Guest siggen Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 jeg har fått fusk ved pådrag.spesielt fra tredje og oppover.det er hvis jeg har har "høyt turbotrykk"har grønndyse oppsett og standard 4*4 turbo.den er og snuser på 1,9 bar før den legger seg mellom 1,6-1,7bar.skrur jeg ned trykket til 1,3-1,4 bar,blir fusken borte.den har ikke vært sånn før.turboen er sliten.kan det ha noe og si?er det at den retarderer tenninga?og blir det borte når jeg setter på en t-34 og lader ca 1,5-1,6bar?chipen som er jalla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 hvilke plugger og hvilken pluggåpning kjører du med? hvilken tilstand er tenningsanlegget ditt i? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siggen Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 hvilke plugger og hvilken pluggåpning kjører du med? hvilken tilstand er tenningsanlegget ditt i? pluggene husker jeg ikke hva heter.kjøpt på bilextra.lurer litt på om det var 0,6 i åpning på de.er vel orginalt det tenningsanelgget bortsett fra en ny gr.a coil.prøve og bytte pluggene.de har vel sitti på en 8000 km så de er vel modne for det tenker jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 jeg har fått fusk ved pådrag.spesielt fra tredje og oppover.det er hvis jeg har har "høyt turbotrykk"har grønndyse oppsett og standard 4*4 turbo.den er og snuser på 1,9 bar før den legger seg mellom 1,6-1,7bar.skrur jeg ned trykket til 1,3-1,4 bar,blir fusken borte.den har ikke vært sånn før.turboen er sliten.kan det ha noe og si?er det at den retarderer tenninga?og blir det borte når jeg setter på en t-34 og lader ca 1,5-1,6bar?chipen som er jalla? Kjøp nye plugger og sett åpning på 0,5mm siden du mest trolig kjører med std. tenningsannlegg og ladetrykk opp i 1.9bar. Har chipen fungert ok før, så blir den ikke plutselig jalla, er heller tenningsannlegget som begynner å bli "gammelt". Har du sjekket med BB-lambda og er sikker på at bensintrykket følger ladetrykket? Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siggen Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Kjøp nye plugger og sett åpning på 0,5mm siden du mest trolig kjører med std. tenningsannlegg og ladetrykk opp i 1.9bar. Har chipen fungert ok før, så blir den ikke plutselig jalla, er heller tenningsannlegget som begynner å bli "gammelt". Har du sjekket med BB-lambda og er sikker på at bensintrykket følger ladetrykket? da blir det nye plugger.ikke sjekket med bb.men har bensinstrykkmåler i bilen og den følger ladetrykket.noen spes plugger og anbefale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Jeg kjører ngk bcr8es plugger. Har ikke noe problemer med 1,6-1,7 i trykk med 0,6 åpning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Bilene er nå produsert fra 1986-> og ting begynner å bli gammelt. Dersom det ikke er byttet fordelerlokk og rotor på en LANG stund så er dette også å anbefale. Jeg kjører ngk bcr8es plugger. Har ikke noe problemer med 1,6-1,7 i trykk med 0,6 åpning.Ang. det at din bil klarer 1.6-1.7 i ladetrykk så er det som regel ikke på så "lavt" ladetrykk problemet kommer men fra 1.8bar og oppover.Men dette er forskjellig fra bil til bil (noen har gjort noe med tennigsdelene siden den rullet ut av fabrikken og siste eier begynnte å trimme, andre har kjøpt bilen og ikke gjort noen ting med tenningsdelen og begynner å trimme), og er umulig å si om det vil fungere på større mm uten å prøve på 0,5mm og se om det hjelper. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 mål motstand i plugg ledningene - største feil årsak .......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Hva skal motstanden i pluggledningene være ? Og hvilke deler av tenningsanlegget er det som blir mest slitne bortsett fra fordelerlokk og rotor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Pluggledningene skal vel ligge rundt 10kOhm om jeg ikke er helt på bærtur, bortsett fra fordelerlokk og rotor er det vel plugger og kabler som blir mest slitent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 koster jo bare 1500-2000kr så har du ny rotor arm, nytt rotor lokk, nye motorsport pluggledninger og kjøp deg nye champion qc59c plugger, da er allt av tenningsdeler i orden, skader jo ikke Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siggen Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 ja får præve det.men de pluggene har jeg prøvd før og d gikk ikke noe bra på bilen.gikk og jaga på tomgang og gikk ikke bra.men det var uten og justere åpningen koster jo bare 1500-2000kr så har du ny rotor arm, nytt rotor lokk, nye motorsport pluggledninger og kjøp deg nye champion qc59c plugger, da er allt av tenningsdeler i orden, skader jo ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now