Guest Espen E Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!! Det er nok ikke så lett og finne, spørs om det finnes faktisk. Men det er mulig og kjøpe et bakstykke som passer på de turboene med 5 bolter bak.Da får du også innebygget wastegate, Martin Schanche selger disse, riktignok koster de noen tusen med da vil en turbo kunne passe rett på. Mvh Christian If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!! Dette har vært forsøkt før. For å gjøre en lang historie kort, glem det. Grunnen er at du trenger baklokk til Cosworth. Dette baklokket passer på Turbonetics turboer og koster vel kr 2 500 ,- Dette baklokket passer ikke like godt på Garrett turboer. Dette fører til mer arbeid og større utlegg. Dersom jeg husker rett blir totalkostnaden på ett Cosworthbaklokk til en Garrett turbo ca. kr. 5 000,- Det er en grunn til at Garrett turboer som er ombygget til å være 100% bolt on til Cosworth koster rundt kr. 25 000,- Ser ut til at T38 turboen er noe for deg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Dette har vært forsøkt før. For å gjøre en lang historie kort, glem det. Grunnen er at du trenger baklokk til Cosworth. Dette baklokket passer på Turbonetics turboer og koster vel kr 2 500 ,- Dette baklokket passer ikke like godt på Garrett turboer. Dette fører til mer arbeid og større utlegg. Dersom jeg husker rett blir totalkostnaden på ett Cosworthbaklokk til en Garrett turbo ca. kr. 5 000,- Det er en grunn til at Garrett turboer som er ombygget til å være 100% bolt on til Cosworth koster rundt kr. 25 000,- Ser ut til at T38 turboen er noe for deg. Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller? En Garrett T34 / T38 koster da nesten ingenting her hjemme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 En Garrett T34 / T38 koster da nesten ingenting her hjemme? ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller? Det er nesten alltid alternative løsninger, men som ett utgangspunkt kan du si at bolt on kravet begrenser mulighetene og fordyrer de aktuelle turboer en god del. Det er nok flere som blir forbauset når de hører at dette spesial Cosworth turbonetics baklokket med 600 hk kapasitet har mindre WG enn en det originale Cosworthturboer har. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Disse baklokkene til neticsen har vel martin s liggende,tro je ga 1500kr.er vel billigere å bestille de fra statene selv,men jeg husker ikke hva siden heter akk nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 http://cgi.ebay.co.uk/COSWORTH-HYBRID-TO4-...bayphotohosting Dette er ikke no å kunne satse på eller? når det ikke er no merke liksom!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Nei. Så lenge du snakker om et grådyse oppsett er Cosworth billig! 11 lapper for en T34 er da vel ikke så dyrt eller? Jeg må gi 9 for en ny T34 steg 3. med tanke på den er bolt on så er det grisebillig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Er ikke så forferdelig vanskelig å løse problemet med baklokkene . http://www.raceinfo.no/temp/tn_106NIKON-DS..._DSCN9957_2.JPG Disse passer på alle Garrett vanlige 5-bolts turbiner . De har 3" v-band outlet , så det er bare å feste v-band på downpipe , så er det tut og kjør .Koster 1200-1500,- . Har også bedre flow enn de vanlige baklokkene . Med v-band flens kan en jo stort sett skifte til hva en vil av Garrett (GT) turboer , med intern , eller ekstern wastegate senere , da de kan leveres med v-band flenser på turbinhusene . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Er ikke så forferdelig vanskelig å løse problemet med baklokkene . http://www.raceinfo.no/temp/tn_106NIKON-DS..._DSCN9957_2.JPG Disse passer på alle Garrett vanlige 5-bolts turbiner . De har 3" v-band outlet , så det er bare å feste v-band på downpipe , så er det tut og kjør .Koster 1200-1500,- . Har også bedre flow enn de vanlige baklokkene . Med v-band flens kan en jo stort sett skifte til hva en vil av Garrett (GT) turboer , med intern , eller ekstern wastegate senere , da de kan leveres med v-band flenser på turbinhusene . Men da er det ikke bolt on lenger. Noe trådstarter helst ville ha. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Nei. Så lenge du snakker om et grådyse oppsett er Cosworth billig! 11 lapper for en T34 er da vel ikke så dyrt eller? Jeg må gi 9 for en ny T34 steg 3. med tanke på den er bolt on så er det grisebillig! Ja.. 9 begynner jo å nærme seg da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Ja.. 9 begynner jo å nærme seg da.. De fleste som selger T34 turboer krever en Cosworth turbo i innbytte. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 De fleste som selger T34 turboer krever en Cosworth turbo i innbytte. hvor mye ca er den orginale cosworth turboen verdt i kroner/elventuelt innbytte for dem som krever en i innbytte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 hvor mye ca er den orginale cosworth turboen verdt i kroner/elventuelt innbytte for dem som krever en i innbytte? er jo prisen + innbytte, får ikke rabatter, dyrere hvis du ikke leverer inn i innbytte Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 men jeg tenkte hva den var verdt for de? etter at handelen med kunden er ferdig og de sitter der med en slitt t3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 hvor mye ca er den orginale cosworth turboen verdt i kroner/elventuelt innbytte for dem som krever en i innbytte? Ingen idé, men dersom innbytteturbo ikke mottas øker ofte prisen med hele 50%. Som vi vet selges en gammel og brukt T3 Cosworthturbo for rundt kr 2500,- eller mer og dette må selvsagt legges til kjøpesummen på den nye turboen for reell kostnad. Da ser vi at KRX 400 turboen er ett mye bedre kjøp, så sant man har mulighet til å går for en turbo som IKKE er "bolt on".Her trekker man i stedet kr 2500,- eller mer fra kjøpesummen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Da ser vi at KRX 400 turboen er ett mye bedre kjøp, så sant man har mulighet til å går for en turbo som IKKE er "bolt on".Her trekker man i stedet kr 2500,- eller mer fra kjøpesummen. så hvis mange har mange kan man til slutt bytte likt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now