Escort_Cossi Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Skal montere nye fjører på sierra cosworthen.... kor mye må eg demontere?? må bakstillinga ned? Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
Escort RST WRC Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Du må ned med fjærbenet foran.Løse abs-ledning og bremseslange fra demper.Løs demperen nederst (på spindelen), bøy ned spindelen med et spett. Ta tak over lenkearmen og under gulvet i coupéen.Løs demperen i topp og ta den ut.Kan være greit med litt hjelp med spettet.Må nok bruke en del rustspray og hammer/slegge for å få den til å løsne demper fra spindel.Viss ikke kan du slå med meisel inn i sporet på spindelen viss demper sitter godt i spindelen.Når du har fått ut demperen må du bruke fjærklemmer til å klemme sammen fjæra før du skal ha den av demperen.Når du har klemt den sammen, løsner du mutteren på toppen, og tar av.Så løsner du neste mutter lengre nede.Da kommer skåla av og fjæra er løs.Er veldig viktig å montere skål, foringer, ringer etc. rett vei.Så klemmer du sammen den nye fjæra og monterer på demper igjen.Det er også viktig at fjæra ligger skikkelig i skålene.Monter sammensatt fjærben først oppe.Så bøyer du ned igjen lenkearmen igjen med spett og slipper opp presset på spettet når demper kommer ned i spindel igjen.Så monterer du resten. Bak løsner du demperen. Da kommer bærearmen ganske langt ned.Tror det skal være mulig å få ut fjæra da.Men har vært borti at en må løse bærearmen foran også. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort_Cossi Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Du må ned med fjærbenet foran.Løse abs-ledning og bremseslange fra demper.Løs demperen nederst (på spindelen), bøy ned spindelen med et spett. Ta tak over lenkearmen og under gulvet i coupéen.Løs demperen i topp og ta den ut.Kan være greit med litt hjelp med spettet.Må nok bruke en del rustspray og hammer/slegge for å få den til å løsne demper fra spindel.Viss ikke kan du slå med meisel inn i sporet på spindelen viss demper sitter godt i spindelen.Når du har fått ut demperen må du bruke fjærklemmer til å klemme sammen fjæra før du skal ha den av demperen.Når du har klemt den sammen, løsner du mutteren på toppen, og tar av.Så løsner du neste mutter lengre nede.Da kommer skåla av og fjæra er løs.Er veldig viktig å montere skål, foringer, ringer etc. rett vei.Så klemmer du sammen den nye fjæra og monterer på demper igjen.Det er også viktig at fjæra ligger skikkelig i skålene.Monter sammensatt fjærben først oppe.Så bøyer du ned igjen lenkearmen igjen med spett og slipper opp presset på spettet når demper kommer ned i spindel igjen.Så monterer du resten. Bak løsner du demperen. Da kommer bærearmen ganske langt ned.Tror det skal være mulig å få ut fjæra da.Men har vært borti at en må løse bærearmen foran også. Okei....var bak eg tenkte på ja.... Men da må eg nokk løsne ned mesteparten ja....kan ikkje sjønne det skal gå ellers... men men.... Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
capri-rs Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 løys demparen og drivakslingen så går det meget greit "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
kjellathe1 Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 bremseslangan bak har en tendens t og ryke...... kjekt å løsne dem før det bli for mye press på dem:) Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
Escort_Cossi Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 løys demparen og drivakslingen så går det meget greit Okei da må eg bare demontere drivakslingen.... sto og såg på dette...men virka som bærearmen låg heilt i sammen med innfestinga av bakakselen..... men skal prøve demontere drivakslingen og sjå om det går Takk Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
Escort RST WRC Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 Har fått det til ved å løsne bærearmen i framkant på en vanlig Sierra som var vanskelig på det Er jo mye enklere det enn å demontere drivakslingen.. Det er jo skikkelig tungvint i forhold Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort_Cossi Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Har fått det til ved å løsne bærearmen i framkant på en vanlig Sierra som var vanskelig på det Er jo mye enklere det enn å demontere drivakslingen.. Det er jo skikkelig tungvint i forhold Såg ikkje ut til å vere så lett og demontere bærearmen i framkant..?? Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
Escort RST WRC Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 2 skruer i framkant? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now