Jump to content

Recommended Posts

Posted

duratec ja :D er det noe galt med de motorene da? Synes de virker grei jeg :) Og så er de litt mer moderne da, bra balansert.. Er det mye modding som skal til, og hvilke girbokser passer?

 

Ja, også er de mye lettere pga at de er lagd i aluminium... B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

her spørr han hva DU hadde valgt...

Jeg hadde gått for en cozzi maskin, mener at v6`er er et maximum som skulle ha komme i en bil, v8`er og oppover mener jeg er unødvendig bruk av volum, lyd er en ting, men når man får ut noe av samme effket av en overlada motor med under halve volumet så sier det vell sitt... pris har ingen betydning, hadde d bare vært 4`ere og 6`ere så hadde det HELT sikkert blitt lagt en god del mere penger i utgansk punkte..

 

Hva er det amrikaner`n har funne opp på en bil, er 1 ting...

Amrikanerne var så lat at det var kun de som ikke gidda og sveisstarte bilene pr muskel kraft, så de fant opp el starter`n, og el starter`n er ikke noe genistrek akkurat, har du dafft batteri så drar starter`n strøm som egentli skulla gått til coile for og få mest mulig effektiv gnist når starter`n så vitt går rundt... så el starter`n er ikke så intligent, akkurat som amrikaner`n..

Posted

for meg høres også cosworth 2.9 v6 ut som et veldig bra valg til en capri. men både sierra/escort cossie og v8'ere er også fint :) vanskelig å bestemme seg vettu ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted

Ja, det er vanskelig og bestemme seg :huh: Ingen som vet hvor mye som må gjøres for å duratec'en til å passe..? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

Jeg ville ikke gått for duratec, pga at den har to single kjeder til hver sylinder topp, er bedre med dobbelt kjede som jobber sammen med å dra kammene rund, og dårligere enn 2,9 cosworth å trimme å få tak i deler til..... pluss prisen du betaler for en duratec, så er du gått på vei med å trimme 2,9 cosworthen, men pengemessig så er det jo kjippt om du skulle ryke en topp med 24V, derfor gikk jeg for 2,8 turbo eller twinturbo, er billigere med deler pluss at ryker du en topp så koster det ikke skjorta, pluss at er jo litt kult med original motor som kom til bilen.............. :D

men som sagt så ser du........ hva dugjør..........

:D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

  • 3 weeks later...
Posted

Et god motor er 289 cui denne har kortere slag enn 302 men samme borring, dette gir en mer turtalls villig motor som er bedre i en "lett" Capri

 

Hans

Posted
Et god motor er 289 cui denne har kortere slag enn 302 men samme borring, dette gir en mer turtalls villig motor som er bedre i en "lett" Capri

 

Hans

289 er vel ikke så lette og få tak i da..

302 er jo "overalt" ;)

 

Men jeg forstår hva du mener

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

  • 2 weeks later...
Posted

Må jeg bytte mellomaksling hvis jeg skal bygge om fra V6 til 2.0 r4? Har hørt begge deler.. :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

Skal du ha noe "eget" i bilen din, så kan du jo høre med en som virkelig kan V8... Ta en prat med Magnor Midland, som har bygget seg en litt heftig Granada... Hehe... Alu V8 på 11.3 liter, og 1350hk... Prosjektet nå er Twin Turbo på denne bilen!!!

Han har nok noen tips å komme med skulle jeg tru ;)

 

Sender deg nr hans på pm jeg ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

hei og hopp

 

har prøvt og gitt deg noen svar men du spør allikevel??

 

ok.for å gi deg noen svar på hvilken motor eg hadde sett i ein capri er valget enkelt COSWORTH YB pga kostnader på alt(clutchwire,gasswire,motorfester(kan kjøpes hos ford ennå) enkelheten med denne ombyggingen(har gjort det sjøl for 10 år siden)alt er jo bolt on.

 

hvis du har mer spørsmål kan du PM meg

 

:)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

  • 3 weeks later...
Guest Yngve
Posted

Lexus motoren er faktisk en bra og rimeli løsning. Den i bergen er montert i sierra nå,Han fikk den levert på kaien i bergen for 16000,-(fra australia)

Motoren er helalu og veier d samme som en støpejerns 2liter.

4L 32 ventiler med 260hk,,og den tåler masse trim.

Posted

alså jeg har nesten ikke snøring på bil.. eller hva du skal ha..

Men.. jeg synes du burde prøve noe annent en Cosworth motor. synes det florerer med biler rundtomkring med Cosworth motorer.. prøv noe annent som vekker oppsikt.. som ikke er så "vanelig" :) bare en tanke..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Har i senere tid tenkt mye på V6 Cossie 24v.. Disse er bare å dytte neddi, that's it... Synspunkter, anyone? :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted
Høres bra ut. Litt trim på den og det vil gå unna.

Grenrør/Hjemmelaga eksos, chip og filter tenkte jeg på.. Holder det? :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

Kamakslinger også ville vært optimalt. Motoren har godt med moment. Ble det ikke nevn en tuner i england som kunne mye om disse motorene? Hør med dem.

x - RS Turbo S2

Posted

mener jeg har sett bilder av en capri med cossie 24v for ikke så lenge siden. jeg skal si ifra hvis jeg ser den igjen.

 

dette høres interessant ut. syntes du skal gå for den motoren jeg. :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted

her:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

Og her:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

  • 3 weeks later...
Guest ZeroCool
Posted

halla.ville seff søtte nedi en v8 ja.. :D

Posted
halla.ville seff søtte nedi en v8 ja.. :D

Ja, det får vi se på.. Må vel bli efi da :rolleyes: ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

  • 2 weeks later...
Posted

Er det din eller?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...