Guest cossie88 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Har fått ventilmerker i stemplene etter et registerhavari, ca 1 mm dype... Burde jeg bytte dem, eller går det bra å bruke dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Troya Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Ventil merker er vel nærmest standard på cosworth... Jeg trur ikke det har noe og si, men vi får for sikkerhets skyld høre hva ekspertisen sier.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Du kan bruke dem, mangen som kjører rundt med det, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Du kan bruke dem, mangen som kjører rundt med det,Ok:) Gjelder dette uansett trim eller ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Denne motoren skal trimmes, så jeg håper stemplene holder mer enn 5 min:) Noen som har trimmet disse motorene med hakk i stemplene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Ser ingen grunn til å bekymre seg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Ser ingen grunn til å bekymre seg..Takk takk:) Høres veldig bra ut:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Skal du trimme skal du vel ta stemplene for å bytte lager i motor osv alikevel. Da kan du jo også passe på å dreie ned stemplene i samme slengen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 EBB: det vil jo være mye lettere og bedre å lomme ut ventillommer uten å ta ut stemplene. En motor som demonteres vil veldig sjeldent være like tett uten at en honer/borer og samtidig skifter stempelringer. Her så har jo du alle muligheter å lage en fres av en ventil som brukes til å lage lommer uten å demontere bunndelen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 ja vinkelsliper fungerer utmerket hehehe, nei bare gi f... og kjør med hakkene i stempelet, har hakk selv og bilen fungerer som bare det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 EBB: tenkte bare at dette var en utfordring for deg. Vet det selges til en del am.cars og hvorfor ikke lage til cosworth. hos disse er det ett stort behov hos og lettere kan det jo ikke gjøres med mindre man demonterer motoren og dermed pådrar seg en del kostnader ekstra som muligens kan unngås Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Spørsmålet er vell hvordan sylindrene ser ut, kanskje den trenger boring, og nye stempler ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Det lille jeg har sett på sylindrene, ser bra ut, ikke riper eller slitekant. Er btw en 200 blokk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now