Morti89 Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 Noen som har en bra clutch å anbefale? Har lite greie på det jeg men noe som varer og funker bra Sinter? eneste merke jeg vet om hehe Linker mottas med takk 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Escort RST WRC Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 AP Racing har gode clutcher.Sinter er ikke et merke, det bare forteller hvordan lamellplata ser ut.Om den er hel (helt rundt), eller har 4 / 6 puck'er. Selger AP Racing på Burton, må bytte pedal også. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tombra Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 først må du vite hvor mye moment du har/skal ha sånn ca. jeg vil annbefale AP racing organic for litt trimmede biler, biter godt og er god å bruke. trenger ikke bytte pedal. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest No_fear Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 har black diamond racing clutchen til min og synes den er veldig bra
Morti89 Posted August 30, 2007 Author Posted August 30, 2007 Hvorfor må man bytte pedal på noen clutcher? 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
OleK Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 kjørte med ap racing fast road på gamlebilen, bremset 250 hk og 300nm. aldri noe problemer med den clutchen, fin å kjøre med og. grunnen til at clutchpedalen bør byttes er at den orginale selvstramme-mekanisme (som ofte er slitt og dårlig vedlikehold) ikke klarer å holde igjen når man får ei hardere trykkplate. resultatet blir da at man drar over strammemekanismen og pedalen går i bunn uten å fri ut clutchen. det du trenger er rett og slett bare en pedal fra en mk5-escort, passer rett i, men har ikke selvstrammer men en umbraco-skrue du justerer pedalen med. regner med at ford fant ut at selvstrammeren var skrot. Cosworth!
hår ball Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 alcon 6 paddel på min jeg, den er langt fra rimelig, men er fin og clutche med, sammen ligna med 3 og 4 pucka clutcher er det som himmelen. men som sagt den koster, og den holder.. er vell en av de værste typene, intill du går over på 2 plater/ sinter
Morti89 Posted August 31, 2007 Author Posted August 31, 2007 kjørte med ap racing fast road på gamlebilen, bremset 250 hk og 300nm. aldri noe problemer med den clutchen, fin å kjøre med og. grunnen til at clutchpedalen bør byttes er at den orginale selvstramme-mekanisme (som ofte er slitt og dårlig vedlikehold) ikke klarer å holde igjen når man får ei hardere trykkplate. resultatet blir da at man drar over strammemekanismen og pedalen går i bunn uten å fri ut clutchen. det du trenger er rett og slett bare en pedal fra en mk5-escort, passer rett i, men har ikke selvstrammer men en umbraco-skrue du justerer pedalen med. regner med at ford fant ut at selvstrammeren var skrot.Har du en link til den clutchen du hadde? Tror jeg går for noe sånt 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
RsTurboTaule Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 ikke for å ødelegge tråden eller noe.. men denne selvstrammeren.. lager den noen klikk når den strammer seg ,mens du tar ut pedalen? 88 Escort RSTurbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now