Guest Espen E Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Veldig vanskelig å forklare ved å skrive det, men skal gi det et forsøk. Det gjelder en 88. sedan 2wd. original bil. Når jeg gir på så får jeg en rar bankelyd/knakkelyd under bilen og langt bak et sted.. kan ikke skjønne annet enn at det er i bakstillinga i sted. Lyden kan sammenlignes med at ei drivknute er gåen på en framhjulstrekker. Ettersom det går fortere og fortere så øker takten på lyden også.. hører den også noen ganger i høyre svinger.. Byttet diff på bilen før helga og det har vært stille baki der til i dag, men da kom lyden tilbake. m.a.o så var lyden der før jeg byttet diff også. Jeg bare krysser fingre, tær, armer, bein og tenner for at det ikke er diffen igjen. Kan det være en stikkaksling???? Hvis noen som kan ha peil ikke bor veldig langt unna Hamar, så hadde det vært veldig fint om noen hadde hatt mulighet til å høre på den en dag.. takker for alle svar=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Stikkaksling "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Stikkaksling Tror du det altså? hvordan sjekker jeg det egentlig? men hvorfor blir den stille noen ganger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 akslingen skal det vel litt til for at det er noe galt med, men drivknutene som sitter på akslingene derimot. Har mer tro på de jeg. Kom deg under bilen for så og sjekke slakken i knutene dine..Trenger du knuter mener jeg at jeg skal ha non knuter liggende. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 sjekket oppheng på mellomaksel ?Håper det ikke er exsos som subber ................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 fettet fra 1988 i drivknutene bak er knusktørt! ta av mansjettene dine å få inn nytt fett,det skader uansett ikke Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Tror ikke det er eksos.. var ute og "ronka" stikkakslingene i stad.. og den ene virker lettere å dra inn og ut enn den andre.. det er på den sida jeg syns lyden kommer fra, uten at jeg skal si det helt sikkert.. lyden ble også borte etterpå.. ikke sjekket oppheng på mellomaksling.. men skal på grav lørdag, så ska sjekke da.. hvordan sjekker jeg om det er slakk i knutene egentlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 jekk opp bilen bak, hold en hånd på akslingen, og vri forsiktig på hjulet.. du vil kjenne slakken hadde en dårlig aksling på min, kunne vri hjulet 15cm uten at akslingen rørte på seg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen E Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 ok=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 fettet fra 1988 i drivknutene bak er knusktørt! ta av mansjettene dine å få inn nytt fett,det skader uansett ikke Heelt enig!!!!Hadde samme problemet på min..Var livredd for at det va inni diffen, men heldigvis var det bare tørt fett som var problemet The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Hørtes ganske likt ut som det var på min bil.....så fort jeg var bortpå gassen, begynte det å rakle fra ytre venstre knute.....tok ned akslen og med til UniCardan i Oslo......Det ytre leddet var gåent, og det indre passe slitt......De hadde knuter og mansjetter på lager.......betalte ca 3000 for nye ledd(ute og inne), mansjetter av en bedre type, fett og ferdig montert på akslen......tror de tok 300 for montering..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 hadde akkurat samma problemet på min! nå er det borte igjen når jeg tenker meg om..men faren min kjente no slark i det som mulig er de knutene..på venstresida for min del '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now