Jump to content

Ekstralys på MK2 Mondeo


Guest RS_Mondeo

Recommended Posts

Guest RS_Mondeo

Går å tenker på å montere noen ekstralys på bilen nå som vinteren nærmer seg med stormskritt... Noen som vet om elektronikken i bilen tåler at jeg stjeler styrestrøm til releet fra hovedlyktene og strøm fra batteriet?

 

Vet at en god del Mercer og Audier ikke takler dette, blir rett og slett hjerneskadet..

 

Og når jeg først skriver, skal virkelig tåkelysene på MK2en være så sinnsyk svake? Det er jo så vidt de lyser sterkere enn parklysa!!

Link to comment
Share on other sites

Guest RS_Mondeo

Når jeg kjører med tåkelysene på dagtid er det mange ganger at andre billister blinker med lysene, de tror jeg kun kjører med park...

 

Lysene er jo rett og slett en vits!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forresten, kan noen forklare meg hvor jeg skal koble meg på for å få styrestrøm på ekstralys? dvs, hvor eller hvilken ledning kan jeg hente strøm fra fjernlyset?

Og er det pålagt at man skal ha en bryter til ekstralyset? dvs at det skal gå fra styrestrømmen fra fjernlyset videre til bryter og så inn på spolen til releet til ekstralyset.

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Det er pålagt att ekstralys må ha egen bryter... De kobler fra pluss på batteriet og inn på releet ditt der strømmen skal. Så jord til karosseri selvsagt. Ledninger til lykter, også tar du en strøm tyv og klipser innpå pluss ledningen inn på fult lyset, denne ledningen som du kobler til strøm tyven drar du inn i kupeen til en bryter for så ut igjen til releet.

Link to comment
Share on other sites

Det er pålagt att ekstralys må ha egen bryter... De kobler fra pluss på batteriet og inn på releet ditt der strømmen skal. Så jord til karosseri selvsagt. Ledninger til lykter, også tar du en strøm tyv og klipser innpå pluss ledningen inn på fult lyset, denne ledningen som du kobler til strøm tyven drar du inn i kupeen til en bryter for så ut igjen til releet.

 

Er vel ikke pålagt med egen bryter når det er til fjærnlyset.

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod

Er vel kommet nye regler angående egen bryter til ekstra fjernlys.. Nå trengs det ikke lengre, var det jeg fikk høre hos mitt Ford-verksted når jeg kjøpte lykter der..!

Edited by Netprod
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...