granadaghia Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Lurte på korleis en ser forsjell på dei to motorane? Faktisk aldri sett en 2,4l......hehe....e innsuge det samme feks?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Lurte på korleis en ser forsjell på dei to motorane? Faktisk aldri sett en 2,4l......hehe....e innsuge det samme feks??Hei.2.4 og 2.9 er helt like. Motorkoden er forskjellig såklart Innsuget er likt utvendig,usikker på innsugskanaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granadaghia Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 oki, takker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 2.4 har 81mm borring. 2,9 har 93mm latere kam i 2,4 en 2,9 samme innsprut, dårligere topper på 2,4, eneste som er hverdt noe i 2,4 er veiva. som har lik slaglengde 72mm, 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Så veiv åg innsug er helt like?Har en 2.4 jeg skal kaste.har 2.9 jeg skal bruke Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Så veiv åg innsug er helt like?Har en 2.4 jeg skal kaste.har 2.9 jeg skal bruke Hvis 2,9L motoren du har er en katalysatormotor, da kan du putte 2,4 L kammen i denne, fylle 98 okt og få effektøkning. 145 hk motoren har lavere komp og kam med unødvendig mye duasjon for å unngå tenningsbank. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granadaghia Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 mulig å "chippe" 2,9literen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Det er fullt mulig, men lite vits i...jeg spørte TS om chip. 6000 spenn for 10-15% økning.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 (edited) Hei.2.9 motorn er fra en svensk scorpio 89mod. var montert egr på dn.motorkode BRD. motorn fusket utav helvete og ny styreenhet ble prøvd som igjen viste seg å være til en 3.0 taurus(ser helt like ut)mye svartrøyk på tomgang men gikk som et udyr . Brukte også veldig mye bensin .Planen er å sette på en t3t4, dobble topppakninger,intc og megasquirt. Alt er innkjøpt på ebay for en rimelig penge. Blir spennende å se om det blir holdbart Edited September 3, 2007 by RaymondP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now