mr escorth Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 (edited) noen som har erfaring om hvordan esc cosw blir og kjøre som 2wd ? vurderer og bygge om men har hørt at di blir ganske så skumle hvis en har masse hk snurrer farli fort osv... Edited September 1, 2007 by mr escorth Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr escorth Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 er det virkelig ingen som har erfaring ang hvordan den blir og kjøre ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 fjern det kraftige 4x4 stabstaget bak så blir den aldeles vakker å kjøre. Byggde selv en 2wd esc cos for noen år siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 fjern det kraftige 4x4 stabstaget bak så blir den aldeles vakker å kjøre. Byggde selv en 2wd esc cos for noen år siden.Og i etterpåklokskapens lys, synes du at det var en god idé. Er det noe du vil anbefale trådstarter å gjennomføre? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Det er en grei løsning for å få det til å holde med endel effekt, men noen "løsning" vil jeg ikke si det er.Escorten er 6cm kortere akselavstand, så litt mere vinglete blir den. Personlig syns jeg det ser dumt ut når en Escort Cosworth spinner på bakhjula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 i etterpåklokskapensnavn var det ikkje serlig lurt å ha BF g-force dekk, coilovers, 346hk og låne den vekk til småjenter i regnvær, ellers var det kult nok.'personlig pr i dag ville eg heller ha gått for ein oppgradert 4x4 kasse. når eg hadde escorten var det stortsett to valg, vente 2-3 år på fix-it eller FF kasse til 75k.. er litt lettere i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr escorth Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 i etterpåklokskapensnavn var det ikkje serlig lurt å ha BF g-force dekk, coilovers, 346hk og låne den vekk til småjenter i regnvær, ellers var det kult nok.'personlig pr i dag ville eg heller ha gått for ein oppgradert 4x4 kasse. når eg hadde escorten var det stortsett to valg, vente 2-3 år på fix-it eller FF kasse til 75k.. er litt lettere i dag. takker for svar grunnen til at eg er int og bygge om er jo at det blir jo dobbelt så dyrt med 4*4 kasse som holder + framdiff. fix it er for tregt og gire med. er int i en 6trins dog box og 9toms motorsportdiff men hvis den blir så mye dårligere og kjøre så er det vel best og ha 4*4 ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 BMW 3serie compact er jo en yndet bil i bakkeløp i utlandet, ned masse effekt, ingen skal få meg til å tro at det ikkje er mulig med litt finesse å få escorten til å oppføre seg aldeles eksemplarisk som 2wd. se spesielt på stabilisatorstag. ei god bakstilling og skikkelig diff gjør nok også underverker. Film av min i aldeles uslipt versjon (bil kjørbar kl 4 om morn ingen før film) finnes under filmer på www.trim-4-eldre.com. dette er med 4x4 understell, 2wd diff og girkasse.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 takker for svar grunnen til at eg er int og bygge om er jo at det blir jo dobbelt så dyrt med 4*4 kasse som holder + framdiff. fix it er for tregt og gire med. er int i en 6trins dog box og 9toms motorsportdiff men hvis den blir så mye dårligere og kjøre så er det vel best og ha 4*4 ! jeg har quaife front diff og bakdiff og en kasse, fungerer helt konge, utrolig artig bil å kjøre med 4x4, stabstagetbak hadde jeg av en stund, lettere og håndere da ja, men så satte jeg på det igjen og den er mye gøyere og kjøre, men slik jeg har forstått det nå så hvis bilen slipper med staget på bak ja da slipper den hehe, men bare og bruke sunnfornuft i en sving det så går det seg te, lykke til ihvertfall Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 takker for svar grunnen til at eg er int og bygge om er jo at det blir jo dobbelt så dyrt med 4*4 kasse som holder + framdiff. fix it er for tregt og gire med. er int i en 6trins dog box og 9toms motorsportdiff men hvis den blir så mye dårligere og kjøre så er det vel best og ha 4*4 !Spørs jo litt på effekten du skal ha, var inne på å kjøre 4x4 selv, ble heldigvis snakket til fornuft og holdt meg til 2wd, skulle jeg ha noe som skulle holde så kom fort prislappen på over 200 tusen i drivverk, og da er det nesten for dyrt til å være morro... men kommer jo som sagt ann på effekten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 200 i driverk er galskap på ein gatebil, når vi ser escorter med 700hk gå runde på runde med fix it kasse og standarddiffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 hvem sa noe om 700hk!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 JEG???? det var ment som en referanse at dersom det holder for 700hk vil det holde for de aller fleste. tror ikkje trådstarter her har nevnt noe over 700hk heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 som jeg skrev: kommer jo ann på effekten... Brukte meg selv som eksempel, kanskje dumt av meg... Han nevnte "mye hk", kommer litt ann på hva man legger i "mye hk"... men er sikkert som du skrev, holder nok for de fleste ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Det er en grei løsning for å få det til å holde med endel effekt, men noen "løsning" vil jeg ikke si det er.Escorten er 6cm kortere akselavstand, så litt mere vinglete blir den. Personlig syns jeg det ser dumt ut når en Escort Cosworth spinner på bakhjula.Enig med deg, escosen skal være 4x4!!! Husker du hadde 2wd på din...hehe -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr escorth Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Enig med deg, escosen skal være 4x4!!! Husker du hadde 2wd på din...hehe va som er så dumt vet at esc cosw spinner m bakhjula ? er jo ikke alle som har råd til havsengen understell då holder på og bygge motor no, satser på ca 650hk det må vel bli bra m 2wd så lenge en kan få den til og fungere og bli kul og kjøre, kjekkere og leke seg m 2wd vil eg tro, men den blir vel ikke så rå på svingete vestlandsveier som den er no med 4wd. noen som har noen tips på va eg må gjøre med bakstillinga for og få den til og funke på beste måte ? har kjørt m3 og sladdet en god del og den har jo 2wd og 50/50 vektfordeling, og er ganske så rå på svingete veier og lett og kontrolere i sladd, er ikke esc cosw og 50/50 vektfordelt då, så det må vel gå an og få den til og oppføre seg noenlunde likt ? (har jo aldri kjørt 2wd esc så eg har jo ikke peiling på hvordan den er og kjøre) og ang den filmen av 2wd esc på trim f eldre fant eg ikke, va heter film snutten ? kan du sende en link Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 i etterpåklokskapensnavn var det ikkje serlig lurt å ha BF g-force dekk, coilovers, 346hk og låne den vekk til småjenter i regnvær, ellers var det kult nok.'personlig pr i dag ville eg heller ha gått for ein oppgradert 4x4 kasse. når eg hadde escorten var det stortsett to valg, vente 2-3 år på fix-it eller FF kasse til 75k.. er litt lettere i dag. Tenkte meg det. Da er vi enig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now