Jump to content

Tips om clutch til RST?


Morti89

Recommended Posts

AP Racing har gode clutcher.

Sinter er ikke et merke, det bare forteller hvordan lamellplata ser ut.

Om den er hel (helt rundt), eller har 4 / 6 puck'er.

 

Selger AP Racing på Burton, må bytte pedal også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

først må du vite hvor mye moment du har/skal ha sånn ca. jeg vil annbefale AP racing organic for litt trimmede biler, biter godt og er god å bruke. trenger ikke bytte pedal.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

kjørte med ap racing fast road på gamlebilen, bremset 250 hk og 300nm. aldri noe problemer med den clutchen, fin å kjøre med og.

 

grunnen til at clutchpedalen bør byttes er at den orginale selvstramme-mekanisme (som ofte er slitt og dårlig vedlikehold) ikke klarer å holde igjen når man får ei hardere trykkplate. resultatet blir da at man drar over strammemekanismen og pedalen går i bunn uten å fri ut clutchen.

 

det du trenger er rett og slett bare en pedal fra en mk5-escort, passer rett i, men har ikke selvstrammer men en umbraco-skrue du justerer pedalen med. regner med at ford fant ut at selvstrammeren var skrot.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

alcon 6 paddel på min jeg, den er langt fra rimelig, men er fin og clutche med, sammen ligna med 3 og 4 pucka clutcher er det som himmelen. men som sagt den koster, og den holder.. er vell en av de værste typene, intill du går over på 2 plater/ sinter

Link to comment
Share on other sites

kjørte med ap racing fast road på gamlebilen, bremset 250 hk og 300nm. aldri noe problemer med den clutchen, fin å kjøre med og.

 

grunnen til at clutchpedalen bør byttes er at den orginale selvstramme-mekanisme (som ofte er slitt og dårlig vedlikehold) ikke klarer å holde igjen når man får ei hardere trykkplate. resultatet blir da at man drar over strammemekanismen og pedalen går i bunn uten å fri ut clutchen.

 

det du trenger er rett og slett bare en pedal fra en mk5-escort, passer rett i, men har ikke selvstrammer men en umbraco-skrue du justerer pedalen med. regner med at ford fant ut at selvstrammeren var skrot.

Har du en link til den clutchen du hadde? Tror jeg går for noe sånt :)

87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/

 

87' Volvo 740 16v Turbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...