Jump to content

Diskusjon på 200sx forumet


96mondeo4x4

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

skummelt ,

 

jeg snakka med BT å lurte på hva de sa til en annen turbo på min , da fikk jeg til svar att det var bare å montere ....

 

var ikke no snakk om avgift eller no sånt da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Fiesta XR2i :

 

BT vet faktisk ikke selv hvilke lover og regler som gjelder her... er nok du forhører deg med forskjellige folk på samme BT det så får du foskjellige svar! Vis du i det hele tatt får et svar... de vet jo ingen ting så ender med at du må sitte timesvis i tlf med de og blir satt over 20 ganger fram og tilbake. Opplevd mange ganger selv... Tenk da hvilken forskjellsbehandling som kan være fra si et BT her i østfold til et i nord...SKREMMENDE!!! Uttaler meg ikke om saken som dette kommer fra, benytter bare muligheten til å få ut litt agresjon ang BT :D

Edited by cossy88
Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til saken, leste bare gjennom tråden det henvises til.. skriver dette på et generelt grunnlag..

 

Synes det høres veldig rart ut at biltilsynet bygger opp igjen en bil etter skade for å få inn avgifter, tror nok det ligger andre ting bak her??

 

Har bilen vært "overdrevet" trimmet uten godkjenning går det vel heller på å få dokumentert dette.. Da kan biltilsynet annmelde eieren for å kjøre uforsvarlig med en kraftig ombygd bil? Da blir bota større og de kan ta lappen fra sjåføren lenger, og i tillegg forlange bilen godkjent med x antall hester før den kan registreres igjen...

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes ikke bra ut...

 

Støtter det som ble sagt av Stig på 200sx forumet:

 

Er d ikke lov å ha ett oppsett på bilen til kun bruk på bane? eieren kunne ha hatt en type restriksjon på trykk foreksempel som gjørde at effekten på veien ikke ble høyere enn orginalt. d går helt fint på en turbo-bil, og det vet vi alle. og man trenger ikke forandre på selve mappet for å lage en slik restriksjon.

 

Skal jeg ha hvis det blir aktuelt i såfall...

Link to comment
Share on other sites

det er vel sikkert tillat, men vil tro det må være en mekanisk sperre så en ikke bare kan skru opp trykket innfra bilen. Det er helst sikkert foreskrevet en plass. og det skal helt sikkert godkjennes hos BT uansett

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

biltilsynet kan jo f.eks. trekke tilbake tilatelsen til at verkstedet er godkjent bare på dritt.

også ligger nok endel bak det her og det tror jeg eieren av bilen forstår. men likevel prøver å skape diskusjon rundt emne når det viser seg at det i alle tilfeller er hans egen feil

Link to comment
Share on other sites

Lest den tråden nå, og der var det litt mye vern om "nissankompiser".. Mon tro om de hadde engasjasjert seg like mye om en VAG måtte ta en tur i dynopacken til Bjørnstad pga ES var inhabile? Er lov å selge trim, men værre å bruke det.

En S14 har 200hk orginalt så har du trimmet den tilsvarende en årslønn i hkavgift bør man ta det rolig på gata så en flyr under den offentlige radaren. Og det er jo avgift på signaturen hans også.

Er nok som tuszi skriver, men sinne, og fustrasjonen hans burde ikke ligge ute på åpent forum for han egen del.

Link to comment
Share on other sites

veit ikke om dere har hørt om den 200sx som traff en fotgjenger i horten og stakk av? ihvertfall jeg har info innenfra biltilsynet om at denne bilen blei kjørt i benken når biltilsynet fikk den av politiet og da viste det seg at bilen var trimmet og det gikk enda hardere ut på eier. men dette er jo også eierens egen feil.

Link to comment
Share on other sites

det lokale politiet hos oss ville vite hvem som hadde tilgang til verkstedet på kveldstid,så det er tydelig att dette var en prioritert sak....Biltilsynet kom på søndagen etter ulykken,og sa att alt var greit og att eieren skulle få bilen sin på mandag,men sånn ble det altså ikke....er to sider av denne saken,som ved alle andre saker.

Link to comment
Share on other sites

Lest hele tråden nå.

 

Jeg har forstått det slik at de gangene BT har benka kræsja trimmbiler så er ikke det gjeldene fordi etter EØS reglene må bilen benkest i et godkjent testlaberatorium?

 

Denna tråden ga mersmak du, man er vist stor kriminell når man trimmer en bil uten å godkjenne. Egentlig ganske alvorlige saker vertfall sånn som bilmiljøet har blitt...

Link to comment
Share on other sites

er jo noe i det du sier har mark 1. ,men tviler du hadde sagt det samme vis det var deg det gjalt....

 

synd for eier av 200 n her.. huff shit happens. syne det er rart BT byggde opp bil igjen for og bremse den men. finnes sikkert distrikt der de går hardt til verks.

 

Kanskje det er Gatebil sin skyld? som har fått "hele"norges befolkning til og gi innpirasjon til og ha bil som går fælt!! haha.

hvor lang tid tror dere det tar før Bt er inne på område under gatebil og tar seg enn titt??

 

nei... se og lær kjør orginalt ;)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

får over 160 på en fiesta 1,3 60 hk , så har vell ikke no med farten i 50 sone , tipper de har fått tips på att bilen var meget trimmet ,

 

å det er tollvesnet som skal ha avgifter , BT har ikke no med de penga å gjøre

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det virker som vel mye vern av nissankompiser.

Saken er vel enkel og grei. Han har trimmet bilen vel vitende om at dette skal godkjennes og eventuelt betales for. Noe han ikke har tatt seg bryet med. Når han så krasjer slipper han ikke unna "bare" med vraket bil og bot, men får vel nå også litt stress på grunn av trimming etc. Trist og leit og alt det der, men han visste nok hva han gjorde når han trimmet bilen.

Alle her inne vet vel at en ikke kan trimme uten at det skal godkjennes, men det blir jo gjort alikevel.

Jeg er nok ikke mer uskyldig selv, men jeg var klar over risikoen, og ville vel tatt konsekvensene om det ble oppdaget.

At BT går grundig til verks her er noe alle bør ta til etteretning og få godkjent doningene sine fort som f, før en havner i samme knipe selv.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Arig å se hvordan diskusjonen utarter seg på de forskjellige forum.

Datsunforumet (200sx), er det helt klart EST sin feil, da de er i seng med BT. :blink:

VACN forumet er det noen få som følger samme linje, og skylder på EST :blink: (heftig diskusjon her) *ler*

Bilforumet er vel også delt.

Her er eneste stedet hvor folk faktiskt ikke skylder på EST i det hele tatt.

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...