Guest raCer Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 (edited) Har kjøpt meg en høytalerpakke på biltema. Den inkluderte denne subben HER og 2 høytalere av DENNE typen og 2 andre litt mindre høytalere som jeg ikke ska bruke. Jeg har allerede 4 høytalere i bilen, 2 litt mindre foran og 2 6*9 3 veis bak i hattehyllen som kjøres fra cd spilleren i bilen.Siden denne subben hadde innebygd forsterker tenkte jeg at subben, og de 2 nye høytalerene jeg skulle bruke kunne kjøres fra subben med innebygd forsterker. Ut ifra det dere ser på linken så ser det ut som det kan det? Kan ikke kjøre alt fra cd spilleren, den har jo bare en utgang på 4*45W. Har veldig lite peiling på anlegg så hvis noen kunne hjulpet hadde det vært flott. har ikke råd til noe fancy dyr forsterker heller takker for svar Edited October 1, 2007 by raCer Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 (edited) sorry men den forsterker på basseren er bare til basseren må nok kjøpe deg en forsterker til. koster ikke mye på tema det. men får billig andre steder også som hos torshov bilrekvisita og lignende sikkert noen som veit om noen greie forsterkere til en billig penge mulig jeg kan prøve å spore opp et par men er ikke sikkert Edited October 1, 2007 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Riktig som tuszi sier her. Annbefaling, kjøp deg en billig 4 kanals forsterker ( Thorshov sine er bra, vil påstå de er bedre enn biltema sine, og da må du ut med kunn 899kr for en 4 kanals) Disse tåler å kjøres i 2 ohm, altså kan du koble 2 sett høytalere per utgang =) (serie kobling). Da får du benyttet alle høytalerene dine, og du får bedre lyd enn med vanlig spiller (4x45) Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raCer Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raCer Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 la oss si at høytalerene mine har en maks effekt på 600 watt tilsammen, også bruker jeg en 1100 watts forsterker, kan det gå gale? Altså at høytalerene blir sprengt ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 la oss si at høytalerene mine har en maks effekt på 600 watt tilsammen, også bruker jeg en 1100 watts forsterker, kan det gå gale? Altså at høytalerene blir sprengt ..... Det er bare fint hvis forsterkeren yter mer en høyttalerene tåler, men da er det igjen opp til deg og ørene dine og høre når det blir for mye for høyttalerene... Så skal det også sies at watt ikke har så mye å si, spesiellt ikke på stereo fra biltema og torshov, det yter som regel langt mindre en oppgitt.... Har foresten en god gammel orion forsterker jeg skal selge, 2x50 watt RMS... 500kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Det er større kjangs for å sprenge høytalere med for lite effekt enn med for mye da. Bare så det er sagt Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts