Jump to content

Escort Cosw stopper.


Panza

Recommended Posts

Problemer med 1992 Escort Cosworth:

 

Kjørte ca 45 min vanlig langs veg, da gikk den helt normalt. Stoppet i ca 45min. Da jeg starta igjen gikk bilen veldig ujevnt. Akkurat som den hadde kengurubensin. Den tålte ikke belastning i det hele tatt og stoppet etter kanskje 700m. Men starta igjen og fortsatte å bare gå såvidt. Starta den igjen og den stoppa noen ganger. Så gikk den plutselig som den skulle igjen etter at jeg hadde luska av gårde kanskje 1km. Så stoppa jeg og pøvde å finne ut hva som var galt da kom feilen tilbake og etter hvert starta den ikke i det hele tatt. Prøvde igjen etter en time og da funka den helt fint igjen...

Den får bensin ihvertfall mens den går dårlig og ikke vil starte..

 

Hva er galt ?

Link to comment
Share on other sites

Problemer med 1992 Escort Cosworth:

 

Kjørte ca 45 min vanlig langs veg, da gikk den helt normalt. Stoppet i ca 45min. Da jeg starta igjen gikk bilen veldig ujevnt. Akkurat som den hadde kengurubensin. Den tålte ikke belastning i det hele tatt og stoppet etter kanskje 700m. Men starta igjen og fortsatte å bare gå såvidt. Starta den igjen og den stoppa noen ganger. Så gikk den plutselig som den skulle igjen etter at jeg hadde luska av gårde kanskje 1km. Så stoppa jeg og pøvde å finne ut hva som var galt da kom feilen tilbake og etter hvert starta den ikke i det hele tatt. Prøvde igjen etter en time og da funka den helt fint igjen...

Den får bensin ihvertfall mens den går dårlig og ikke vil starte..

 

Hva er galt ?

mulig den blå sensoren bak til vanntemp

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Hadde noenlunde samme symptomer på min. og da var det tenningsmodulen som kødda. sjekk om det blir bedre hvis du røsker litt i kontakten på modulen...kan være nok det :ph34r:

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

regngjør sensoren på veiva, den kan klusse det litt til, samler seg alltid møkk mellom tappen og hjulet, må jo være dårlig kontakt, vann sensoren har jo ingenting med om at bilen er tullerusk, skal kunne kjøre vanlig uten belastning med defekt vannsensor

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det var ikke vanntemp sensoren for den har jeg bytta nå. (den kosta 833kr på Ford så jeg tok litt feil med at den var billig.... )

Det virker som problemet oppstår når bilen er ordentlig varm og så får stå litt med motoren av. Når en da skal kjøre igjen så er det problemer.

Det virker også som den går bare en greier å få skikkelig med turbotrykk....

Pluggene er helt fine.

Edited by Panza
Link to comment
Share on other sites

jeg sa jo at det ikke var vannsensoren hehe, endelig en som legger ut info om hva den vannsensorern koster, det likte jeg, har du skiftet bensinfilter? går pumpen skikkelig? er bilen chippet? riv vekk chippet og prøv isåfall, er nesten garrantert enten bensinfilteret eller hjernen, siden det er en t-35 motor dette så regner eg med den er litt trimmet hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Du hadde rett der. Bensinfilteret har ikke gått mer enn 5000km så det skulle vel være greit ? Dessuten har jeg måler inne i bilen på bensintrykket og trykket er som det skal være. Når trykket er i orden går vel sikkert pumpa som den skal også. Det er ei større pumpe fra GGR.

Det er vel ikke fritt for at det er en chip der, men jeg kan ikke skjønne hvordan den bare skal gi feil når bilen er varm og blir starta på nytt.. :S

Jeg tror jeg tester den veivsensorsaken først. Det er jo mulig at klaringa der blir ørlite utenfor området når den er varm, men da burde den vel ikke gått fint på fullt turbotrykk ?

Link to comment
Share on other sites

det kan vere vann/dårlig kontakt i lednings stikkere som ligger under panser riller på venstre side, dette gjør at veivsensoren ikkje har forbindelse til hjernen... mener det er hoved stikkere til motor nettet som ligger der.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...