Peder`n Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 (edited) Skulle kjøre til legetime i dag, men kom ikke mer enn noen kilometer, da motoren døde og oljelampa lyste... Etter et lite øyeblikk lyste hele dashen som et juletre! (som hos Reodor Felgen, da superretometerfordelern hans streiker.) Neida. Stoppet på et ganske dårlig sted...nesten på toppen av en bakketopp, jeg vurderte å forsøke å dytte den videre over toppen, å heller bli stående nedi ei dump...men...jeg VAR på vei til legen så jeg hadde ikke ork. Jeg lette etter feil, da mitt umiddelbare forsøk på å starte bilen ikke resulterte i noe mer enn flere spørsmål...Lette etter feil i motorrommet, fant ut at fordeleren er utslitt, men kunne ikke skjønne at det ikke tente på noen av sylindrene...kikket på plugghetter, ledninger og coilledning. Dekselet til reg,reim skjulte nemlig det som var årsaken til motorstoppen...reima hadde røket tvers av. Ble tauet hjem omsider, og lånte bil så jeg fikk kjøpt meg ei reim...men Torshov hadde ikke strammehjul... Har nå satt på alt sammen...SELV om jeg ikke føler meg serlig pigg....det tok tid, for å si det sånn... Men for å ikke gjøre en lang dag lengre, besluttet jeg å vente med å starte opp, da jeg ikke orker en dårlig nyhet sånn på tampen...sover bedre med håpet... Spørsmål...Er det ikke mulig for en 2,0 OHC å ryke regreim uten at ventilene slår nedi?...hører nemlik ikke noe herk når jeg drø rundt, og veiva var fin og dra rundt... bare det vanlige at det fiser i ventilene( er jo en gammel bil) Noen som mener noe? Peder Edited October 1, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 still den på tenningsmerkene,huk på ny reim og fyr opp...en ohc skades ikke ved et register reim brudd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Var det jeg trodde jeg også Dagfinn...God natt....Nå skal jeg sove godt... Tenker grunnen til at den røyk var at det er en del km siden den skulle hatt skifte...Skiftet først på 118000, nå hadde den gått 255000...ikke så mye da men,,,,ikke noen unnskyldning...He he Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 (edited) vet om flere Sohc motorer som har røket reg.reim og det har alltid gått bra. men er det en Dohc derimot så spøker det nok sikkert litt mer. så jeg krysser fingrene mine for deg. Edited October 1, 2007 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 hehe , der er fordelen til ohc motorn... 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Hadde det vært 1.6 motor så hadde det ikke gått bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 en org 2liter ohc tåler at reimen ryker, er toppen høclet og det er trimkam i den, da kan det gå til ***** Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 Skal høre det....at den ikke vil starte ordentlig... veivhjulet står riktig, kamhjulet står riktig, fordeleren står riktig....(nytt fordelerlokk BTW)...Har hatt ut alle pluggene, og dem er søkkvåte, så bensin er det... Men starter ikke skikkelig alikevel...høres ut som den går på 2 sylindre...for hvis jeg holder halv gass når jeg starter, så futter den sånn merkelig. .Og kan holdes igang ved å ha gassen halvt nedtråkket...hvis jeg tråkker mer, eller slipper dør den... Skal avgårde etterpå for å kjøpe nye plugger, men har på følelsen at denne motoren ikke er helt standard....Har kikket nedi hullet til tennplugg ved stempel 1....og der synes jeg jeg ser at det er merker på stempelet....Og det er jo ikke meninga?!...skal jo som sagt før her være klaring mellom ventiler og stempel på denne....selv om ventiler står helt nede og stempelet kommer.... Plugger var bra å bytte uansett...men jeg tror ikke det er dem som krangler... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Justert tenninga riktig da? Eller prøvd å justert i det hele tatt å sjekka om det er forskjell? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 ...Burde jo ha gjetta det....Pokker meg ingen bensinstasjoner som har tennplugger....Hva er det blitt til med bensinstasjonene??.. Er jo bare brød og melk der jo?! Ja....har trippelsjekka tenninga, alt stemmer på håret....håper det er pluggene... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 ...Burde jo ha gjetta det....Pokker meg ingen bensinstasjoner som har tennplugger....Hva er det blitt til med bensinstasjonene??.. Er jo bare brød og melk der jo?! Ja....har trippelsjekka tenninga, alt stemmer på håret....håper det er pluggene...PederSpør om ei H4-pære,og du får til svar"Nei,me sel ikkje frukt her!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Riktig tenningsrekefølge da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 (edited) Ja....det er litt dumt det der....hadde vært fint om dem hadde det mest grunnleggende da... (men kan jo diskuteres hva som er mest grunnleggende...) Ja...rart med det....har sjekket det flere ganger...1-3-4-2... Peder Edited October 2, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 kanskje kammen står 180grader feil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 (edited) Har tenkt på det....men det har blitt med tanken....for det går ann å sette den 180 feil?...Er to kiler der?...Må ta det i morra når jeg står opp... Peder Edited October 2, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 kanskje kammen står 180grader feil... Kammen kan ikke står feil vei , den er rett så lenge punktene er rett, Men tenningen kan stå feil vei, bare å huke om , flytt 1 til 4 og 2 til 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 var det jeg mente slik SieRRa her sier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 en runde på motor er 2 runder på kammen ,,,,, 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 en runde på motor er 2 runder på kammen ,,,,,feil. er omvendt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 Sånn....fikk den til å gå nå i ettermiddag....Hadde blingsa på tenninga ja....det var det som gjorde det...PUH. Så nå har både Jeg og bilen blitt litt bedre, masse frisk luft til meg....og ny reg.reim, fordelerlokk, kabler og plugger til bilen... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Sånn....fikk den til å gå nå i ettermiddag....Hadde blingsa på tenninga ja....det var det som gjorde det...PUH. Så nå har både Jeg og bilen blitt litt bedre, masse frisk luft til meg....og ny reg.reim, fordelerlokk, kabler og plugger til bilen... Peder Da er det bare å gi bånn gass hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now