nitro2k6 Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Nettopp bygd om bilen til IS ( orginalt forgasser ), å idag var dagen kommet for første oppstart. Resultat : Null gnist, null spenning på dysene. Har jordet alt som skal jordes mener jeg. Så det var en svart/gul ledning rett etter kontakten til hjernen og antar at denne skal jordes også? Prøvde med og uten jording på den, men ingen forskjell. Har spenning på den grønne ledningen inn på coilen, men ikke den svarte. Noen tips? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
nitro2k6 Posted September 29, 2007 Author Posted September 29, 2007 Fann en jording som ikke var tilkoblet. Koblet til denne, så nå har jeg 10v over coilen, men fortsatt null gnist!? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
RsMuffe Posted September 30, 2007 Posted September 30, 2007 lurer litt på hvilken ledningsnett du har. har du det med den store grå fordeler-lokk eller det lille brune(boch) lokket?og hvilken årsmodell er sierran som du bygger om? 86 og nedover så har du en et stk fin kontakt ved venstre inne skjerm som man bare kobler på hvis man har motorstyring med den store grå fordeleren. dysene dine skal ha konstant spenning hele tiden ved tenning på. det er jord som går av og på innen hjernen. fikk du prøve startet motoren før ombyggingen? hvis ikke så kan f.eks. hall-giver i fordeleren din være gåen pga. du ikke får gnist.
nitro2k6 Posted September 30, 2007 Author Posted September 30, 2007 Ledningsnettet er beregnet for Rød Bosch-fordeler. Alt funka før jeg plukka av alt forgasserstyret, så tror ikke det er hallgiveren det er noe galt med. Bilen er en 88 modell. Noen som vet hvilke ledninger inn på hjernen som skal ha spenning når jeg slår på tenninga? Har målt at den får pluss inn på 2 ledninger. x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
nitro2k6 Posted October 3, 2007 Author Posted October 3, 2007 Fann ut at hjernen ikke får spenning fra motorstyrings-releet. Kontakten til releet hadde smeltet neddi sikringsboksen. Så får prøve å legge opp eget seperat rele til hjernen. ***** møkk. " Tar 3 timer å bygge om til IS " my ass x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
Recommended Posts