Jump to content

regreim røyk


Peder`n

Recommended Posts

Skulle kjøre til legetime i dag, men kom ikke mer enn noen kilometer, da motoren døde og oljelampa lyste... :unsure:

Etter et lite øyeblikk lyste hele dashen som et juletre! (som hos Reodor Felgen, da superretometerfordelern hans streiker.) Neida.

 

 

Stoppet på et ganske dårlig sted...nesten på toppen av en bakketopp, jeg vurderte å forsøke å dytte den videre over toppen, å heller bli stående nedi ei dump...men...jeg VAR på vei til legen så jeg hadde ikke ork.

 

Jeg lette etter feil, da mitt umiddelbare forsøk på å starte bilen ikke resulterte i noe mer enn flere spørsmål...

Lette etter feil i motorrommet, fant ut at fordeleren er utslitt, men kunne ikke skjønne at det ikke tente på noen av sylindrene...kikket på plugghetter, ledninger og coilledning.

 

Dekselet til reg,reim skjulte nemlig det som var årsaken til motorstoppen...reima hadde røket tvers av.

 

Ble tauet hjem omsider, og lånte bil så jeg fikk kjøpt meg ei reim...men Torshov hadde ikke strammehjul...

 

Har nå satt på alt sammen...SELV om jeg ikke føler meg serlig pigg....det tok tid, for å si det sånn... :rolleyes:

 

Men for å ikke gjøre en lang dag lengre, besluttet jeg å vente med å starte opp, da jeg ikke orker en dårlig nyhet sånn på tampen...sover bedre med håpet... :lol:

 

Spørsmål...Er det ikke mulig for en 2,0 OHC å ryke regreim uten at ventilene slår nedi?...hører nemlik ikke noe herk når jeg drø rundt, og veiva var fin og dra rundt... bare det vanlige at det fiser i ventilene( er jo en gammel bil)

 

Noen som mener noe?

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Var det jeg trodde jeg også Dagfinn...God natt....Nå skal jeg sove godt... Tenker grunnen til at den røyk var at det er en del km siden den skulle hatt skifte...Skiftet først på 118000, nå hadde den gått 255000...ikke så mye da men,,,,ikke noen unnskyldning...He he

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

vet om flere Sohc motorer som har røket reg.reim og det har alltid gått bra. men er det en Dohc derimot så spøker det nok sikkert litt mer. :D så jeg krysser fingrene mine for deg. :)

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Skal høre det....at den ikke vil starte ordentlig...

 

veivhjulet står riktig, kamhjulet står riktig, fordeleren står riktig....(nytt fordelerlokk BTW)...

Har hatt ut alle pluggene, og dem er søkkvåte, så bensin er det...

 

Men starter ikke skikkelig alikevel...høres ut som den går på 2 sylindre...for hvis jeg holder halv gass når jeg starter, så futter den sånn merkelig. :huh: .Og kan holdes igang ved å ha gassen halvt nedtråkket...hvis jeg tråkker mer, eller slipper dør den... :mellow:

 

Skal avgårde etterpå for å kjøpe nye plugger, men har på følelsen at denne motoren ikke er helt standard....Har kikket nedi hullet til tennplugg ved stempel 1....og der synes jeg jeg ser at det er merker på stempelet....Og det er jo ikke meninga?!...skal jo som sagt før her være klaring mellom ventiler og stempel på denne....selv om ventiler står helt nede og stempelet kommer....

 

Plugger var bra å bytte uansett...men jeg tror ikke det er dem som krangler...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

:angry: ...Burde jo ha gjetta det....Pokker meg ingen bensinstasjoner som har tennplugger....Hva er det blitt til med bensinstasjonene??.. Er jo bare brød og melk der jo?!

 

Ja....har trippelsjekka tenninga, alt stemmer på håret....håper det er pluggene...

 

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

:angry: ...Burde jo ha gjetta det....Pokker meg ingen bensinstasjoner som har tennplugger....Hva er det blitt til med bensinstasjonene??.. Er jo bare brød og melk der jo?!

 

Ja....har trippelsjekka tenninga, alt stemmer på håret....håper det er pluggene...

Peder

Spør om ei H4-pære,og du får til svar"Nei,me sel ikkje frukt her!" :wacko:
Link to comment
Share on other sites

Ja....det er litt dumt det der....hadde vært fint om dem hadde det mest grunnleggende da... :wacko:

(men kan jo diskuteres hva som er mest grunnleggende...)

 

Ja...rart med det....har sjekket det flere ganger...1-3-4-2...

 

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
kanskje kammen står 180grader feil...

 

 

Kammen kan ikke står feil vei , den er rett så lenge punktene er rett,

Men tenningen kan stå feil vei, bare å huke om , flytt 1 til 4 og 2 til 3.

Link to comment
Share on other sites

en runde på motor er 2 runder på kammen ,,,,,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Sånn....fikk den til å gå nå i ettermiddag....Hadde blingsa på tenninga ja....det var det som gjorde det...PUH.

 

Så nå har både Jeg og bilen blitt litt bedre, masse frisk luft til meg....og ny reg.reim, fordelerlokk, kabler og plugger til bilen...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Sånn....fikk den til å gå nå i ettermiddag....Hadde blingsa på tenninga ja....det var det som gjorde det...PUH.

 

Så nå har både Jeg og bilen blitt litt bedre, masse frisk luft til meg....og ny reg.reim, fordelerlokk, kabler og plugger til bilen...

 

Peder

 

 

Da er det bare å gi bånn gass hehe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...