekkefirer og gasser. Mekke litt old scool! Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 dette er råe biler. legg ut bilder av den da. det går en stv her i bergen, uten fangere, den er feit.. du kan jo slippe ned en V6 cosworth motor da, og manuell gir... godkjent? tror ikke det. så det letteste er vel en småtrimmet 2liter, borret til 2.1, god kvass kam, grenrør, 2.5" eksos og store gassere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 kan legge ut bilder av den når jeg skal ut til den. prosjektet kommer ikke til å starte før i vinter. men motor kommer jeg til å bygge ganske snart siden jeg har alle delen jeg trenger. men jeg snakket med bt i dag de var veldig positiv til sette en small block i den. men kommer nok til å holde meg til en rekke firer. men hva jeg skal bygge den av er jeg ikke sikker på enda. kom gjerne med forslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 om -bt var positiv til SB, da er det ikke tvil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 om -bt var positiv til SB, da er det ikke tvil blir litt for dyrt i første omgang. men kanskje etterhvert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 hva tror dere om de felgene som står på den http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?p=84295#84295 på taunusen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John-A Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Hei! Er bilen fra 76-79, eller nyere?... MVH John-A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 Hei! Er bilen fra 76-79, eller nyere?... MVH John-A bilen er -77. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Taunus er morro bil!.. Her er bilde av min -78 Taunus ca i -93... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 6, 2007 Author Share Posted October 6, 2007 Taunus er morro bil!.. Her er bilde av min -78 Taunus ca i -93... turbo og forgasser hvordan fungerte det på taunus? tålte drivverket det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 type kvit og hentet på stette? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 6, 2007 Author Share Posted October 6, 2007 type kvit og hentet på stette? om du tenker på olav sin gamle taunus som stod på jorde et år så er det den. men blir ikke hentet får jul da jeg må bli ferdig med et annet prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 he no bilder av dn eg:P Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 der ja... som dere ser så er det litt rust men kanaler og hjulbuer er hele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 å framskjerma Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 å framskjerma der hva noen "småe" hull der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 der hva noen "småe" hull der Bingo Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 (edited) turbo og forgasser hvordan fungerte det på taunus? tålte drivverket det? ja, det gikk greit... Men anbefaler hardere fòringer i bakstillinga!.. -Var 2.0 den jeg hadde.. Vet ikke om det er særlig forskjell på drivverk.. Edited October 7, 2007 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John-A Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Jeg ville ha beholdt bilen original...Er ikke mange igjen av stasjonsvognene av denne typen!Blir iallefall ikke flere! MVH John-A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 alt kommer sikkert til å bli orginal uten om motor, felger,fjæring, foringer og bremser fremme. interiøret er så si strøkent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Det skal se originalt ut, hvis du ser bort fra felgene Hvis du er heldig har du det store atlas bakakselen, og de er det enkelt å få tak i sperre til de. RS Euroford har alt du trenger til understell, bremser, foringer osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Det skal se originalt ut, hvis du ser bort fra felgene Hvis du er heldig har du det store atlas bakakselen, og de er det enkelt å få tak i sperre til de. RS Euroford har alt du trenger til understell, bremser, foringer osv trur d va liten på dinna, e tross alt den orginal 1600. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Stasjonsvognene hadde 9"tromler bak, og mange, selv 1.6 hadde store atlasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts