Morti89 Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Noen som vet hva disse koblingene er til? Ser at de ikke går til noe hos meg 2 koblinger ut fra ECU'en: Og denne hvite koblinger her: 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
tuszi Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 di to koblingene der tror jeg ikke skal til noe. men den hvite skal vel på innsugstemp sensoren
Morti89 Posted September 21, 2007 Author Posted September 21, 2007 Hmm...hvor da på innsuget? Ser ingen ledige stikk som den kan være i 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
tuszi Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 det røret over motoren inn til gasspjeldet der skal det sitte en sånn dings
Morti89 Posted September 21, 2007 Author Posted September 21, 2007 (edited) Hehe... der er det nok en kobling i fra før du Sååååee.. Edited September 21, 2007 by Morti89 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Tombra Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Jeg har også de der som går til ingenting Series 1 motor i Series 2 kaross. Tut og kjør! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Morti89 Posted September 22, 2007 Author Posted September 22, 2007 Hvordan kan man se at det er en Series 1 motor Tombra ? 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Tombra Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Skrev det fordi jeg har slikt oppsett, mulig derfor det blir noen løse kontakter. S1 har bla a ikke bankesensor. Generelt kan man skille de 2 motorene på:-Innsug. S1 har 2-delt innsug, uten spacer-plate. (flower visstnok bedre.)-Turbo uten vannavkjøling-Mindre clutch (s1 har 200mm, S2 har 220mm)-Ingen bankesensor. (i innsuget, under uttaket til bremseservo)+div småting. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Morti89 Posted September 22, 2007 Author Posted September 22, 2007 Har da revet ut El. nettet til motoren, men er noen små ting jeg ikke fatter: Har en blå ledning som kommer innen ifra, som ikke ser orginale ut Denne finner jeg ikke ut hvor jeg skal koble til hen på det nye El. nette. Siden det ikke er de samme fargene på ledningene. Dette er den blå jeg ikke finner ut hvor jeg skal koble på det andre El.nettet: Mener det er den blå som går inn på dette rele'et. Noen som vet hva det er til? 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Morti89 Posted October 1, 2007 Author Posted October 1, 2007 (edited) Noen som vet noe om den dingsebombsen som skal være skrudd i jord, etter coilen?En slags brikke som gir jord? Fikk en mail med dette skrevet på: Det går 2 kabler inn på coil'en, og en inn på fordeleren.. De 2 som kommer inn på coil'en er en pluss og en minus. Den ene av dem er koblet rett i ei brikke. En såkalt tenningsbrikke.Denne er skrudd rett i karrossen midt mellom dempertårn og coil'en.Er brikka skrudd i karrossen er den jordet. Denne brikka, MÅ den være her? Jeg har ikke noe jeg Jeg er desperat etter svar!!! Bilen har stått stilt i snart 7mnd! Og har hatt lappen i 6 av dem og ikke enda fått testet bilen Bare pga av ikke noe jord til tenningen Edited October 1, 2007 by Morti89 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
RsTurboTaule Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Den hvite pluggen har jeg bare liggende der og.. series 2 motor og bil.. 88 Escort RSTurbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now