mr.cossie Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 men litt surt er det vel .. skulle ikke du ha 460 på hjul før du var fornøyd.? snakket med ringstad etter denne bremsinga eller..? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 men litt surt er det vel .. skulle ikke du ha 460 på hjul før du var fornøyd.? snakket med ringstad etter denne bremsinga eller..?Ringstad dro på ferie i går... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 bremset med mappet til ringstad ja, så enten er det mye i drivverkstap ellers vet ikke jeg, men viktigste er at bilen fungerer bra og det gjør den Det vi vil fram til her er vel att Ringstad har litt for høye tall i benken sin forhold til det som er reelt eller!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Jeg var med på bremsingen , og ble litt skuffet ja .Vi diskuterte litt etterpå , med den store forskjellen .Er nok endel ting som slår ut .På motordyno :stor effektiv intercooler (intercoolerne dere bruke på de fleste Cossier er ikke optimale , verken på størrelse eller inn/utløp)Downpipe rett ut på dyno...ingen eksos ellersHan hadde face som wastegate outlet....nå hadde han Reyland sin , som ikke er like bra i designet .Det var noe eksos i innsugsluften i lokalet under bremsingen...ikke helt optimalt det heller .Det Vinge fikk nå tilsvarer vel ca 470-480 motorhk .Vi tipper dette utgjør mesteparten av forskjellen....kanskje ikke HELT , men mesteparten . Vinge kan lett få mer hk , og bedre respons ved å bytte :grenrørvassere kammer (de han har nå er IKKE optimale for den effekten han har nå )Bedre innsug...han hadde orig innsug/gass spjell nå)Sikkert annet som kan gjøres også , men dette er vel de mest innlysende faktorene , hvis han ikke vil opp til enda større turbo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 11, 2007 Author Share Posted September 11, 2007 ja å få mer effket er vel ikke noe problem, men blir nok ikke i år det nei hehe, nå skal jeg bruke den til vinteren kommer, og da kan jo det være det detter et skikkelig innsug på plass ihvertfall, skal nå se hvilkne tall som kommer fremm på polly sin rulle her i bergen på fmcn bremsetreffet, men nå skal bilen brukes og voldtas i det uendelige til vinter ber meg parkere og bilen settes på bukker for å modifiseres på en smule Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 da forsvant det jo en del hester fra benken til ringstad da hehe.men tipper bilen din går ***** bra! Studerer du de oppgitt tall m.v. nøyere så ser du at akkurat det du nevner ikke er det værste. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 11, 2007 Author Share Posted September 11, 2007 Studerer du de oppgitt tall m.v. nøyere så ser du at akkurat det du nevner ikke er det værste. ? forklar denne litt bedre uten forkortelser Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verstingen Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 ja forsvant litt hk, men er kongefornøyd jeg, bilen går som en kule og det er jo det viktigste, tallene driter jeg egentlig i, så lenge den starter hverdag og gjør sin jobb så er jeg fornøyd hyggelig å treffe deg verstingen takk i like måte "vinge87" eg er sikker på at bilen din går kjempebra ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 (edited) ? forklar denne litt bedre uten forkortelser m.v= Mer Vesentlig Edited September 11, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 ? forklar denne litt bedre uten forkortelser Oppgi ladetrykk og turtall for maks effekt. M.v. =med videre. dvs det som nevnes i poster etterpå samt opplysninger postet tidligere ang. motor og mapping. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Jeg var med på bremsingen , og ble litt skuffet ja .Vi diskuterte litt etterpå , med den store forskjellen .Er nok endel ting som slår ut .På motordyno :stor effektiv intercooler (intercoolerne dere bruke på de fleste Cossier er ikke optimale , verken på størrelse eller inn/utløp)Downpipe rett ut på dyno...ingen eksos ellersHan hadde face som wastegate outlet....nå hadde han Reyland sin , som ikke er like bra i designet .Det var noe eksos i innsugsluften i lokalet under bremsingen...ikke helt optimalt det heller .Det Vinge fikk nå tilsvarer vel ca 470-480 motorhk .Vi tipper dette utgjør mesteparten av forskjellen....kanskje ikke HELT , men mesteparten . Vinge kan lett få mer hk , og bedre respons ved å bytte :grenrørvassere kammer (de han har nå er IKKE optimale for den effekten han har nå )Bedre innsug...han hadde orig innsug/gass spjell nå)Sikkert annet som kan gjøres også , men dette er vel de mest innlysende faktorene, hvis han ikke vil opp til enda større turbo . For ordens skyld, siden det er du som har anbefalt og levert denne turboen, hvilken av disse effektmålingene har du tillit til? Slik det ligger an nå, så klarer GT3076R turboen kun rett over 400 nav hk. Jeg har bremspapirer på en annen Cosworthmotor med samme kammer og turbo, men med dine nevnte øvrige oppgraderinger uten at det tilførte noe særlig, faktisk. Klarer vinge87 målet sitt på 450 hjul hk uten å bytte til større turbo? "Eg driter i de´, eg ska´ ha 450 hjul hk!", sant vinge? (Opplyst når G-måling viste moderate 222 hk tonn med ca. 1,7 BAR ladetrykk) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Jeg mener 408 på hjul er det reele tallet på 1.7 i trykkog det er veldig bra det! Det som er så irriterende er at folk bremser sine 