granadaghia Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Vurdere å montere kvass kam på 2.8i`en da kammen er defekt.Hvilke type bør en gå for? Erfaringer? Er det merkbar forsjell på effekta feks? Er det kostbart å porte en topp, er effekta verdt pengene feks? Hadde ikkje planer om anna en rein 2.8i uten turbo.........i utgangspunkte da =)
Guest ford2.8i Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 hallo... det e ikje bra å sett kvass kamma på v6 motora.. du ødelegg toppan på det.. har en så jeg jore det på å den jikk bra en liten stunn.. ventilene ble helt ødelagte
rene`racing Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 det er bare tull,fungerer bra med kvass kam på v6,må vært uheldig eller brukt den feil, 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
BR Racing V6 Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 kan tenke meg at dette gjelder ventil justering. er mye mere klaring på trimkammer en std. har selv brent ventiler på gamle xr4i jeg hadde med sugetrimma 2.8i motor klaringa på 284grader. sport r kammen til kent cams. sa 0,35mm på innsug. 0.40mm på eksos. jeg brukte mindre klaringer en dette. og dermed ble det brente ventiler. slipte ventilseter og bytta ventiler.med riktig klaring. ble det fungeren optimalt. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
rene`racing Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 https://www.burtonpower.com/product_main.as...p;PartNo=TV1421 desse kan jo vær kjekke og ha. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
cosworth540 Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 kan tenke meg at dette gjelder ventil justering. er mye mere klaring på trimkammer en std. har selv brent ventiler på gamle xr4i jeg hadde med sugetrimma 2.8i motor klaringa på 284grader. sport r kammen til kent cams. sa 0,35mm på innsug. 0.40mm på eksos. jeg brukte mindre klaringer en dette. og dermed ble det brente ventiler. slipte ventilseter og bytta ventiler.med riktig klaring. ble det fungeren optimalt.Hvorfor i hel.... skulle du bruke mindre klaringer enn det Kent anbefalte??
dohcboy Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 sikkert for å ikke få den såkalte v6 tikkinga som alle 6'ere har Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Eirik Vestre Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 https://www.burtonpower.com/product_main.as...p;PartNo=TV1421 desse kan jo vær kjekke og ha. ka er dissa gode for? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
rene`racing Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 justere camen, 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Eirik Vestre Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 justere camen, åååå... korleis man justera den me dissa da? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
rene`racing Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 (edited) V6 Camshaft Offset Keys - Back in Stock Due to popular demand, we have made another batch of both Essex and Cologne camshaft offset key sets. Each kit is supplied as a set of 5 keys from 1 deg to 5 deg offset. These are essential for getting correct timing when using performance cams in these engines. kopiert fra burtonpower.hvordan du justerer er eg usikker på. Edited November 1, 2007 by rene`racing 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
cosworth540 Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 sikkert for å ikke få den såkalte v6 tikkinga som alle 6'ere har Jeg har 6'er i den ene bilen min,Ford Taunus 71 mod,og den tikker ikke.Har heller ikke brent ventilene i den
BR Racing V6 Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Hvorfor i hel.... skulle du bruke mindre klaringer enn det Kent anbefalte?? hehe. nå hadde ikke jeg denne kammen ny i ask. den satt på den gamle granadaen jeg hadde. så dermed ble det justert for optimal ytelse. ikke max tikking. uansett brukte jeg mindre klaring en kent anb på nyoverhalte toppen. 30-35 det funket. Jeg har 6'er i den ene bilen min,Ford Taunus 71 mod,og den tikker ikke.Har heller ikke brent ventilene i den så har vel ikke denne bilen gått akkuratt mange mila da. den døde eieren kjørte nok med egg under gasspedalen. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Guest Ørjan G Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 (edited) sikkert for å ikke få den såkalte v6 tikkinga som alle 6'ere har Ja og om du demontera vippearmane frå akslingene så ser du kvifor da tikka. Her er og nåke so e anbefalt: http://www.camcraftcams.com/catalogs/perfo...onco%20page.htm http://www.therangerstation.com/tech_libra...ingRockers.html http://www.therangerstation.com/tech_libra...numSpacers.html Nice to Know: http://www.therangerstation.com/tech_library/Kunz_Korner.htm http://www.camcraftcams.com/index2.html Edited November 30, 2007 by Ørjan G
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now