Guest andersw Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 (edited) Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den. Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv). Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980 Edited September 10, 2007 by andersw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Har nok ohc forgasser du tenker jeg.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Du har ohc,utifra effekt på motor,oppgitt på finn.no. 105 hk. Forgasser motor.Hva som er best,er dette forum veldige uenige om da.. Har personlig ingen erfaring me Doch,men vet at det er en mye sterkere motor og mere moderne,mens ohc er jo den gode gamle da.. men gratulere som Sierra Eier uansett *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomsen Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den. Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv). Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980 du har nok en ohc med forgasser. men håper ikke han fyren var seriøs når han skrev forhjulsdrift. Team 24vSierra stasj prosjektprosjekt banebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Hvor tøft hadde ikke d vært da..Sierra me Feilhjuls trekk....... *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andersw Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 (edited) Ok, takk for alle svar.. Men synes dere det var et godt kjøp? PS! Han skrev bare feil, det er bakhjulstrekk men gratulere som Sierra Eier uansett Takker Lurte på en ting til... Merka at man måtte tråkke bremsen ganske langt inn før den begynte å ta, er det bare fordi den er slitt eller er det sånn Sierra er? Eller kan det være noe annet? EDIT: Bremsen, ikke gassen Edited September 10, 2007 by andersw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Ja,tror du har gjort et godt kjøp. MK1 3 dørs er veldi ettertraktete biler for tiden,spes brae.Ang gassen er det vanskeli å si uten å prøve egentli. *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Drit fin Sierra! Har ikke denna stått til salgs lenge da? Først til 40000,-? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andersw Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Drit fin Sierra! Har ikke denna stått til salgs lenge da? Først til 40000,-? Takk Vet ikke, så egentlig bare i sjiktet mellom 15 og 25 store jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andersw Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Enda et spsm: Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomsen Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Enda et spsm: Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm? de er vel lette å låse igjen med andre sierra nøkler. ikke vært borti noen som har gått opp med andre nøkler Team 24vSierra stasj prosjektprosjekt banebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 (edited) Jeg kjøpte min første bil i dag, og er veldig fornøyd. Bilen er bortimot 100% rustfri (det eneste er 3 cm i ene hjulbuen og en liten flekk på 2 cm i kanalen (ikke dyp)), og går som ei klokke. Det eneste som ikke virker på bilen er setevarmeren på førersiden. Betalte 15 000 kr for den. Jeg har lest litt rundt på forumet her og funnet ut at det er to typer motorer (tror jeg) til 87-modellen: OHC og DOHC. Hva er forskjellen på disse, og hvilken er best? Og hvilken er det størst sannsynlighet for at jeg har? (Bilen står ikke her så jeg får ikke sjekka vognkortet osv). Finn.no-link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11080980 Enda et spsm: Leste litt rundt på forumet og kom over at Sierraer -87 er veldig lette å åpne med andre Sierra-nøkler. Er det noe jeg kan gjøre med det (f.eks. bytte låser)? Og er det vanskelig/dyrt å montere alarm? Gratulerer med strøken sierra, og velkommen til forumet! Har låst igjen godt over 10 sierra'er med en og samme søkkel, men ikke fått låst opp. Så sannsyneligheten for at evt. annen kar med sierra nøkkel skal få låst opp er liten. Motoren du har er en OHC, forgasser motor på 105hk. Forskjellen på DOHC og OHC er store. OHC er lette å trimme og har et hav med trimdeler, og billigere i forhold til DOHC blant annet. DOHC har reg.kjede, hydraliske løftere ++ Helt annen motor selvklart. Edit: skrivefeil. Edited September 11, 2007 by void Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dipstick Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Ellers siden ingen har nevnt det enda, og siden du spør om forskjellen på OHC og DOHC. (S)OHC= (Single) Overhead Camshaft DOHC= Dual Overhead Camshaft Ellers gratuelerer med sierra, den så ganske strøken ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanness1 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-) Gratulere med sierra nydelig sierra da, har slv 85 med 87 front 5 dørs.. Går som ei kule *Har du vett ligger du brett* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dipstick Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-) Kan du lære meg trikset? Jeg sliter med å åpne min egen sierra med min egen nøkkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 åpne sierra med andre sierrar nøkler er null problem(A), gjort dette mange mange mange ganger( nei jeg er ikke en tyv) bare kompiser som har glemt nøkla sine8-) Gratulere med sierra nydelig sierra da, har slv 85 med 87 front 5 dørs.. Går som ei kule *Har du vett ligger du brett*Å? det har jeg faktisk aldri vært borti før. hehe, bør passe godt på bilen min nå da tenker jeg :b Kan du lære meg trikset? Jeg sliter med å åpne min egen sierra med min egen nøkkel Tegn på tydelig slitt lås Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andersw Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Takk for alle svar Farsan henter bilen i morra, gleder meg sinnsykt Anyway, er Sierra noe bra bil å ha anlegg i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pzycho Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 angående låsproblem så kan du være trygg.. det er den runde nøkkelen/låsen som er lett å låse opp med andre nøkler.. din er en mk1, og den har god gammel "flat" nøkkel.. med mindre noen har bytta låser i den da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aulin Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Den flate er ikke akuratt problematisk å åpne den heller såfremt låsen har blitt brukt i et par år Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andersw Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) angående låsproblem så kan du være trygg.. det er den runde nøkkelen/låsen som er lett å låse opp med andre nøkler.. din er en mk1, og den har god gammel "flat" nøkkel.. med mindre noen har bytta låser i den da.. Takker, føler meg tryggere nå Ja det er de flate låsene, men de har blitt brukt et par ganger da.. Edited September 12, 2007 by andersw Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 nytypen lås har jeg ALDRI vært med på å klart å åpne med en annen nøkkel enn den org uansett hvor slitt den er.. men å låse kan du gjøre med en nøkkel fra mondeo 06 mod Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jake Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Ok, takk for alle svar.. Men synes dere det var et godt kjøp? Lurte på en ting til... Merka at man måtte tråkke bremsen ganske langt inn før den begynte å ta, er det bare fordi den er slitt eller er det sånn Sierra er? Eller kan det være noe annet?EDIT: Bremsen, ikke gassen Dårlige bakbremser evt luft i systemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts