Jump to content

dysene på 2.8efi


17m rs V6

Recommended Posts

OK, Etter som jeg har BLITT fortalt har 2.8efi lav ohm dyser, eller er jeg ute å kjører?

Jeg må ha høy ohms dyser fordi det er det eneste som motorstyringen takler, snakker om haltech F10. Noen som vet noen andre biler som har ca samme dyser , men er høy ohm som jeg kan bruke? det er 167 dyser det er originalt.

Link to comment
Share on other sites

OK, Etter som jeg har BLITT fortalt har 2.8efi lav ohm dyser, eller er jeg ute å kjører?

Jeg må ha høy ohms dyser fordi det er det eneste som motorstyringen takler, snakker om haltech F10. Noen som vet noen andre biler som har ca samme dyser , men er høy ohm som jeg kan bruke? det er 167 dyser det er originalt.

 

De fleste biler som går med Fords EEC system kjører høy ohm dyser. Du har vel #219 dysene som er de samme som IS motoren har. 2,9 L har noen andre og ørlite større høy ohm dyser. De fleste "familiebiler" går med høy ohm så de skal florere på høggerene. Når du går for datasprut så er Audi S2/4/6 dyser og Cosworth T25 dyser gode greier for deg.

 

Dersom du skaffer deg dysemotstander kan du kjører samme grønndyser som Cossiegutta gjør.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

så 2.8 har lav ohm og 2.9 høy ohm? gjelder det alle 2.9 motorene? noen som kan bekrefte at dette stemmer? står i manualen ECU OUTPUTS: iNJECTOR DRIVER F10 OG F10A ONLY. 8x4/1amp peak-and-hold-current limiting drivers.

- up to 4 low-impendance injectors

- up to 8 high-impendance injectors

 

 

 

hvor stor er egentlig 2.9 dysene?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

På min 2,8 er det datasprut. Der er det noen gule dyser som jeg ikke tror er orginale dyser.

Det er iallefall Weber som har laget de. Står to nr. på de. IW-025 og BO175. Jeg har også dysemotstander. Har ikke peiling på hvor mye dysene leverer.

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På min 2,8 er det datasprut. Der er det noen gule dyser som jeg ikke tror er orginale dyser.

Det er iallefall Weber som har laget de. Står to nr. på de. IW-025 og BO175. Jeg har også dysemotstander. Har ikke peiling på hvor mye dysene leverer.

 

 

skal ikke se bort fra du har orginale cosworth gule weber marelli dyser. fra vinge og sedan cosworth- 320cc

 

 

bosch 219 dyser har 184,2cc ved 3bar.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...