Guest Andars Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 (edited) Lurer på om noen av dere vet hvor mye hk det er i denne bilen her. må si det slik ble helt betatt av bilen syk rå bil Er slik at mange holder for seg selv hvor mye hk det er i bilene sine, men tror det var magnor mydland sa hvor mye hk det var i den, men kan ikke husker det. er det noen her som vet hvor mye hk som befinner seg i denne bilen ? :wub: :wub: Edited September 22, 2007 by Andars
Guest mrdreamer Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Det derre er jo "WRC" escorten. X hafsengen. Nå gatebil leif sin tralle. Skal vere 9 hundr og no på bremsepapiret..
Guest Andars Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Det derre er jo "WRC" escorten. X hafsengen. Nå gatebil leif sin tralle. Skal vere 9 hundr og no på bremsepapiret.. oki mye hk som befinner seg i hafsengen nåverende bil ? den blå.
lowman Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 det er den sølv som var den blå.nå er det ny motor i den .ikke den motoren som sto i når den var blå.nå er det vel den "rally cross" motoren som sto i gamle rallycross escorten til leif som nå står i den sølv du har lagt ut bilder av.leif er nå eier av den wrc escorten.
Morti89 Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 oki mye hk som befinner seg i hafsengen nåverende bil ? den blå.Det er den sølv som var blå før Hafsengen solgte den til Leif. Grunnet nytt prosjekt 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Jonny.B Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 (edited) den blå har blitt sølv ble det vel forklart over her Edited September 22, 2007 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie
Guest Andars Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 (edited) det er den sølv som var den blå.nå er det ny motor i den .ikke den motoren som sto i når den var blå.nå er det vel den "rally cross" motoren som sto i gamle rallycross escorten til leif som nå står i den sølv du har lagt ut bilder av.leif er nå eier av den wrc escorten. ok. tror jeg skjønte det. men hva har skjedd med stian da ny bil eller ? kan virke veldig uppdatert siden jeg ikke leser gatbilbladet eller er på noe serlig treff ok kom 2 nye poster. mens jeg skrev min men da er jeg innformert Edited September 22, 2007 by Andars
OleK Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 hafs bygger ny rallycross-fiesta. drivverk og motor fra escorten skal vistnok inn her. Cosworth!
Guest Andars Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 men han leif som har bilen nå. Er dette en "kjent" person eller ?
fiesta_xr2i Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 men han leif som har bilen nå. Er dette en "kjent" person eller ? Leif er vel daglig leder i Gatebil AS ....... hehe 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Pålær`n Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Leif er daglig leder i Gatebil AS. Gatebil.no
Guest Andars Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Leif er daglig leder i Gatebil AS. aaa hehe ok vertfall syk syk bil
Guest cossy88 Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 bremset 920 uholdbare hk...Hehe hvorfor er dette "uholdbare" hk?
lowman Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 gikk bilen så mye da?er ikke noe som holder spes bra...jenspeed sier jo dette sjøl..."er ikke veldig holdbare dem motoræne dær"heh.sier seg sjøl egentlig 920 hk i en liten motor..er jo ikke akurat ment for å holde i lange tider.
kh turbo Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 høy komp. så stempla går over blokka og knuser coper ringer, har vel vært en gjenganger på denne motoren.3 runder ny ringer, 3 runder nye ringer....osv 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest cossy88 Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 (edited) Synes det virker ganske holdbart jeg når man ser på hvordan det blir brukt... Og JA, vet at han ikke "kjører på" 920hk! høy komp. så stempla går over blokka og knuser coper ringer, har vel vært en gjenganger på denne motoren.3 runder ny ringer, 3 runder nye ringer....osver jo faktisk dette som har vært probl hans...ikke selve "holdbarheten".. kunne glatt vært ungått ved å dreia stempla... Edited September 29, 2007 by cossy88
kh turbo Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 (edited) Mener du seriøst at du tror du får en holdbar motor med oppimot 1000 hk cossy88?Da er det bruken det skorter på for å si det sånn.... 2 liter og 1000 hk... må huske at motorene til deg og Raimond er pioner prosjekter, og slike pleier alltid ha noen barne sykdommer, mye deler som ikke har vært testa før med denne "belastninga" veit jeg er en pesimist...lol men det er av erfaring, lærer stadig..... men for all del det er viktig å ha ambisjoner., morro at folk tør prøve...så vi får utvikling i miljøet, STÅ PÅ!! Edited September 23, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest cossy88 Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 (edited) Mener du seriøst at du tror du får en holdbar motor med oppimot 1000 hk cossy88?Da er det bruken det skorter på for å si det sånn.... 2 liter og 1000 hk... må huske at motorene til deg og Raimond er pioner prosjekter, og slike pleier alltid ha noen barne sykdommer, mye deler som ikke har vært testa før med denne "belastninga" veit jeg er en pesimist...lol men det er av erfaring, lærer stadig..... men for all del det er viktig å ha ambisjoner., morro at folk tør prøve...så vi får utvikling i miljøet, STÅ PÅ!!Takk takk...hehe ja vi får se.... er klar over alt dette her,er mye nytt som du sier og er en grunn til at min skal bremses sist, akkurat for å prøve å utelukke noen disse barnesykdommene som kommer til å være der, kommer uansett ikke til å kjøre med den effekten da holbarheten reduseres "noe" heh... og blir jo morro vis dette oppsette faktisk funker... Må jo prøve Men når vi ser på hvordan feks leif bruker kjerra så blir det litt feil å kalle det "uholdbare" greier synes ihvertfall jeg...Han har riktignok knekt veiva osv nå men den bilen blir fa1 i meg brukt godt og... Edited September 23, 2007 by cossy88
