Guest T-KING65 Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Er den målt på hjulene da (eller på nav i dynapack) ?Og hvordan evnt. er disse DIN hk `ene målt ?Har den tider/sluttfart på drag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 T-King65: mener å huske at på Thunder Valle i fjor så kjørte den 7.28 og 128km/t over mål. bremste altså altfor seint. Tror ikke denne bilen har kjørt 402m, men det vet kanskje noen andre. Tiden fra Thunder Valle står ihvertfall på forumet ditt, bare å lete opp så er du sikker. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 en slik motor kunne eg og tenkt meg en gang. har du noe mer spec på den kammer, komp osv, men må nok nøye meg med min stegt3+ plan intill videre..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Send motoren din til england. Så kan du få akkuratt den samme motoren....Bare og begynne og spare kroner Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Jeg er oxo nyskjerrig på spec på denne motoren... Hansi har en 4x4 med rs 500 turbo, men standar sprut... skulle vært gøy å vist hva denne presterte på 201 m for å sammenligne motorene litt... Vi skal ta noen forsiktige drag etterpå.... gøy å se.... bruker g-tech Edited September 23, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Testa litt nå... regn våt asfalt, ikke diff sperre bak, orginal cluch, orginal motor.(3", RS 500 turbo/intercooler) 1.8-1.9 bar ladetrykk. 60 ft.= 1.96 sek. 0-100km/ t= 4.6 sek. 0-201m = 8.25 sek. slutt fart 141 km/t Muligheter for en 7`er med tørt føre, da den spinner ut 1st. gear. Edited September 23, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 0-100km/t tiden var veldig rask! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 kh turbo: litt senere enn hva jeg gjorde med min riktig nok på tørt, men fortsatt mye hjulspinn. Målt med performance box som er kontrollert opp mot 201m på drag Speed(kmh) Time(s)0-60 01.80-100 04.3 Accel Distance resultsDistance(m) Time(s) @Speed(kmh)0-18 01.8 60.20-201 07.9 145.50-330 10.8 174.20-402 12.3 185.8 så 7sek skal fint være innenfor rekkevidde. eneste er at sluttfarten din burde kommet seg litt oppover.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Er den målt på hjulene da (eller på nav i dynapack) ?Og hvordan evnt. er disse DIN hk `ene målt ?Har den tider/sluttfart på drag ? IT`S FUN Sierraen hadde en lignende, men kipere sverige trimmet utgave av RS 500 motoren. Denne benket vistnok 575 hk hk (med samme dyser og turbo) og kjørte 402 meter på 11.07 og 212 km/t med fix-it kasse med veldig tung utveksling. Det ligger videoklipp på slutten av ene Getaway in Stockholm filmen for de som tviler, men i mellomtiden kan vi ser her hvordan det går med rolig gearing: Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Vet hva bil det er snakk om nå ja . Er jo en VELDIG dyr motor i den (i følge eier sjøl visstnok) , og veldig dyrt understell .Hadde Vinge hatt bra innsug , bra grenrør (og wastegate arrangement) + trykk over 2.5bar(du nevner ikke mer på trykk) , så hadde jo han og fått HELT ANDRE tall på motoren sin (og helt annet bunndrag ) .Er vel og snakk om en motor som koster ektremt mye mer enn Vinge sin og .... MYE mer . Så å sammenligne de to motorene (bilene) rimer overhodet ikke for meg . Meget bra bil ,uansett om det er mest en "kjøpebil" da . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 23, 2007 Author Share Posted September 23, 2007 Vet hva bil det er snakk om nå ja . Er jo en VELDIG dyr motor i den (i følge eier sjøl visstnok) , og veldig dyrt understell .Hadde Vinge hatt bra innsug , bra grenrør (og wastegate arrangement) + trykk over 2.5bar(du nevner ikke mer på trykk) , så hadde jo han og fått HELT ANDRE tall på motoren sin (og helt annet bunndrag ) .Er vel og snakk om en motor som koster ektremt mye mer enn Vinge sin og .... MYE mer . Så å sammenligne de to motorene (bilene) rimer overhodet ikke for meg . Meget bra bil ,uansett om det er mest en "kjøpebil" da . nå skal motoren i den vingebilen jeg skal bygge, da med rs500 innsug og skaffe et grenrør, da skal det vel bli saker Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Eg vet jo det ja , men eg tror du skal alvorlig se på spec i den motoren det snakkes om her .Fordi det er slett ikke noe "rimelig" oppsett .Dessuten har jo drivverk og understell en god del å gjøre...og det er visst ikke småpenger som ligger i det heller . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 T-KING65: er det alle cosworth delene som du mener at gjør at denne motoren ikke blir ett rimelig oppsett? Selvsagt måtte han ha skikkelig drivverk, alt annet knekker jo som kjeks. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 ..... og skaffe et grenrør, da skal det vel bli saker. Du vurderer allerede å "forbedre" RS500 motoren da forstår vi? 1. Hvilket materiale tror du at du må få laget ett tynnvegget grenrør i for at det skal bli like sterkt og holdbart som 2wd manifolden? Husk at det skal en stor mengde, med ganske så varm eksos, under høyt trykk, som skal ledes gjennom dette her.2. Hva tror du prisen på dette blir? 20 000,- Mer? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 30, 2007 Author Share Posted September 30, 2007 nå er planen som følger: (ja jeg er vinglette men nå er det bestemt) understell og motor fra escort skal på vingebilen, men med quaife dog boks, så kommer quaife kasse for salg snart, escorten skal få ny t-25 orginal motor med litt husmortrim men orginal, skal ha en comfortbil og låvlig bil som bruksbil motoren i escort er snart skrudd ut av bilen, den skal det longstuds inn i og lurer på noen deler på 500 DIN hk +hvilkne kammer+dyser 8stk grønne eller gråe? eller gjerne andre +turbo ny rs 500 fra facemotor eller bruke min 3076r turbo?+2wd manifoil+sm4 datasprut+lage utluftingsystem på oljen slik som på grp a motorene+må vel skifte rådene Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 hvorfor får du ikke folk som f.eks jens til å rådføre deg istedenfor å snakke her på nett.. teori og praksis er to forskjellige ting. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now