Guest RS_Mondeo Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Går å tenker på å montere noen ekstralys på bilen nå som vinteren nærmer seg med stormskritt... Noen som vet om elektronikken i bilen tåler at jeg stjeler styrestrøm til releet fra hovedlyktene og strøm fra batteriet? Vet at en god del Mercer og Audier ikke takler dette, blir rett og slett hjerneskadet.. Og når jeg først skriver, skal virkelig tåkelysene på MK2en være så sinnsyk svake? Det er jo så vidt de lyser sterkere enn parklysa!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Fungerte på min gamle Mk1 Mondeo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Fungerer fint på MK3 også, så da går det nok bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Skulle ikke være noe problem dette nei. Bare å smelle på det! Tåkelysene er utrolig dårlige.. Er absolutt ikke vært ett rødt øre å kjøre med! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Jeg har nettop kjøpt meg tåkelykter fra veng.no, har kjøpt pærer og slikt fra ford.Og de lyser utta **** Er en MK2 jeg har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Når jeg kjører med tåkelysene på dagtid er det mange ganger at andre billister blinker med lysene, de tror jeg kun kjører med park... Lysene er jo rett og slett en vits! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Merkelig. Slikt er det ikke på min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeDD Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Bytt til stekere pærer. Eller har du de pittesmå trill runde tåkelysene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Bytt til stekere pærer. Eller har du de pittesmå trill runde tåkelysene?bytt ikke til stærkere pærer - reflektoren tåler det ikke i lengden (løpet av en vinter) selv erfart Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Slik ser det ut hos meg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Skal se om jeg ikke får tatt et bilde i løpet av morgendagen, så skal dere få se hvordan min er.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 kommer bilde eller? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 Ja det skal komme Har vært opptatt med Sierraen i det siste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 (edited) Forresten, kan noen forklare meg hvor jeg skal koble meg på for å få styrestrøm på ekstralys? dvs, hvor eller hvilken ledning kan jeg hente strøm fra fjernlyset?Og er det pålagt at man skal ha en bryter til ekstralyset? dvs at det skal gå fra styrestrømmen fra fjernlyset videre til bryter og så inn på spolen til releet til ekstralyset. Edited October 21, 2007 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Det er pålagt att ekstralys må ha egen bryter... De kobler fra pluss på batteriet og inn på releet ditt der strømmen skal. Så jord til karosseri selvsagt. Ledninger til lykter, også tar du en strøm tyv og klipser innpå pluss ledningen inn på fult lyset, denne ledningen som du kobler til strøm tyven drar du inn i kupeen til en bryter for så ut igjen til releet. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Det er pålagt att ekstralys må ha egen bryter... De kobler fra pluss på batteriet og inn på releet ditt der strømmen skal. Så jord til karosseri selvsagt. Ledninger til lykter, også tar du en strøm tyv og klipser innpå pluss ledningen inn på fult lyset, denne ledningen som du kobler til strøm tyven drar du inn i kupeen til en bryter for så ut igjen til releet. Er vel ikke pålagt med egen bryter når det er til fjærnlyset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Jo, det er pålagt med egen bryter, også når det er på fjærnlyset... BASTA! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Jo, det er pålagt med egen bryter, også når det er på fjærnlyset... BASTA! Er ikke så sikker på det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Netprod Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) Er vel kommet nye regler angående egen bryter til ekstra fjernlys.. Nå trengs det ikke lengre, var det jeg fikk høre hos mitt Ford-verksted når jeg kjøpte lykter der..! Edited October 22, 2007 by Netprod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Er vel kommet nye regler angående egen bryter til ekstra fjernlys.. Nå trengs det ikke lengre, var det jeg fikk høre hos mitt Ford-verksted når jeg kjøpte lykter der..! Det er det samme jeg har hørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts