bart Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 hvordan fungerer air injectors, er dette som en avansert amal ventil?, og kan dette brukes sammen med L1 hjerne og hvilke andre deler må en ha for å få dette til å virke, og er det vits i å montere det.........
Mark1 Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 du må ha p8, eller mulig l8 hjerne.Du trenger å legge opp en ledning til styresignalet på airinjectorene for at de skal fungere, samt vakumslanger fra turbo via airinjectorene og til wastegaten.Fordelen er at du kan bestemme selv når wastegate skal åpne så du vil få litt raskere spoolup, pluss at du kan styre ladetrykket hvis du har behov for å begrense momentet på noen måte.på mere avanserte hjerner kan du i tillegg bestemme ladetrykket med brytere/gir sånn at du f.eks har mindre ladetrykk på de første gira WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
RS 1000 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 1. hvordan fungerer air injectors, er dette som en avansert amal ventil?2. kan dette brukes sammen med L1 hjerne og hvilke andre deler må en ha for å få dette til å virke, 3. og er det vits i å montere det......... 1. Du kan vel si det slik ja. 2. Du trenger noe som styrer injectorene. Det er mange muligheter, MF2 er én av dem. 3. Helt klart. Det er en grunn til at dette systemet har overlevd til tross for 100 vis av andre elektroniske boost controllere. Jo mer man lærer om dette systemet, jo bedre blir det... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Mark1 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 nå veldig stor ulempe med disse er at om dysa ryker så ender det fort med havari siden wastegate ikke vil åpne seg. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
cosworth87 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 nå veldig stor ulempe med disse er at om dysa ryker så ender det fort med havari siden wastegate ikke vil åpne seg. dette kan vel løses med å ha en Pop off ventil som slipper ut trykket over et vist trykk. eventuelt en trykkføler som kutter tenningen om du passerer et vist trykk
RS 1000 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 (edited) nå veldig stor ulempe med disse er at om dysa ryker så ender det fort med havari siden wastegate ikke vil åpne seg. Er man så oppegående at man bestemmer seg for Air Injectorer da har man nok forstått at man også SKAL ha boost-cut lagt inn på motorstyringen også. Air Injectorer KAN kontollere ladetrykket så nøyaktig at overboosting og slikt unngås og dermed kan man legge boost-cut rett over maks ladetrykk og man unngår havari. Det er med dårligere greier at man får utabil ladetrykk-kurve og overboosting og må sette ( for ) høye boost cut verdier. Det stemmer at Air Injectorer ikke er "fail safe", men hvor ofte er det problemer med å drive bensindysene? Ikke ofte og det er akkurat det samme opplegget. De som kritiserer mest er gjerne de som selger elektroniske boost controllere, eller de som har en slik fra før. hva er mf2? Her er en mulighet:http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=32970 Edited September 19, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Mark1 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 joda, dyser som feiler er like ille enten det er bensin eller luft dyser, men det er viktig at han er klar over problematikken, for jeg kan ikke huske å ha hørt at p8 har tenningscut ved for høy boost. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
RS 1000 Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 joda, dyser som feiler er like ille enten det er bensin eller luft dyser, men det er viktig at han er klar over problematikken, for jeg kan ikke huske å ha hørt at p8 har tenningscut ved for høy boost. Det ligger på chippet og kan nok settes der man ønsker. Jeg synes at det er galskap å kjøre uten. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bart Posted September 19, 2007 Author Posted September 19, 2007 hvilke biler sitter en slik p8 hjerne i?escort ? må vel montere lambda også for å få en slik hjerne til å fungere skikkelig? og vil motorfeil lampa mi fungere ved et slikt bytte?
Ruudsengen Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Escort har p8 hjerne ja. Kan ikke garantere noe,men tipper Pukkelrygg her på forumet har svar på alt du lurer på ang. hjerner/chip/oppsettPrøv å sende han en pm. Kjempe grei kar.
