Jump to content

valg av ny turbo til escort cosworth t25 .95mod


phatphuck

Recommended Posts

nts har vel en turbo som lader tidligere enn t-25 turboen eller? dette spørsm vil jeg gjerne vite svar på også

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

nts har vel en turbo som lader tidligere enn t-25 turboen eller? dette spørsm vil jeg gjerne vite svar på også

Ja selvfølgelig har de det. NTS kan levere samme turboene som de sier en i sverige bruker på sin 400 hk twin turbo subaru som har positivt ladetrykk ved 900 O/min og 1,5 BAR ladetrykk ved 1900 O/min.

 

Det er bare å si nøyaktig hva du vil ha og så bygger de det til deg. Det kan ikke bli enklere eller bedre enn det, bare billigere og dårligere.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Er på jakt etter ny turbo til min cossie, motoren er kun chipet(msd 297) og 3"eksos.

har kikket litt på gt28rs, noen som vet hvoran denne passer med tanke på flenser og hk ovs.

Evt noen andre forslag til ny turbo.tenkte og holde meg rundt ca 300hk

 

 

Ser ingen grunn til at Escort t25 turboen skulle klare over 300hk .

Jeg har hatt en inne nylig , som jeg satte andre hus på , så jeg målte hjulene .

Den har nesten eksagt samme hjul størrelse som GT2860RS , men uten det nye turbihjulet og selvsagt ikke BB (dual ballbearing) .

Den er egentlig nesten eksagt kopi av Sunny Gtir turboen ( bare med mindre ar hus enn Gtir turboen) .

Med Gtir T28 turboen har masse folk dratt ut over 350hk (2l SR20DET) .

Få den ombygget med 360" trust lager , og muligens et større kompressor hus , så burde den lett klare godt over 300hk .

I tilffelle er det Cossi motorens begrensninger , som gjør at den ikke klarer mer , for turboen i seg selv vil klare det .

En GT2860RS vil nok ha litt raskere spoolup...kommer litt an på hva turbihus en bruker .

Men den vil ikke passe på vanlig Cossi downpipe flens .

 

OBS : Det selges MYE gt2860rs kopier laget i Kina .

Disse har null til felles med orig. turbo , annet enn at husenes utseende er kopiert .

Jeg kjenner flere , som har blitt svindlet , der de har betalt høy pris og blitt lovet GARRETT GT2860RS , men har fått kopier .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Du kan bare ringe meg....ser du bor i Sandnes...jeg bor i Stavanger .

send PM .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til at Escort t25 turboen skulle klare over 300hk .

 

Det skal vi iallefall fort bli enig om. Makan til skrot. Det eneste som er brukende på hele saken er turbin- og kompressor huset.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Driver du med oppgradering av turbo, evt fått kule lager i en t34 ?

 

 

En kan ikke bare "bygge " om en T34 til kulelager .

Garrett sine nye GT -R (BB) turboer , er oppbygget med helt andre deler enn de gamle t-serie turboene .

Turbonetics sine turboer er fortsatt basert på de gamle T-serie turboene , og de lager jo versjoner med et kulelager på kompressorsiden .

Problemet er jo at Turbonetics sine turboer er dyrere enn Garrett sine GT® turboer , og er basert på gamle hjul , som er mye mindre effektive , sett i forhold til Garrett sine moderne hjul , som de bruker i GT serien .

OBS : Kun GT turboene som har R på slutten av navnet er DUAL BALLBEARING .

 

T25 Escort turboen har nesten identisk senter seksjon som Sunny Gtir T28 turboen , og hjulene måler nesten eksagt likt , så da DEN turboen klarer 340-350hk (med høyere trykk og 360" trust lager enda mer) , så ville det vært realistisk å tro at en kunne klare i hvert fall 300hk i en Escort .

Forskjellen er at Gtir turboen har .86ar T25 turbinhus , og et litt større kompressorhus .

Den har også veldig lik specs som GT2860RS , som klarer 370-380hk på 98 oktan .

Men det er mulig fullt mulig selve Cossi motoren /oppsettet er så dårlig , at den ikke klarer like mye i umoddet tilstand ( men nå har jeg trukket vekk 50hk da ! , sett i forhold til Gtir sr20det motoren) .

Sunny Gtir motoren har et avansert innsug med et gass spjell på hver sylinder, forbrenningskammer bl.a. uten squish, topp som originalt har mer flow , mekaniske ventil løftere og mer agressive kammer , en coil per sylinder etc. ) .

Men Cossi motoren har litt sterkere stempler/råder , sett i forhold til denne . Den har også større ventiler , slik at den KAN støtte mer effekt , ved "vesentlig" porting.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...