2.8 injection Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 planen er å ha litt over 200hk i bilen (førstebil) burde duge å bare la turbo'en drives av den ene sylinder rekken....2.8i turbo hadde jo bare fra den ene siden og den hadde 205hk...så får vel noe i den dur ut av "prosjektet" mitt....holder for meg det 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
twin turbo Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 2.8i singel turbo har rør som går under motor og opp igjen til turbo så det er kun ein eksosrør bakover. pga motstand må du ha eksos fra begge sider ellers blir det stor forskjel på motormotstand fra side til side. og ved bygging av turbo bør du lage varmeskjold mot alt som ikkje tåler varme som bremser bunnpanne(olja blir satans varm) ledninger og mye meir. du bør kjøpe turbo toppakninger og bolter da disse er litt tykkere og kraftigere. trehjulsykel
2.8 injection Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 passer innsugs manifolden fra 2.9 på 2.8?? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 var denne jeg tenkte på...men var det den du også mente morty? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 nei daså 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
twin turbo Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 den motoren som det var bilde av har datasprut. det var ikkje luftmengdemåler på den og den andre 2.9 innsprøytinga er dårli til turbo. trehjulsykel
cthansen Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 tror det er snakk om innsugsmanifold da... 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
RSHansen Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Grunnen til at innsugsmanifolden ikke passer er at på noen av sylinderne har innsug og utblås ventil og kanaler byttet plass. Det er da snakk om siste sylinder i hver rekke, altså nr 3 og 6. Det vil si at på en 2,8 topp har innsuget en annen plassering enn på en 2,9 topp. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Fresh| Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 (edited) Hvis du ser næremere etter er dette 2,8 litern som sitter på scorpio og den har EFI i motsetning til sierra som kjører gammel type med mekanisk. Mulig inn og utsug er like på 2,8 efi og 2,9 efi. Har ikke sjekket dette. Er og ganske sikker på at man ikke kan sette 2,9 innsug på 2,8 med mfi om man skal bruke den gamle spruten. Da får man problemer med luftføler plata og bensin fordeleren på dette systemet. Edited October 19, 2005 by Fresh|
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now