Reaff Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 (edited) Ønsker størrelser og plassering av høytalere i en 1998 mondeo stasjonsvogn.. Da tenker jeg hva som er orginalt noen som kan hjelpe meg? Edited September 3, 2007 by Reaff
MrNilsen1 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 6*8" er det vell som står Var det på min 1998mod sedan Om det er i dørene du tenker på
Reaff Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 ja er dørene.. er det kun høytalere i front? f**n har 13cm som jeg tenkte å sette i front.. og kanskje 6*9 i bagasjen i kasse.. men vet ikke hvordan alt er satt opp.. har enda ikke handlet bil..
MrNilsen1 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Jeg hadde 6*8 i alle 4 dørene på min.Har ingen ting lengre bak
Reaff Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 (edited) har komplett stereo stående som skal inn.. meeeen ser ut som det kan bli hardt å bruke den da.. hmfr.. kan kanskje få montert 6*9 i dørene bak eller fram da.. skal se på det.. håper bare alt er klart til handel om ca 1 uke å kan kanskje legge inn plate for å få inn de 13cm høytalerne jeg har mye som kan bli bra med div modifisering.. hehehe Edited September 3, 2007 by Reaff
MrNilsen1 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Det finnes monteringsbranketter som får 6*9 til og passe i dørene.Vet ikke hvor. men har hørt om det.Isåfall har jeg sotte i Rockford Fosgate sin 6*8" serie, og det spiller som svarten Evig fornøyd
Reaff Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 skal kjøre omtrent bare diskant og midbass i front og bak høytalerne... har en 12" som skal inn også kan sikkert finne på noe smart.. har lite lyst å kjøpe nye høytalere,.. når de jeg har ikke har spilt 2 timer engang.. hehehe
MrNilsen1 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Såpass Da skjønner jeg det.Hør med en ford forhandler om de kan skaffe disse brankettene.Om ikke får du ta dremeln foran deg, ei flaske congac, og en kosekveld i garasjen med 80talls rock Funker like bra det
Reaff Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 konjakk kan du holde for deg selv tar heller en kasse med pils å bilstereo verksted hehe..finnes alltid en løsning.. gidder ikke å bekymre meg egentlig.. lett å slenge 6*9" i kasse i bagasjen å da.. å tilpasse en finerplate i front for å få in 13cm OPPFINSOMHETENS gleder
Reaff Posted September 4, 2007 Author Posted September 4, 2007 å funker å lage nye paneler i front å .. å smelle inn 13cm der å bruke orginalt + de litt overkill da men.. hehe.. får se .. tiden vil vise hvor stor tålmodigheten min er
kimsa Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Du får plass til to par med 6,5 tommere i denna bilen, så kan du droppe den crappy lyden 6x9 gir deg. Smell de i såfall inn i side veggene i bagasjen eller noe.. Adapter plater får du kjøpt hos din nærmeste torshov forhandler. Disse er i sterkt frostet plast så de vibrerer ikke, legg litt skum plast mellom for sikkerhetskyld om du vil det.. Jeg brukte silikon. Så smeller du opp nytt ledningsnett da det orginale er elendig, inn med en god forsterker og du begynner å få lyd. Å modde inn 6x9 i dørene er nytteløst da dette bare blir trangt og ******, du kan få inn noen gode noen om du lar det gå på bekostning av vinduets lengde, men skal du kunne ta ned ruta er det ikke plass til annet en braske høytalere med små magneter! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Reaff Posted September 6, 2007 Author Posted September 6, 2007 Heisann... har et sett gode jbl 6*9.. og siden de er omtrent helt nye.. så tenke jeg å bruke de egentlig.. men får se hva jeg får plass til og om vinduet ikke går helt ned.. er ok..
kimsa Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Hvis det er decade 595 limmeted så kan du glemme å få plass til de:P har flere par slike 6x9 liggende, de får ikke plass, har prøvd.. Med mindre du er mere hjerteløs enn meg da, og går på de med baufil for å få vekk metall gitteret over, da kan det hende det går! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Recommended Posts