RsTurboTaule Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 (edited) Hva som gjør at den starter helt fint når motoren er kald, men når den er varm, ligger startmotoren bare å klikker? er en blå ledning(tynn) som er falt av starteren.. Skal denne blå ledningen på + eller til jord?Kan jo ikke være denne ledningen siden den starter fint når den er kald vel? Hjelp mottas med stor takknemlighet. Edited September 20, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
hår ball Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 ikke noe blå ledning på starteren orginalt, har en blå ledning på dynamoen, som indikerer lade spenninga til lade lampa.. På starter`n skall det kun vær konstant strøm + og en svart og rød ledning som er selve innslaget.. det at den kuker når den er varm, tror jeg bare er jævelskap/helt tilfeldig.. For det skall ikke ha noe og si på konstant strøkm og innslaget, om motoren er varm eller ikke, jeg villa sjekke ut jordinga på blokka + jording på batteri, samme gjeldel plus kabelen, og ikke minst den lille kabelen på innslaget, er fort gjort og få en knekk på den...
Guest Erik Braseth Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Det er nok starteren/innslaget som begynner å bli dårlig. Husker ikke helt hva jeg gjorde med min, men tok den ut, åpna den, fikla litt og satte den tilbake igjen. Fungert kjempefint etter det.
Tombra Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 lag deg et varmeskjold til starteren, den blir stekt av turboen. jeg kjøpte meg aluplate på clas ohlson, og laget et selv. varmebandasje/heatwrap hjelper også. gjorde susen på min bil. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Banco Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Dette har skjedd med meg og, tro det eller ei, men da var det faktisk sikrings boksen som begynnte å ta kvelden.. :S
RsTurboTaule Posted September 12, 2007 Author Posted September 12, 2007 (edited) har brukt bilen i dag.. og den har startet fint selv om den var/er varm hver gang .. merkelig... igår etter at den hadde stått i 14 dager var den ikke så samarbeidsvillig når den ble varm.. har en tykk ledning på den (+), men hva er de de to andre tynne til da? svitsen? og?Har det noe å si at jeg har brukt en galvanisert bolt på starteren der jordingen er festet? Edited September 12, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
yrre Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Sant som Tombra sier. Skal orginalt sitte et varmedeksel mellom turbo og startet, hvis ikke dette varme dekselet sitter der. Blir starteren toastet og vrang å startet med når den blir varm.
RsTurboTaule Posted September 13, 2007 Author Posted September 13, 2007 Sant som Tombra sier. Skal orginalt sitte et varmedeksel mellom turbo og startet, hvis ikke dette varme dekselet sitter der. Blir starteren toastet og vrang å startet med når den blir varm.Har aldri sett dette skjoldet på en RST i hele mitt liv.. Men den har fungert problemfritt nå i tre dager 88 Escort RSTurbo
OleK Posted September 14, 2007 Posted September 14, 2007 det skjoldet kom aldri orginalt, men er noe som ble ettermontert på noen rst'er etter at ford så at starteren kunne bli litt småvarm.... Cosworth!
RsTurboTaule Posted September 14, 2007 Author Posted September 14, 2007 det skjoldet kom aldri orginalt, men er noe som ble ettermontert på noen rst'er etter at ford så at starteren kunne bli litt småvarm....ja oki jeg skjønner... må vel få laget meg ett om tid og stunder da.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted September 20, 2007 Author Posted September 20, 2007 Var ute en tur og kjørte... plutselig da jeg aksellererer ut fra ett kryss.. kommer en helvetes lyd og jeg kjører inn til siden.. stenger motoren og lyden er der enda.. hm tenker jeg og tar av + polen ,og lyden forsvinner.. Tar den på igjen, og bilen begynner å tjinne av seg selv, SELV OM SWITCHEN ER AV.Hva i huleste bananskall er det som skjer her? Skal jo ikke starte av seg selv bare ved at den er på batteriet..Måtte ta av + polen til starteren, og ta den på gir for å komme meg avsted. Er dette ett rele ,eller selve starteren som er voldtatt på ett eller annet vis? Har kommet en slags skrapelyd fra starteren før av og til under starting,men det er vel bare tenna som bommer litt vel? 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted September 21, 2007 Author Posted September 21, 2007 (edited) ingen som vet? dette er ett problem som kommer og går som katten vil sjøl. hehestarteren drar motoren helt fint rundt, men under kjøring kan den slå inn av seg selv... EDIT: Noen som vet om en 1.4 starter fra en 89model fiesta er lik som 88 rst? Edited September 21, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
Escåårt Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 eneste jeg veit er at Escorten min også er sånn:PMen det kommer og går. Escort MK3 2d stv2x Volvo 240Opel Kadett B 2d CaravanOpel Rekord C
TJ_RS_Turbo Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 EDIT: Noen som vet om en 1.4 starter fra en 89model fiesta er lik som 88 rst? Ja, En starter ifra en cvh motor vil passe en cvh motor. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now