Jump to content

ebay.. turbo t3/t4


Guest Espen E

Recommended Posts

sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!!

Link to comment
Share on other sites

sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!!

 

Det er nok ikke så lett og finne, spørs om det finnes faktisk. Men det er mulig og kjøpe et bakstykke som passer på de turboene med 5 bolter bak.

Da får du også innebygget wastegate, Martin Schanche selger disse, riktignok koster de noen tusen med da vil en turbo kunne passe rett på.

 

Mvh Christian

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

sitter og ser på turboer borti usa og england på ebay.. og lurer på hva dem kaller det 3 bolt feste til eksosanlegget. Tenkte å prøve å komme over no som er helt bolt on til en rimelig penge.. hvis det er mulig. Skal ikke kjøpe no kopi drit av noe.. det må bli en turbonetics eller garrett hvis det blir shopping=) takker for hjelpa!!

 

Dette har vært forsøkt før. For å gjøre en lang historie kort, glem det.

 

Grunnen er at du trenger baklokk til Cosworth. Dette baklokket passer på Turbonetics turboer og koster vel kr 2 500 ,-

 

Dette baklokket passer ikke like godt på Garrett turboer. Dette fører til mer arbeid og større utlegg.

 

Dersom jeg husker rett blir totalkostnaden på ett Cosworthbaklokk til en Garrett turbo ca. kr. 5 000,-

 

Det er en grunn til at Garrett turboer som er ombygget til å være 100% bolt on til Cosworth koster rundt kr. 25 000,-

 

Ser ut til at T38 turboen er noe for deg.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært forsøkt før. For å gjøre en lang historie kort, glem det.

 

Grunnen er at du trenger baklokk til Cosworth. Dette baklokket passer på Turbonetics turboer og koster vel kr 2 500 ,-

 

Dette baklokket passer ikke like godt på Garrett turboer. Dette fører til mer arbeid og større utlegg.

 

Dersom jeg husker rett blir totalkostnaden på ett Cosworthbaklokk til en Garrett turbo ca. kr. 5 000,-

 

Det er en grunn til at Garrett turboer som er ombygget til å være 100% bolt on til Cosworth koster rundt kr. 25 000,-

 

Ser ut til at T38 turboen er noe for deg.

 

 

Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller?

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller?

 

En Garrett T34 / T38 koster da nesten ingenting her hjemme? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er såpass ja.. uff, da blir det fryktelig dyrt plutselig.. kunne tenkt meg grå dyser og et fint chip.. men kjører jo med standard t3 turbo da så.. men er det ikke å oppdrive bolt on turboer i england heller?

 

Det er nesten alltid alternative løsninger, men som ett utgangspunkt kan du si at bolt on kravet begrenser mulighetene og fordyrer de aktuelle turboer en god del. Det er nok flere som blir forbauset når de hører at dette spesial Cosworth turbonetics baklokket med 600 hk kapasitet har mindre WG enn en det originale Cosworthturboer har.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Nei. Så lenge du snakker om et grådyse oppsett er Cosworth billig!

 

11 lapper for en T34 er da vel ikke så dyrt eller? Jeg må gi 9 for en ny T34 steg 3. med tanke på den er bolt on så er det grisebillig!

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Er ikke så forferdelig vanskelig å løse problemet med baklokkene .

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_106NIKON-DS..._DSCN9957_2.JPG

 

Disse passer på alle Garrett vanlige 5-bolts turbiner .

De har 3" v-band outlet , så det er bare å feste v-band på downpipe , så er det tut og kjør .

Koster 1200-1500,- . Har også bedre flow enn de vanlige baklokkene .

Med v-band flens kan en jo stort sett skifte til hva en vil av Garrett (GT) turboer , med intern , eller ekstern wastegate senere , da de kan leveres med v-band flenser på turbinhusene .

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så forferdelig vanskelig å løse problemet med baklokkene .

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_106NIKON-DS..._DSCN9957_2.JPG

 

Disse passer på alle Garrett vanlige 5-bolts turbiner .

De har 3" v-band outlet , så det er bare å feste v-band på downpipe , så er det tut og kjør .

Koster 1200-1500,- . Har også bedre flow enn de vanlige baklokkene .

Med v-band flens kan en jo stort sett skifte til hva en vil av Garrett (GT) turboer , med intern , eller ekstern wastegate senere , da de kan leveres med v-band flenser på turbinhusene .

 

Men da er det ikke bolt on lenger. Noe trådstarter helst ville ha.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Nei. Så lenge du snakker om et grådyse oppsett er Cosworth billig!

 

11 lapper for en T34 er da vel ikke så dyrt eller? Jeg må gi 9 for en ny T34 steg 3. med tanke på den er bolt on så er det grisebillig!

 

Ja.. 9 begynner jo å nærme seg da..

Link to comment
Share on other sites

Ja.. 9 begynner jo å nærme seg da..

 

De fleste som selger T34 turboer krever en Cosworth turbo i innbytte.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hvor mye ca er den orginale cosworth turboen verdt i kroner/elventuelt innbytte for dem som krever en i innbytte?:)

 

 

er jo prisen + innbytte, får ikke rabatter, dyrere hvis du ikke leverer inn i innbytte

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hvor mye ca er den orginale cosworth turboen verdt i kroner/elventuelt innbytte for dem som krever en i innbytte?:)

 

Ingen idé, men dersom innbytteturbo ikke mottas øker ofte prisen med hele 50%. Som vi vet selges en gammel og brukt T3 Cosworthturbo for rundt kr 2500,- eller mer og dette må selvsagt legges til kjøpesummen på den nye turboen for reell kostnad.

 

Da ser vi at KRX 400 turboen er ett mye bedre kjøp, så sant man har mulighet til å går for en turbo som IKKE er "bolt on".

Her trekker man i stedet kr 2500,- eller mer fra kjøpesummen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...