Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på hvordan man glassblåser! Er det så enkelt å bruke vanlig sandblåseutstyr og kjøpe "glassblåsesand" til formålet? Og er det kun kalipere/felger som man bør glassblåse fremfør sandblåse?

Guest FordPower
Posted

Takk for at du spør for meg angående felgene :D

Posted

hvorfor kan man ikke sandblåse calipere? Gjør vel ikke noe om det blir litt riper i støpejern

Guest Receive
Posted

jeg glassblåste kalipperne mine nå for noen dager siden .. lakket med "kalipper lakk".. det ble helt ... rått :unsure:

Posted

Enda har ikke noen fortalt HVORDAN man glassblåser, hehe :)

Guest Receive
Posted

glassblåsing er simpelt ..

Du får pistoler i forskjellige varianter.. noen er tilkoblet en kasse med glass\sand, og noen har en liten pose hengende på pistolen...

Så er det bare å trykke på knappen og blåse ivei .. ikke verre ...

Edit: jeg merket ikke noe forskjell på å sandblåse og glassblåse kalippere...

Det blir finere overflate med glass, men har ikke noe å si på kalippere, bruk glass om du skal blåse felger eller noe som skal ha fin overflate...

Posted

Hei

Teknisk gjør du det samme , glass blåsing og sand blåsing . Det er "mediet " du blåser på den tingen du ønsker og rense . Glass blåsing gir en "penere " overflate enn sand . Og da kommer det ann på korna i sanden 0,7-1,2 eller 1,0 -1,5 mm eller grovere . Det brukes også nøtte skall - skall av kokusnøtt og det aller fineste er "bake pulver " eller aluminiums pulver . Men husk dysene på pistolen har åpning som er avpasset til de forskjellige mediene og slites ganske fort ned , trykket du blåser med er meget viktigt. OBS glassblåsing MÅ foregå i kabinett eller annet lokket rom , da støvet ikke er bra i lungene .

Aluminium bør ikke sandblåses da det blir lett groper og ikke pent .

Guest FordPower
Posted

Glasstøv i lungene høres ikke godt ut nei :(

Posted

way off topic her nå egentlig men.....åssen pistol bruker dere? hvordan er de bilrema-greiene? er de noe tess?

Cosworth!