Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har nylig kjøpt meg en Mondeo, stasjonsvogn. Denne hadde ikke bagasjeroms netting (skille mellom kupe og bagasjerom) og dette vil jeg ha. Så en dag kom jeg over en annen Mondeo i samme utgave. Den hadde en såkalt rollo (bagasjeromstrekk) som du både kunne trekke bakover for å dekke bagasjerommet og en som du kunne trekke rett opp for å skille mellom kupe og bagasjerom. Begge kom fra samme holderen og så rimelig orginal ut. Jeg gikk til Ford forhandler og spurte om dette kunne skaffes, men de sa med en gang at dette ikke kunne være orginalt. Så er det noen her som vet hvor man kan få tak i en slik, om den er god nok i.feks en kollisjon/bråbrems og evt. ca. pris på den?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Posted

Den du trekker bakover regner jeg med at du har i bilen din? Den du trekker opp kommer ikke fra samme holder men er festet i chrome ringene i gulvet bak setet. Den kommer opp mellom seteryggen og den orginale rollo`n. Derfor kan det se ut som den kommer fra samme holderen.

Den har delenr: 1124582 hos ford.

Posted
Den du trekker bakover regner jeg med at du har i bilen din? Den du trekker opp kommer ikke fra samme holder men er festet i chrome ringene i gulvet bak setet. Den kommer opp mellom seteryggen og den orginale rollo`n. Derfor kan det se ut som den kommer fra samme holderen.

Den har delenr: 1124582 hos ford.

Ja, det kan hende du har rett.. jeg smug kikket på en bil jeg stod parkert ved siden av, men ville ikke virke for nysgjerrig.. så det er mulig jeg såg feil.. at det såg ut som (ble lurt)

Men ok, er denne type nett god nok i forhold til den typen med stålramme rundt?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

Posted
Ja, det kan hende du har rett.. jeg smug kikket på en bil jeg stod parkert ved siden av, men ville ikke virke for nysgjerrig.. så det er mulig jeg såg feil.. at det såg ut som (ble lurt)

Men ok, er denne type nett god nok i forhold til den typen med stålramme rundt?

Spørs hva du skal hindre fra å komme fram, men monteres den riktig så er den solid.

Posted
Spørs hva du skal hindre fra å komme fram, men monteres den riktig så er den solid.

Det er nå mest varer fra butikken da.. og vogn/utstyr (sistnevnte kommer vel ikke gjennom det "hullet" allikevel, så..

Posted
Da er den mer en solid nok!

Takker for tilbakemeldinger. Selv om jeg synes 1700,- for et slikt nett er dyrt, så er det kanskje verdt det.. Det er vel ingen som har et de vil kvitte seg med?

Posted
Takker for tilbakemeldinger. Selv om jeg synes 1700,- for et slikt nett er dyrt, så er det kanskje verdt det.. Det er vel ingen som har et de vil kvitte seg med?

1700kr var litt drøyt ja, med montering eller?

Posted
1700kr var litt drøyt ja, med montering eller?

Først og fremst vil jeg kommentere at jeg såg enda en bil i dag som hadde netting mellom kupèn og bagasjerommet. Så jeg gikk bort og kikket litt nærmere (Den hadde ikke sotede vinduer, så den var lettere å se gjennom) Og ikke det at jeg ikke trodde på deg, men nå fikk jeg se det med egen øyne. Nettingen går faktisk mellom rolloen og setet, så det kan faktisk se ut som den kommer fra samme beholderen.

Så til din siste kommentar: nei, det var uten montering (når du sier montering antar jeg at det er for de 2 "krokene" oppe i taket som ikke er der orginalt du tenker på. (De tror jeg heller ikke var med i prisen.. ihvertfall sa ikke han på dele avdelingen noe om dette.)

De skulle ihvertfall ha 1700,- for nettingen hos Haukebø & Rødseth i Molde. Er det noen som vet hvor denne nettingen kan skaffes til en billigere penge.. evt. om man kan montere festene i taket selv (hvis man ikke er særlig bilkyndig i utgangspunktet)

Posted
Festene er i taket orginalt, problemet er at de sitter under taktrekket.

Følger med maler så du må lage hull i taktrekket, så setter du inn noen grå rammer så det ser pent ut.

Ok, og dette er et "sett" man må kjøpe til enda en 1000 lapp ? ;)

Posted
Følger med nettet.

Har sjekket at nettet kostet 1735,- hos Ford forhandler. Så det var litt dyrt ja.. kunen tenkt meg 6 -700 kroner for det nettet. Hadde skjønt det hvis det var solid netting at den kostet så mye, men...