Ovar Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Jeg bruker Air injectors sammen med Autronic , helt flat kurve og stabil turbotrykk , har satt sperren på 2,2 bar! 530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power 2007 Shelby Cobra GT500
Hansi Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 (edited) Hvor mye koster disse og hvor får man tak i de? De fungerer altså som ladetrykkstyring og er bedre enn elektroniske boostcontrollere? Edited September 21, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
RS 1000 Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Jeg bruker Air injectors sammen med Autronic , helt flat kurve og stabil turbotrykk , har satt sperren på 2,2 bar! Det er kjekt å høre. Dette er ett godt eksempel på hvordan man kan/bør velge deler og kombinere dem, samt hvilket resultat man da kan få. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bart Posted September 21, 2007 Author Posted September 21, 2007 randbmotorspor.co.uk har air injectors til £400 men utstyret fo å styre de er ikkje med, og det virker som det kan bli litt pes å få det til å virke på en vingebil, bytte styreenhet til p8, livemap av chip, legge opp ledninger mellom air injectors og hjerne + muligens skifte ledn nett til motor for å få lambda sensor osv
RS 1000 Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 randbmotorspor.co.uk har air injectors til £400 men utstyret fo å styre de er ikkje med, og det virker som det kan bli litt pes å få det til å virke på en vingebil, bytte styreenhet til p8, livemap av chip, legge opp ledninger mellom air injectors og hjerne + muligens skifte ledn nett til motor for å få lambda sensor osv Det er nesten alltid mer lettvidt å gå for en dårligere løsning. Uvanlig gode resultater krever alltid ekstra innsats. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
møffe Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 er dysserne fra airinjektors ikke bare alm benz dysser? så er det jo kun det de skal spændes sammen med der er specielt. det kan man vel næsten selv lave i en filebænk og med en søjleboremaskine.
Mark1 Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 er dysserne fra airinjektors ikke bare alm benz dysser? så er det jo kun det de skal spændes sammen med der er specielt. det kan man vel næsten selv lave i en filebænk og med en søjleboremaskine. bensindysene går visst for varme, pga de ikke får den kjølinga bensin gir..så du trenger egne luft dyser. husk at lufta tas ifra innsugsiden som er på 30-50grader WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
bart Posted September 22, 2007 Author Posted September 22, 2007 hva slags hjerne har rs500? evt kan den brukes med air injectors? evt med ledn nettet? , noen om veit sikkert kor det blir med P8 hjerne med L1 ledn nett med tanke på lambda, co justering og motorlampe osv ....? kan P8 brukes med 8 injectorer?
Bdt Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 rs500 har L1 hjerne så det går ikke.på P8 er det ingen co justering og den kan brukes uten lambda Og den kan kjöres med 8 dyser,als++ og med L 1 ledningsnett men du får ikke noe motorlampe. COS it`s WORTH it!
bart Posted September 23, 2007 Author Posted September 23, 2007 korleis skal en få justert co da? må dette evt takes på livemap? dersom en ikkje skal bruke lamda
Count Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Jeg er "dum som et brød" når det gjelder luftdyser, men er veldig nysgjerrig og interessert i hele konseptet og hva det kan gjøre for meg og motoren min. Noen som kan gi meg det med teskje? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cbp Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Jeg er "dum som et brød" når det gjelder luftdyser, men er veldig nysgjerrig og interessert i hele konseptet og hva det kan gjøre for meg og motoren min. Noen som kan gi meg det med teskje? Du kan jo lese deg til litt info selv. Her fra www.passionford.com Air injector info If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
RS 1000 Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Jeg er "dum som et brød" når det gjelder luftdyser, men er veldig nysgjerrig og interessert i hele konseptet og hva det kan gjøre for meg og motoren min. Noen som kan gi meg det med teskje? Som ett utgangspunkt kan man si at det er så enkelt som at man bytter ut AMAL ventilen med 2 stk dyser for å oppnå en dramatisk forbedring av nøyaktigheten man kan styre ladetrykket med. Dette gir forbedret spool up, en forbedret dreiemomentkurve og høyere topp effekt. En av ulempene er at disse dysene IKKE kan styres av det samme signalet som originalt går til Amal ventilen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Mark1 Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 En av ulempene er at disse dysene IKKE kan styres av det samme signalet som originalt går til Amal ventilen. Og hvis dysene slutter å fungere så åpnes heller ikke wastegaten... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now