Jump to content

Garratt GT 3076R


Danny

Recommended Posts

klarer 550hk denne, jeg har den selv, kongeturbo, anbefalles på det sterkeste

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
klarer 550hk denne, jeg har den selv, kongeturbo, anbefalles på det sterkeste

 

 

Vinge fikk 528hk under mapping hos Ringstad , med kun 1.7bar .

Han bruker .63ar huset beregnet til intern wastegate .

Ved vanlig kjøring i 2 og 3 gir har han fullt trykk ved ca. 4000omdr. .

 

.78ar huset bør gi litt mer effekt . Jeg tipper spoolup vil bli temmelig lik med .78ar huset .

I hvert fall hvis en bruker det med 2WD eksos manifolden .

Jeg har sett at endel EVO`er bruker den turboen med .78ar huset , USA .

Der skryter de av den , i forhold til .82ar huset .

Link to comment
Share on other sites

T-King65: 4000rpm?? ifølge vinge87 (oj kan være det er 4800 omdr jeg har fullt, hehe kommertilbake med det, men den fungerer konge alikevel tongue.gif det er viktigst

) han har sagt og 4600rpm som også er temmelig mye seinere enn det du sier. og er det ikke forskjell på 2 og 3gir i oppladingen.. hva skjer?? normalt vil det være endel forskjell siden 3gir er tyngre og gir mye mer eksos.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

T-King65: 4000rpm?? ifølge vinge87 (oj kan være det er 4800 omdr jeg har fullt, hehe kommertilbake med det, men den fungerer konge alikevel tongue.gif det er viktigst

) han har sagt og 4600rpm som også er temmelig mye seinere enn det du sier. og er det ikke forskjell på 2 og 3gir i oppladingen.. hva skjer?? normalt vil det være endel forskjell siden 3gir er tyngre og gir mye mer eksos.

 

4150 for å være helt nøyaktig så er meget fornøyd med det du :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vinge87: kjempe fint med fakta.. men hvilket gir er dette? regner med du har hentet det fra loggen. :D uansett MYE bedre enn hva du fortalte meg for en stund siden. når klarer den på 4gir og 5gir?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

dette er på 3 gir, bruker bare 1,2 og 3 gir jeg, 4 gir da har jeg for stor fart hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

For min del er det relativt uinteressant på slike biler hva trykk en kan FREMPROVOSERE i lav fart i 4-5-6 gir .

Vanlige folk med raske turbobiler bruker girene . Hvis jeg skal kjøre fort , bruker jeg 2-3 giret det den er god for stort sett (første giret er unna på null komma niks på min bil, så det er vanskelig å få med seg noe trykk en gang) .

Hadde jeg hatt en Merce med automatgir , så hadde det vært en annen story .

Men hvis en vil ha masse trykk under 3000omdr i 5 gir , så må en i tilfelle ha et oppsett for det ( i hvert fall hvis en vil ha 500hk på gatebensin) .

Jeg måler selv hva turtall som må til for å få trykk i 2-3 gir , og kanskje litt i 4 gir gir (for det er stort sett de girene de fleste bruker når de kjører "aktivt" med bilen) .

For min del syns jeg det er viktig å ha et rimelig bredt turtallsområde med nok nm .

Det har Rune fått , og er fornøyd med det . Den går greit fra 3500 , og virkelig bra fra litt over 4000 og til sperra...dvs ca 3500omdr med bra nm .

Men han kunne nok fått det ENDA bedre , med topp grenrør og bedre innsug selvfølgelig .

Og , husk , i tillegg kjører han kun på 1.7bar , som er mye sunnere for topp pakning, turbo og motor generelt .

Link to comment
Share on other sites

For min del er det relativt uinteressant på slike biler hva trykk en kan FREMPROVOSERE i lav fart i 4-5-6 gir .

Vanlige folk med raske turbobiler bruker girene . Hvis jeg skal kjøre fort , bruker jeg 2-3 giret det den er god for stort sett (første giret er unna på null komma niks på min bil, så det er vanskelig å få med seg noe trykk en gang) .

Hadde jeg hatt en Merce med automatgir , så hadde det vært en annen story .

Men hvis en vil ha masse trykk under 3000omdr i 5 gir , så må en i tilfelle ha et oppsett for det ( i hvert fall hvis en vil ha 500hk på gatebensin) .

Jeg måler selv hva turtall som må til for å få trykk i 2-3 gir , og kanskje litt i 4 gir gir (for det er stort sett de girene de fleste bruker når de kjører "aktivt" med bilen) .

For min del syns jeg det er viktig å ha et rimelig bredt turtallsområde med nok nm .

Det har Rune fått , og er fornøyd med det . Den går greit fra 3500 , og virkelig bra fra litt over 4000 og til sperra...dvs ca 3500omdr med bra nm .

Men han kunne nok fått det ENDA bedre , med topp grenrør og bedre innsug selvfølgelig .

Og , husk , i tillegg kjører han kun på 1.7bar , som er mye sunnere for topp pakning, turbo og motor generelt .

 

Mener du gatebiler som faktisk brukes på gate her, eller lekebiler som kun brukes ved mer eller mindre spesielle anledninger?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hva skal man med 500hk til vanlig gatebruk egentlig?

må da være bedre å kjøre en turbodiesel da.

Aner ikke.

Litt kjedelig, men ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
hva skal man med 500hk til vanlig gatebruk egentlig?

må da være bedre å kjøre en turbodiesel da.

 

antagleligvis oss som liker og bruke bilen etter veien og lage lange lakriser over alt og piruetter i rundkjøringer.

må da være kjedelig å ha 500hk stående som man kun får brukt på bane....

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
antagleligvis oss som liker og bruke bilen etter veien og lage lange lakriser over alt og piruetter i rundkjøringer.

må da være kjedelig å ha 500hk stående som man kun får brukt på bane....

 

Hvis det er så problematisk for dere her inne å ha 500hk+ i motoren , så er det jo null problem å få mindre .

Jeg har nå stort sett kjørt turbo biler med hovedsakelig bra nm over 3500-4000omdr de siste 20+ årene .

Så tydeligvis er det noen av oss .

 

Dere andre kan jo kjøpe turbodiesel med tomatgir da . :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er så problematisk for dere her inne å ha 500hk+ i motoren , så er det jo null problem å få mindre .

Jeg har nå stort sett kjørt turbo biler med hovedsakelig bra nm over 3500-4000omdr de siste 20+ årene .

Så tydeligvis er det noen av oss .

 

Dere andre kan jo kjøpe turbodiesel med tomatgir da . :lol:

 

Det kommer totalt an på hvilke hk det er snakk om.

Han rundtom her som har en RS 500 Gr.A motor med genuine 500 hk DIN motor i 4x4 Cosworthen sin har kjørt i stykker fix-it kassen sin, den kraftige kjeden rundt senterdiffen, drivknuter osv. og dette til tross for at bilen er svært lite i bruk. Direkte livsfarlig og totalt nytteløst og å kjøre en slik bil til daglig. En demo-tur demonstrerte dette med all mulig tydlighet.

 

Denne motoren er bygget av særdeles erfarne, talentfulle og seriøse folk i England.

Opplevelsen kan overhode ikke sammenlignes med hva andre såkalte 500 hk motorer presterer. Rett og slett natt og dag.

 

Hvis en 500 hk Cosworth gatebil ikke oppleves som dramatisk og problematisk da må det stilles spørsmål med hva som er galt. Ser man på Gr.B rally så får man ett intrykk av hvordan 500 hk skal kunne funke.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...