TurboX Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 duratec ja er det noe galt med de motorene da? Synes de virker grei jeg Og så er de litt mer moderne da, bra balansert.. Er det mye modding som skal til, og hvilke girbokser passer? Ja, også er de mye lettere pga at de er lagd i aluminium... -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Regner med at en Cosworth V6 vil være enklere å anskaffe i tillegg til at prisen vil være endel lavere. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 her spørr han hva DU hadde valgt... Jeg hadde gått for en cozzi maskin, mener at v6`er er et maximum som skulle ha komme i en bil, v8`er og oppover mener jeg er unødvendig bruk av volum, lyd er en ting, men når man får ut noe av samme effket av en overlada motor med under halve volumet så sier det vell sitt... pris har ingen betydning, hadde d bare vært 4`ere og 6`ere så hadde det HELT sikkert blitt lagt en god del mere penger i utgansk punkte.. Hva er det amrikaner`n har funne opp på en bil, er 1 ting... Amrikanerne var så lat at det var kun de som ikke gidda og sveisstarte bilene pr muskel kraft, så de fant opp el starter`n, og el starter`n er ikke noe genistrek akkurat, har du dafft batteri så drar starter`n strøm som egentli skulla gått til coile for og få mest mulig effektiv gnist når starter`n så vitt går rundt... så el starter`n er ikke så intligent, akkurat som amrikaner`n.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 for meg høres også cosworth 2.9 v6 ut som et veldig bra valg til en capri. men både sierra/escort cossie og v8'ere er også fint vanskelig å bestemme seg vettu '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 Ja, det er vanskelig og bestemme seg Ingen som vet hvor mye som må gjøres for å duratec'en til å passe..? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granadamaster 2,9ighia Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Jeg ville ikke gått for duratec, pga at den har to single kjeder til hver sylinder topp, er bedre med dobbelt kjede som jobber sammen med å dra kammene rund, og dårligere enn 2,9 cosworth å trimme å få tak i deler til..... pluss prisen du betaler for en duratec, så er du gått på vei med å trimme 2,9 cosworthen, men pengemessig så er det jo kjippt om du skulle ryke en topp med 24V, derfor gikk jeg for 2,8 turbo eller twinturbo, er billigere med deler pluss at ryker du en topp så koster det ikke skjorta, pluss at er jo litt kult med original motor som kom til bilen.............. men som sagt så ser du........ hva dugjør.......... Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heho Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Et god motor er 289 cui denne har kortere slag enn 302 men samme borring, dette gir en mer turtalls villig motor som er bedre i en "lett" Capri Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gran Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Et god motor er 289 cui denne har kortere slag enn 302 men samme borring, dette gir en mer turtalls villig motor som er bedre i en "lett" Capri Hans289 er vel ikke så lette og få tak i da..302 er jo "overalt" Men jeg forstår hva du mener Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 cosworth aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Må jeg bytte mellomaksling hvis jeg skal bygge om fra V6 til 2.0 r4? Har hørt begge deler.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Skal du ha noe "eget" i bilen din, så kan du jo høre med en som virkelig kan V8... Ta en prat med Magnor Midland, som har bygget seg en litt heftig Granada... Hehe... Alu V8 på 11.3 liter, og 1350hk... Prosjektet nå er Twin Turbo på denne bilen!!! Han har nok noen tips å komme med skulle jeg tru Sender deg nr hans på pm jeg -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 hei og hopp har prøvt og gitt deg noen svar men du spør allikevel?? ok.for å gi deg noen svar på hvilken motor eg hadde sett i ein capri er valget enkelt COSWORTH YB pga kostnader på alt(clutchwire,gasswire,motorfester(kan kjøpes hos ford ennå) enkelheten med denne ombyggingen(har gjort det sjøl for 10 år siden)alt er jo bolt on. hvis du har mer spørsmål kan du PM meg "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yngve Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Lexus motoren er faktisk en bra og rimeli løsning. Den i bergen er montert i sierra nå,Han fikk den levert på kaien i bergen for 16000,-(fra australia)Motoren er helalu og veier d samme som en støpejerns 2liter. 4L 32 ventiler med 260hk,,og den tåler masse trim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsturboS2 Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 alså jeg har nesten ikke snøring på bil.. eller hva du skal ha.. Men.. jeg synes du burde prøve noe annent en Cosworth motor. synes det florerer med biler rundtomkring med Cosworth motorer.. prøv noe annent som vekker oppsikt.. som ikke er så "vanelig" bare en tanke.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Har i senere tid tenkt mye på V6 Cossie 24v.. Disse er bare å dytte neddi, that's it... Synspunkter, anyone? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Høres bra ut. Litt trim på den og det vil gå unna. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Høres bra ut. Litt trim på den og det vil gå unna. Grenrør/Hjemmelaga eksos, chip og filter tenkte jeg på.. Holder det? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Kamakslinger også ville vært optimalt. Motoren har godt med moment. Ble det ikke nevn en tuner i england som kunne mye om disse motorene? Hør med dem. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 mener jeg har sett bilder av en capri med cossie 24v for ikke så lenge siden. jeg skal si ifra hvis jeg ser den igjen. dette høres interessant ut. syntes du skal gå for den motoren jeg. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 16, 2005 Author Share Posted March 16, 2005 her: -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 16, 2005 Author Share Posted March 16, 2005 Og her: -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ZeroCool Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 halla.ville seff søtte nedi en v8 ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 halla.ville seff søtte nedi en v8 ja.. Ja, det får vi se på.. Må vel bli efi da -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 En til 24v Cosworth i Mk2 Capri. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 16, 2005 Author Share Posted April 16, 2005 Er det din eller? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now