Jump to content

Ventilmerker i stemplene.


Guest cossie88

Recommended Posts

Ventil merker er vel nærmest standard på cosworth... Jeg trur ikke det har noe og si, men vi får for sikkerhets skyld høre hva ekspertisen sier.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Skal du trimme skal du vel ta stemplene for å bytte lager i motor osv alikevel. Da kan du jo også passe på å dreie ned stemplene i samme slengen? ;)

Link to comment
Share on other sites

EBB: det vil jo være mye lettere og bedre å lomme ut ventillommer uten å ta ut stemplene. En motor som demonteres vil veldig sjeldent være like tett uten at en honer/borer og samtidig skifter stempelringer. Her så har jo du alle muligheter å lage en fres av en ventil som brukes til å lage lommer uten å demontere bunndelen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

ja vinkelsliper fungerer utmerket hehehe, nei bare gi f... og kjør med hakkene i stempelet, har hakk selv og bilen fungerer som bare det :P

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

EBB: tenkte bare at dette var en utfordring for deg. Vet det selges til en del am.cars og hvorfor ikke lage til cosworth. hos disse er det ett stort behov hos og lettere kan det jo ikke gjøres med mindre man demonterer motoren og dermed pådrar seg en del kostnader ekstra som muligens kan unngås

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...