rene`racing Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 (edited) hvor mye effekt kan du få i en 2,8 forgasser visst du porter/planer toppene,setter i større ventiler,og monterer kvassere kam og monterer effektannlegg?og muligens en 4 port forgasser..eventuelt hvor mye bedre er det å montere usa topper? Edited September 5, 2007 by rene`racing 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Jeg hadde for noen år siden en Mk2 Capri med en trimma 2.8 gasser motor...Den ble alldri målt men etter det en dreven motortrimmer sa til meg så var det ca 180hk i den... Den hadde porta topper, planslipt-vet ikke hvor mye, 3.0 Capri gasser, grenrør og 2" eksos..0-100 gikk på ca 6.5-7 sek så 180 hk var nok ganske riktig...Motoren var bygd opp i en garasje hjemme hos en jeg jobbet sammen med før.... Trikset er å bruke den sprekeste kammen du finner til en I-motor for den løfter littegrann høyere enn en gasser kam... Mvh Richard 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 er det mye jobb å montere en singel turbo på 2,8 forgasser?tenker på noe alla det som ble levert til granada. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Er vel like mye jobb som på stort sett andre gassermotorer, altså ikke så mye. Orginal manifold på førersiden med eksosrør under/bak bunnpanna, opp på pass. side og inn i en hjemmelaget manifold og collector. Turbo fra høggern, litt pussing så er den fin. Oljen kan man hente fra slangen til oljetrykksmåleren(?????) og sveise retur i bunnpanna. Regner med du vil ha bilen din med orginal look og så om du vil ha IC eller ikke bestemmer du jo selv. Org gasser holder jo kun til 0,4(?)kilo i trykk så er vel ikke nødvendig med IC. Men hva med 3,0 Essex i mk2s2 Granada. Det har jeg ikke sett før og de er jo enkle og få mer hk utav etter det jeg har lest i ClassicFord o.l. Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 3,0 blir for tung,skal bare ha litt mer hk så derfor vurderer eg en liten turbo,har webber forgasser på den nå. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 ja er en hinsides tyngde på de essex motorene Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted October 24, 2007 Author Share Posted October 24, 2007 noen som veit kor eg kan få tak i en manifoild til single turbo? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 ja er en hinsides tyngde på de essex motorene Nei da:P Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now