armani Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 (edited) for at folk skal ha samme formening om hva som faktisk er holdbart og ikke;holdbart er en ting som ikke går i stykker selvom man bruker det hardtuholdbart er ting som går i stykker ved bruk. 920hk motorn til leif er derfor ikke holdbar. ser man på div skyliner med samme effekt, så er ikke en cossimotor med 1000hk holdbart overhodet.. egentlig skjønner jeg ikke hva man skal med så mye effekt i en så liten motor da det koster mer enn det smaker. du får jo aldri mulighet til å bruke det, som du sier så kommer du jo bare til å få se det tallet en gang, i motorbenk - for ellers vil den rase. syns poenget med å dra ut absolutt maks i et mikrosekund er litt døft.. og som du sier over her "det kunne lett unngås ved å dreie av stemplene". tror du ikke motorbyggeren har tatt hensyn til de fleste faktorer ved dette bygget? dreier man av stemplene blir de svakere og komp reduseres. når det produseres 250hk på hver sylinder kan du bare tenke deg hvor brutalt det er inni sylinderne. hvis du tror det er så enkelt som å bare dreie av litt gods her og der, så lurer jeg på hvor lenge motorn din kommer til å holde.men stilig at folk prøver, for all del. bare glad for at det ikke er mine penger som smeltes bort dersom detta går til helvete Edited September 29, 2007 by armani 2wd sierra cosworth
cross-box Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 ingen bil har mer hestekrefter enn da den står på utsiden av burger sjappa og si at bilen til Nilsen er uholbart er helt klart riktig og si, MEN det er jævelig fett og se på, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Ruudsengen Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Vi får se hvor lenge den holder når Schanche skal kjøre den da...
Guest cossy88 Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 (edited) for at folk skal ha samme formening om hva som faktisk er holdbart og ikke;holdbart er en ting som ikke går i stykker selvom man bruker det hardtuholdbart er ting som går i stykker ved bruk. 920hk motorn til leif er derfor ikke holdbar. ser man på div skyliner med samme effekt, så er ikke en cossimotor med 1000hk holdbart overhodet.. egentlig skjønner jeg ikke hva man skal med så mye effekt i en så liten motor da det koster mer enn det smaker. du får jo aldri mulighet til å bruke det, som du sier så kommer du jo bare til å få se det tallet en gang, i motorbenk - for ellers vil den rase. syns poenget med å dra ut absolutt maks i et mikrosekund er litt døft.. og som du sier over her "det kunne lett unngås ved å dreie av stemplene". tror du ikke motorbyggeren har tatt hensyn til de fleste faktorer ved dette bygget? dreier man av stemplene blir de svakere og komp reduseres. når det produseres 250hk på hver sylinder kan du bare tenke deg hvor brutalt det er inni sylinderne. hvis du tror det er så enkelt som å bare dreie av litt gods her og der, så lurer jeg på hvor lenge motorn din kommer til å holde.men stilig at folk prøver, for all del. bare glad for at det ikke er mine penger som smeltes bort dersom detta går til helvete TOTALT RIKTIG! Hvis man vil sammenligne dette med en skyline/supra/corolla så finnes det jo ikke et snev av holdbarhet engang, aldrig påstått heller, uttalelsen min var hva JEG mener om en 920hk cosworth motor som blir straffa runde på runde, som du selv sier her så kan man jo bare tenke seg hva som skjer og hvor brutalt det er inni vær sylinder her, derfor mener jeg det er imponerende faktisk hvor lenge en slik motor på 1940ccm og 920hk faktisk har holdt, man må jo bedømme det ut ifra hva det faktisk er, ikke hva det kunne vært/skyline/supra osv... Dette med å dreie stempla var det faktisk motorbygger som fortalte meg burde vært gjort så han er nok klar over hva dette fører med seg... Hva min motor angår så er dette for å bryte grenser og finne ut hva som faktisk er mulig, få talla ned på papiret, og skryte av det i ettertid!! Hva du eller andre synes om det bryr meg egentlig ikke, men helt ok å høre hva folk tror om det... jeg trimmer for egen morro, ikke andre sin! Ender dette med havari, som jeg ser på som en stor sjanse at det gjør, så setter vi bare sammen en ny og prøver igjen, verre er det ikke...Motordeler fåes kjøpt i massevis... Edited September 29, 2007 by cossy88
janbanan Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Ja, men hvorfor ikke bare putte en RB26 motor i bilen med en gang da, istedet for å kuke rundt med Cossie-motoren?Mye billigere, mye bedre og mer holdbart. Sier seg selv at det er litt på kanten av sunn fornuft når man prøver å tyne over 250 hester ut av hver sylinder, fra en motor som er relativt uholdbar til å begynne med.
Guest cossy88 Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 (edited) Ja, men hvorfor ikke bare putte en RB26 motor i bilen med en gang da, istedet for å kuke rundt med Cossie-motoren?Mye billigere, mye bedre og mer holdbart. Sier seg selv at det er litt på kanten av sunn fornuft når man prøver å tyne over 250 hester ut av hver sylinder, fra en motor som er relativt uholdbar til å begynne med.Dette prosjektet har ikke noe med sunn fornuft å gjøre... er galskap, men er jo morro å prøve og se om vi får det til... er jo litt sann forsøk på å ha noe som ingen andre har greie....at det blir mye billigere tviler jeg vel på... er ikke akkurat "bolt-on" i en sierra den motoren der...ikke har den noe der å gjøre heller Edited September 29, 2007 by cossy88
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now