2litere til herrejøsses effekter i motorbenker, men hestene forsvinner jo så fort man er på gata, hva er vitsen da. Jeg er meget tvilene på sånne effekter værtfall på gatebensin.og her kom jo ett bevis på det da. jeg mener også at det blir feil og regne driverkstap i prosent.Skal liksom driverkstapet øke om effekten øker da.driverkstap er som regel konstant forhold til effekt, men ikke til farten.jeg bruker å regne 20hk på 2wd og 30hk på 4wd. nå høres jeg vel veldig negativ ut her, men er desverre dette som er realiteten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Jeg mener 408 på hjul er det reele tallet på 1.7 i trykk Nå ble vel ikke denne bremset på hjulene på rulle, men på navene. Man kan ikke se bort fra at effekten på drivhjulene målt på rulle er lavere for å si det litt forsiktig.Bare de som var tilstede VET hvilket ladetrykk som ble kjørt. Dersom jeg har forstått vinge87 rett så er det montert HKS boost controller etter at motoren var mappet ferdig så det er ikke sannsynlig at maks ladetrykk er det samme nå som det var dengang da. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 vi får se ka som skjer på polly sin rulle, sier ikke noe mer før det hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 jeg håper selv å få bremset hos på bremsetreffet hos tef.470 på hjul Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 jeg håper selv å få bremset hos på bremsetreffet hos tef.470 på hjul Hå! Ja da skal du jaggu få ta i for det blir 100 hk mer enn det jeg tipper at vinge87 får på Polly sin rulle med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin som drivstoff. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 sjønner, men dette er ikke forden.volvo 240 2.3 16v Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Det hjelper nok endel, men 470 hk DIN på hjul er mye. Du kan jo prøve denne å se: http://msdfuelinjection.com/MSDInjectorV1/main.html Du har vel sett Volvo 740 turbo +++ på youtube? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 Hå! Ja da skal du jaggu få ta i for det blir 100 hk mer enn det jeg tipper at vinge87 får på Polly sin rulle med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin som drivstoff. og hva tipper du da blir mitt resultat? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 og hva tipper du da blir mitt resultat? G-måleren har ikke sviktet meg så langt så den har jeg tro på. Med ett bedre mapp og litt høyere ladetrykk vil selvsagt effekten øke noe. Jeg tipper i nabolaget rundt 380 HK DIN på hjul med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin slik bilen er nå. Du da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Det hjelper nok endel, men 470 hk DIN på hjul er mye. Du kan jo prøve denne å se: http://msdfuelinjection.com/MSDInjectorV1/main.html Du har vel sett Volvo 740 turbo +++ på youtube? Jeg og dre bruker samme benkemann.. jeg har 450 på hjul i min 2 l cossie(som ikke er heelt ferdig justert.). skulle det være noe problem med 470 hk/hjul i en 2,3 liter? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Hva er dissa DIN hesta du prater om hele tida? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 G-måleren har ikke sviktet meg så langt så den har jeg tro på. Med ett bedre mapp og litt høyere ladetrykk vil selvsagt effekten øke noe. Jeg tipper i nabolaget rundt 380 HK DIN på hjul med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin slik bilen er nå. Du da? ja vanlig 98 bensin er det eneste jeg bryr meg om, og bilen går mye bedre etter vi gmålte den, er 50hk og 50nm mer enn det mappet vi gmålte, så jeg tror vel en ca 380-390 der en plass ja, men er jo ca 470hk i motoren nå da, må jo trekke ifra intercooleren til ringstad og litt diverse, rørføringer som ikke er mulig i bilen hehe, og ikke minst driverket som stjeler alt for mye , vi tok et pull med luftfilteret og slangen, så tok vi et pull uten filter og slangen, bare det var 7hk den lille filletingen der, så "flow" betyr nok litt, er jo ikke akkurat god plass nede motorrommet på en escort desverre, men skal skifte grenrør og innsug i vinter så får vi se om det blir mere bunndrag noe jeg håper, andre kammer er er oppe i hodet mitt og, kass kammer ville du brukt da?, hva syns du om bd 16+ ? på brenmsetreffet til polly skal eg ihvertfall justere litt på innsugkammen, gi den litt mindre løft enn den har nå så det blir bedre respons nedenifra istedenfor å ha det på topp, lerer så lenge man lever , men er ikke noe vits å dra motor i en motorbenk, får det like bra på en rullende landevei, hadde jeg vist allt jeg viste idag hehe så hadde ting blitt gjort annerledes, men veien til suksess er lang, men takket være kanon karer som ebb og turbokongen og selvsagt husnes så har dette blitt bra i forhold til hva denne motoren ble bygget til, var jo 450 erlige hk jeg ville ha, og det har jeg fått , selvsagt takk til deg og pælle, du hjalp jo til du og Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ovar Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Jeg fikk 507whp på 2bar idag:) 530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power 2007 Shelby Cobra GT500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 Jeg fikk 507whp på 2bar idag:) ja du måtte jo komma her og og sei da hehe GRATTIS kan vel ikke si noe annet , MEN husk du har et annet oppsett enn meg også da hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now