Jump to content

forgasser trim 2,8 v6


rene`racing

Recommended Posts

hvor mye effekt kan du få i en 2,8 forgasser visst du porter/planer toppene,setter i større ventiler,og monterer kvassere kam og monterer effektannlegg?og muligens en 4 port forgasser..

eventuelt hvor mye bedre er det å montere usa topper?

Edited by rene`racing

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg hadde for noen år siden en Mk2 Capri med en trimma 2.8 gasser motor...

Den ble alldri målt men etter det en dreven motortrimmer sa til meg så var det ca 180hk i den...

 

Den hadde porta topper, planslipt-vet ikke hvor mye, 3.0 Capri gasser, grenrør og 2" eksos..

0-100 gikk på ca 6.5-7 sek så 180 hk var nok ganske riktig...

Motoren var bygd opp i en garasje hjemme hos en jeg jobbet sammen med før....

 

Trikset er å bruke den sprekeste kammen du finner til en I-motor for den løfter littegrann høyere enn en gasser kam...

 

 

Mvh Richard

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er vel like mye jobb som på stort sett andre gassermotorer, altså ikke så mye. Orginal manifold på førersiden med eksosrør under/bak bunnpanna, opp på pass. side og inn i en hjemmelaget manifold og collector. Turbo fra høggern, litt pussing så er den fin. Oljen kan man hente fra slangen til oljetrykksmåleren(?????) og sveise retur i bunnpanna. Regner med du vil ha bilen din med orginal look og så om du vil ha IC eller ikke bestemmer du jo selv. Org gasser holder jo kun til 0,4(?)kilo i trykk så er vel ikke nødvendig med IC.

 

Men hva med 3,0 Essex i mk2s2 Granada. Det har jeg ikke sett før og de er jo enkle og få mer hk utav etter det jeg har lest i ClassicFord o.l.

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...