Jump to content

Recommended Posts

Posted

lurte på om noen har synst punkter ang. sierra cosworth motor i granada. Der har vær prøvd før veit jeg men hvordan passer motorfester osv.......hva girkasse bør en gå for feks??

Bør vel gå ann å få godkjent på orginale 2.8i bremser også vel siden sierra cosworth har 204hk............hvem trenger vite at en har "skremt" opp motoren da? :rolleyes:

Posted

biltilsynet kan kreve att du må dokumentere hk i motor,så eg ville ikke gamble på att dei tror på att du kun har 204hk i cosworth motoren,

visst dei tar deg i å bløffe dei så lykke til med å få bilen godkjent etterpå....

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Posted

Det er ikke noe hokus pokus å få det nedi, men godkjenning er jo alltid litt styr.

Mener at du må ha med papirer som viser Hk-verdi. Bremsepapirer fra feks NAF.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted
  granadaghia said:
lurte på om noen har synst punkter ang. sierra cosworth motor i granada. Der har vær prøvd før veit jeg men hvordan passer motorfester osv.......hva girkasse bør en gå for feks??

Bør vel gå ann å få godkjent på orginale 2.8i bremser også vel siden sierra cosworth har 204hk............hvem trenger vite at en har "skremt" opp motoren da? :rolleyes:

vet inte hur det är i norge,, men i sverige så måste man byta bromsar fram och bak,, ex scorpio cosworth,, jag har mb 345mm fram cosworth bak,, men ska byta dem mot större :rolleyes: ,,,, snyggare :blush:
Guest grændis
Posted

Hørte snakk om at 2.8i bremsene berre var godkjent til 200 hest...

• 2 weeks later...
Posted

perana granada er på 3.0 understell godkjent med 255hk 302 4v v8

så ser ikke problem der

har selv scorpio cossie i granada med 2.6 understell godkjent, dom med stasjonsvogn tromler bak 10"

Posted
  rene`racing said:
hva er planene for denne bilen da?liker den typen coupe`

hehe, det blir blästring o lackering under,, ombyggd front o bakparti,, annan inredning,, stor stereo,, cosworthmotor,,plus en heldel annat :rolleyes: