Guest larsy Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 (edited) Har bytta til is tank på min 2l p.g.a ombygging til innsprøytning, men problemet er at tankmåleren fungerer ikke. Tok en titt på kontakta mellom tanken og ledningsnettet på bilen og fant ut at den på bilen inneholdt bare en brun ledning og en brun/svart ledning, men på tanken var det en blå/svart en brun/grønn og en brun/rød. Hva er hva og hva skal kobles sammen?PS: Kontaktene på is og 2l var lik men ledningene var ikke på de samme pinnene. Edited September 19, 2007 by larsy Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 du har 2 muligheter... bare prøv deg frem, enten så funker det, eller så bytter du om. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest larsy Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Det er vel litt mere en 2 muligheter når man har 2+3 ledninger og ikke vet hvilke som skal sammen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Jeg brukte bare 2l tankmåler på min is tank, funker topp! 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest larsy Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Det gjør det sikkert, men det er da vel noen som hvet vilke 2 ledninger som går til tankmåleren fra tanken? Hørte prat om at det kanskje sitter en liten pumpe i tanken som forskyner bensinpumpa når det er lite bensin på tanken, stemmer dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Jeg og brukte 2l tankmåler på min is. Fungerer knall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jake Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Det gjør det sikkert, men det er da vel noen som hvet vilke 2 ledninger som går til tankmåleren fra tanken? Hørte prat om at det kanskje sitter en liten pumpe i tanken som forskyner bensinpumpa når det er lite bensin på tanken, stemmer dette? Forskjellen er kontakten + selve tankarmaturen. Jeg skifta fra over hele greia, men hadde da feil kobling, noe jeg fiksa med å bytte kabelsko enkelt og greit. Tanken ska være lik Forskjellen er kontakten + selve tankarmaturen. Jeg skifta fra over hele greia, men hadde da feil kobling, noe jeg fiksa med å bytte kabelsko enkelt og greit. Tanken ska være lik En av ledningene skal ned på kontakt-pinnene, hvis du har 3 runde på tankarmaturen. Brun/svart er nok jord. Jeg kobla på den ene først og da gikk måleren motsatt vei :-) Prøvde så en annen og da funka d :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts