NEXr4i Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 jeg FIKK tubo, manifoil, å 3,5 eksos i dag.. trenger tips å råd pa hva jeg bør gjøre.. turboen er liten å trur ikke den utgjør så mye.. men turbo er turbo..dette er brukt å har sitti på en xr4x4. ting jeg bør gjøre før jeg monterer osv.. kan null å niks om turbo så værså snill å forklar.. hehe
Guest sierra_xr Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 har du bare en turbo og en manufold? du bør jo ha intercooler, oljeslanger til diverse, annbefaler tillegs dyse slik at motoren får nok bensin og du slipper å brenne stemplene dine, større eksos enn originalt, trykk-måler, evt. just ladetrykk slik at du kan stille trykket slik at du ikke sprenger motor..(ca 0.3-0.5)
morty999 Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 Passer manifoilen? kom deg hit thomas.. så skal jeg hjelpe deg
NEXr4i Posted October 20, 2004 Author Posted October 20, 2004 manifoilen passer ikke denne er til 2,8 xr4x4 motor.. men manifoil lages ny nå.. noen som vet priser på lavkom stempler osv... vet noen om det går å bytte ventilen på westgaten ?
2.8 injection Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 har selv lurt på å turbokonvertere en 2.9i....men lurer fæælt på hva man gjør siden 2.9i har to innsugskanaler..... 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
NEXr4i Posted August 6, 2005 Author Posted August 6, 2005 bare så folk vet det.. TURBO PÅ MIN BIL NOOOO WAY..!!!
cthansen Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Du mener med 2 innsugsporter at den er delt i plenumkammeret (hvis det er det heter)? men det blir da det samme som at den suger lufta da...derfor den har to luftmengemålere. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
2.8 injection Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 hva "sier" motoren hvis jeg putter på en singel turbo og lar den suge fra den ene eller begge luftmengde måler'ene og etter intercooler'en så deler jeg røret i to til de to innsugsportene??? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
NEXr4i Posted August 8, 2005 Author Posted August 8, 2005 du får turbo manifoil til singel turbo. ikke no problem. og dele i 2 etter IC er ikke no prob. men lønner seg å ha tillegssprut. legger ved et bilde av en 2,9 twinnturbo så du kan se
2.8 injection Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 veit ikke hvorfor, men jeg ser ikke noe bilde 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
cossie_storm Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 har noe med instillinger på pc\iexplrer og gjøre. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
cthansen Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 er det en sierra eller scorpio? syns de filtrene så litt jalla ut.. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
NEXr4i Posted August 8, 2005 Author Posted August 8, 2005 det er en sierra. har ikke s3ett di filtre før jeg heller. men funker sikkert.
cossie_storm Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 mulig de ser jalla ut, men resta ser meget bra ut Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
2.8 injection Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 kunne noen sendt bildet til meg?....ser ingenting 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 hvordan vil dette funke tror dere?2.9i tic 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RsMuffe Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 hvordan vil dette funke tror dere?2.9i tic<{POST_SNAPBACK}> ser jo greit dette her.. har ikke så mye greie på turbo egenlig.. men første jeg tenkte på når jeg så bilde. ser det er kun eksos fra den ene siden. ville det ikke blir litt mere eksos motstand på den siden da i framfor den andre? eller flyr eksosen lett igjennom turbo`n? dem Yène dine.. må lage litt profft sånn at det kommer like luft igjennom hver gass-spjeld. sett heller på 2 turboer og 2 icèr og en luftmengde måler før hver turbo.. da slipper du Yène dine oxo det hadde vært blitt gromt
2.8 injection Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 ser jo greit dette her.. har ikke så mye greie på turbo egenlig.. men første jeg tenkte på når jeg så bilde. ser det er kun eksos fra den ene siden. ville det ikke blir litt mere eksos motstand på den siden da i framfor den andre? eller flyr eksosen lett igjennom turbo`n? dem Yène dine.. må lage litt profft sånn at det kommer like luft igjennom hver gass-spjeld. sett heller på 2 turboer og 2 icèr og en luftmengde måler før hver turbo.. da slipper du Yène dine oxo det hadde vært blitt gromt<{POST_SNAPBACK}> ja det er jo også en mulighet...blir vel litt trangt på den ene sia da men...jeg tror jeg foretrekker singel turbo foreløpig 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 vel er dette en bedre løsning på det y-greiene??http://i19.photobucket.com/albums/b151/for...pri/Kopiav2.jpg 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
2.8 injection Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 var det nor forskjell da??? ser ikke det eg <{POST_SNAPBACK}> Innsuget.. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
cthansen Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 lag en turbomanifold so går på begge sylinderradene og så singel turbo hvis du ikke vil ha twin. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now