Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

har nå byttet starter og dynamo siden starteren var voldtatt og dynamoen ladet ikke.

Har ett lite problem :

hvor mange ledninger skal på startmotoren? 2? eller 3?

 

vet at starteren skal ha en tykk + fra batteriet og denne fortsetter til dynamo.

skal den tynne ledningen (blå) fra dynamoen inn på den tynne pluggen på starter? (den ved siden av +)

går en tynn ledning inn på starteren fra før (svart) (mener denne er til switchen)

 

har enda en ledning som går i samme "strømpe" som den svarte.

 

Bilen starter helt fint med kun disse to ledningene tilkoblet ,men den lader ikke nå heller, selv med denne nye dynamoen.

Har prøvd med den tynne blå ledningen fra dynamoen, og satt den på samme sted som den tynne svarte som er der fra før,men det hjelper ikke.

Tar jeg den andre blå tynne ledningen som går i samme strømpe som den svarte, kommer bare batterilyset på mens motoren går,og før man starter.

Har og prøvd begge de to blå og den svarte sammen men da lyser bare batterilyset på samme måte..

 

Den tykke røde + er grei både på starter og dynamo.

 

 

Noen som har en grei forklaring på hva som skal hvor ?

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Posted

Fant ut at det var brudd på ladelampledningen (d+) og at børstene var utslitt.. dette selvom ford huggeren sa at de holdt minst 50 000km til (HAHA my ass)

så jeg har brukt masse tid på feilsøking og tull , så viser det seg at børstene er utslitt fra begynnelsen av.. jaja vet nå om en som skal få en dynamo i retur iallefall...

88 Escort RSTurbo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...