TurboX Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Hva ville dere valgt, og hva må gjøres med drivverk på de forskjellige motorene..? Takker for svar -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Cosworth, V8 er mye skrik og lite ull. Sikkert kult hvis du liker kåbboyslips. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Receive Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 v8 er klart lettere å få hester ut av ... er jo større volum .. men koster deretter å kjøre... en v8 drikker jo en del... for rundt 10-15000,- får du visst lett 4-500hk utav en v8'er .. noe jeg har hørt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted October 14, 2004 Author Share Posted October 14, 2004 Da er jo spørsmålet om drivverket holder...hva må gjøres for å i det hele tatt få det til å passe? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 v8 er gromt !!! tilgi meg... men synst cosworth motor er litt "oppbrukt" i sånne gamle ford prosjekter. kvifor ikkje prøve noke nytt ? v8 ? v6 twin turbo ? eller ein ford rekkeseksar frå amerika ? osv. masse rart som kan trykkast nedi eit motorrom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 4 forgassere på en V8-er og raka rør så snakket vi Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scort Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Har fundert lenge på det samme selv, men da måtte det bli en 4.6L 32v.... I utgangspunktet må du gjøre akkurat det samme med understellet uansett hvilken motor man velger. Ganske enkelt komplett 2.8i understell.. "finnes godkjenningspapirer for capri'n med V8." Vil man ha manuell girboks sammen med V8 ,er jo det ganske enkelt å tilpasse en BW T5, da dette er samme boksen som brukes i både Mustang og Sierra Cossie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Da er jo spørsmålet om drivverket holder...hva må gjøres for å i det hele tatt få det til å passe?sjekk ut desse to her. tippa du finn noke interessant der. http://www.zyworld.com/caprisport og http://www.v8capri.clubonline.org.uk/ og endå litt til... ein som har putta v8 nedi ein sierra http://www.sv3.com/jimh/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted October 14, 2004 Author Share Posted October 14, 2004 Ser ut til at det finnes interesse for prosjektet mitt der ute Det med v8... det er vel ganske "standard" med 302 i capri. Hva med 351 eller 390 GT motor..? Eller begynner det å bli litt vel drøyt..? Og hva er ca prisen på en v8, f.eks 351? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Ser ut til at det finnes interesse for prosjektet mitt der ute Det med v8... det er vel ganske "standard" med 302 i capri. Hva med 351 eller 390 GT motor..? Eller begynner det å bli litt vel drøyt..? neida... blir aldri for drøyt. men kva me å gjere sånn som han dar sierra duden gjorde ? hiv oppi ein rover v8'ar i aluminium. då er den like lett, om ikkje lettare enn orginalmotoren.og det må vel være flott og få nogenlunde vektfordeling ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Jeg gjesper hver gang en V8 transplantert bil passer på rudskogen, sløve saker. For liten fart på hjulene. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Jeg gjesper hver gang en V8 transplantert bil passer på rudskogen, sløve saker. For liten fart på hjulene. granada... v8... twin turbo... nos... magnor mydland. for liten fart på hjula ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 skulle akkurat til å si det ja, GulenPower '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Ja, for den bilen representerer majoriteten av biler med V8. Skal du ha noe V8 oppi, så bruke noe Europeisk. Skal du lage show, putt en YB oppi. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 skal du ha v8 oppi, så bruker du vel IKKE europeisk. er ikke så veldig mye europeisk ford-v8'ere, og man skal da ikke ha noe annet enn en ford-motor i en ford vel...alibaba? håper for guds skyld du ikke tenkte bmw nå, for da må vi whoppe ass'en din men er enig i deg, at du lager show med en cossiemotor da... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Hva med 351 eller 390 GT motor..? 351 er en større motor enn 302 i fysiske mål. Tror ikke en 2.8i LSD lever så lenge med en seriøs v8 så hva med en korta 8"? fra Mustang.. V6 turbo er jo tøft. Ser fabrikk ut. Oldskool motor og bil som henger med selv i dag. Er jo en med i siste PF i duell mot Fiesta RS1800 FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted October 15, 2004 Author Share Posted October 15, 2004 Joda, cosworth går an det å... men hva er billigst? vet at en v8 er dyr i drift... Og går godkjenning greit? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 skal du ha v8 oppi, så bruker du vel IKKE europeisk. er ikke så veldig mye europeisk ford-v8'ere, og man skal da ikke ha noe annet enn en ford-motor i en ford vel...alibaba? håper for guds skyld du ikke tenkte bmw nå, for da må vi whoppe ass'en din men er enig i deg, at du lager show med en cossiemotor da... Europisk jo.. Amerikansk V8 med 16v og støtstang imponerer ikke meg. Slikt hører hjemme i steinaldern, men synes man kåbboyslips er kledelig tenker man sikker annerledes. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pisko Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Er det vel en viss fare for at fyren tar løpefart og driter 5-0 i hva som imponerer folk. Er jo ikke andre som skal kjøre bilen. Polly sin Transam GT har jo en sprek v8 i bilen. Så fyren spinne i mål på tørr assfalt etter 201 meter, så fart på hjulene hadde den nok av kan man si Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Det var to biler... x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 lindvall's corvettelindvall's rekordlindvall's mercedes hvis du bare vil, så får du en sprek 8'er altså, men de fleste bruker vel motor fra chevy (unnskyld banneordet ) kanskje. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GulenPower Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 vi kan fortsette og fortsette... det er nok av v8'ere som har fart på hjula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Hva som er sprekt er et definisjonsspørsmål og etter min definisjon er det ikke mange av bilene som har fått en V8 plassert under panseret som er spreke. Bunndrag ja, men røyk og en motor som høgger til på akslingen? Nei. Amerikansk bilteknologi imponerer meg ikke, det appelerer kun den nostalgiske delen av meg. Kort oppsumert, mye skrik og lite ull. For de fleste som vil ha amerikansk V8 i en europeisk bil er det lyden som frister mest tror jeg. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken-R Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Hva som er sprekt er et definisjonsspørsmål og etter min definisjon er det ikke mange av bilene som har fått en V8 plassert under panseret som er spreke. Bunndrag ja, men røyk og en motor som høgger til på akslingen? Nei. Amerikansk bilteknologi imponerer meg ikke, det appelerer kun den nostalgiske delen av meg. Kort oppsumert, mye skrik og lite ull. For de fleste som vil ha amerikansk V8 i en europeisk bil er det lyden som frister mest tror jeg. Du er jammen meg en pussig skrue du alibaba.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted October 16, 2004 Author Share Posted October 16, 2004 vi kan fortsette og fortsette... det er noke av v8'ere som har fart på hjula. Det er ikke bare fart på hjula som teller.. Tar jeg ikke helt feil så har du et større arbeidsregister på en motor uten turbo, der draget først kommer på litt turtall... Er det ikke sånn..? Jeg har mest lyst på bunndrag, for å si det sånn. Også er det vel noe med at det høres brutalt ut når noen sier V8? Lurer på om det ikke blir litt vel fremtungt med noe større enn 351..noen synspunkter? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now