Jump to content

Nykking ved kald motor

Recommended Posts

Guest bsludvig
Posted (edited)

har nettopp kjøpt meg en mondeo 1,8 zetec 96mod som nykker noe sykt med kald motor og med en gang motortemp nåla rører seg ett lite hakk opp så er den helt fin igjen.

Kan det være noe feil med luftmassemåleren eller har noen andre forslag på hva dette kan være?

Edited by bsludvig
Posted

dettan høres nesten ut som gammel scorpioen min. det som va feil med min va at shoken ikke funka som den skulle ved kald start, og med en gang motoren fikk littegranne temperatur så retta alt på seg

Posted
har nettopp kjøpt meg en mondeo 1,8 zetec 96mod som nykker noe ****** med kald motor og med en gang motortemp nål rører seg ett lite hakk opp så er den helt fin igjen.

Kan det være noe feil med luftmassemåleren eller har noen andre forslag på hva dette kan være?

søker du på dette tema - kommer du til og få MANGE svar . Ser ut til og være alt fra og vaske luftmm . til exs resikulerings ventilen . tror ingen helt har funnet ut problemet ............ rett meg gjerne , for jeg har samme problemet på min 2,0-97

Her er en

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=32325

Guest bsludvig
Posted (edited)

tok og renset massemåleren med en fuktig q-tips og nullstilte styrenheten for motorstyringsminne og da ble den straks mer turtallsvillig og nykker ikke foreløpig i allefall. Det ble jo nesten som en helt ny bil å kjøre :D

Edited by bsludvig