Guest mfafa Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jeg lurer på hvordan man glassblåser! Er det så enkelt å bruke vanlig sandblåseutstyr og kjøpe "glassblåsesand" til formålet? Og er det kun kalipere/felger som man bør glassblåse fremfør sandblåse?
Guest FordPower Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Takk for at du spør for meg angående felgene
Guest Bust Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 hvorfor kan man ikke sandblåse calipere? Gjør vel ikke noe om det blir litt riper i støpejern
Guest Receive Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 jeg glassblåste kalipperne mine nå for noen dager siden .. lakket med "kalipper lakk".. det ble helt ... rått
Guest mfafa Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Enda har ikke noen fortalt HVORDAN man glassblåser, hehe
alibaba Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Hvordan fjerne lakk på en intercooler, glassblåse? x - RS Turbo S2
Guest Receive Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 glassblåsing er simpelt .. Du får pistoler i forskjellige varianter.. noen er tilkoblet en kasse med glass\sand, og noen har en liten pose hengende på pistolen... Så er det bare å trykke på knappen og blåse ivei .. ikke verre ... Edit: jeg merket ikke noe forskjell på å sandblåse og glassblåse kalippere...Det blir finere overflate med glass, men har ikke noe å si på kalippere, bruk glass om du skal blåse felger eller noe som skal ha fin overflate...
bige Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 HeiTeknisk gjør du det samme , glass blåsing og sand blåsing . Det er "mediet " du blåser på den tingen du ønsker og rense . Glass blåsing gir en "penere " overflate enn sand . Og da kommer det ann på korna i sanden 0,7-1,2 eller 1,0 -1,5 mm eller grovere . Det brukes også nøtte skall - skall av kokusnøtt og det aller fineste er "bake pulver " eller aluminiums pulver . Men husk dysene på pistolen har åpning som er avpasset til de forskjellige mediene og slites ganske fort ned , trykket du blåser med er meget viktigt. OBS glassblåsing MÅ foregå i kabinett eller annet lokket rom , da støvet ikke er bra i lungene .Aluminium bør ikke sandblåses da det blir lett groper og ikke pent .
WingDude Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 Du driver ikke tilfeldigvis med noe av dette bige ??
Guest FordPower Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 Glasstøv i lungene høres ikke godt ut nei
OleK Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 way off topic her nå egentlig men.....åssen pistol bruker dere? hvordan er de bilrema-greiene? er de noe tess? Cosworth!
Recommended Posts