Jump to content

Dte Chiptuning


Siberiantiger

Recommended Posts

Heisann !

 

Jeg har en 130HK 2.0 TDCI 2002 modell og er kjempefornøyd. Kjøpt ifjor og koser meg med å ligge rundt 0.52l/ mil.

 

For noen år siden prøvde jeg en 115hk TDCI automat , det var en 2004 modell. Når jeg tenker tilbake husker jeg at jeg ble kjempeskuffet

da 2004 modellen kom til 3000 rpm var den død. Tråkket jeg på pedalen var det som om motoren gikk på sirup.

 

Idag med 130hk er den mye mer turtallsvillig helt opp mot 4500 rpm. Forbikjøringer er ihvertfall ikke noe problem, med eller uten full bil. Andre ting er som tidligere post at du mest vil føle at automaten ikke trenger å gire så mye i bakker, trenger ikke tråkke på så mye for å komme opp i fart og mest sannsynlig mindre forbruk.

 

Min 115hk er ikke noe F1 bil, men den duger så absolutt ppå de veien vi har her vi bor.. ikke mye 90 eller 110 her, så.. men med en såkalt powerbox kommer bilen mye raskere og gir ikke så lett opp.. den er fortsatt ikke noe F1 bil, men FOR en forandring! Og forbruket gikk ned fra 0,65 til 0,56 (blandet kjøring)

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...