Guest c.worth Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Har blåst 2 stk toppakninger på min nybygde motoer.Er pianotråd i toppen.Når jeg fikk motorn fra jenspeed var det montert en gruppe A pakkning ,da lak det olje bare det ble fylt på olje...Etter sammtale med jens ble det montert orginalpakkning da han mente gruppe A pakkning kunne bli får tykk...denne pakkningen holdt kansje 30 mil før den srakk....ny pakkning ble montert å den holdt kansje 30-40 mil....noen som har en ide hva som er galt /gjort galt......noe må det være ...er ikke normalt...første gang den sprakk ble ikke boltene etterstrammet,men det var gjort da den gikk siste gang....Noen som har råd om hvordan pakkning jeg skal bruke??? er det mulig å fjerne pianotråden å bruke wrc el gruppe A pakkning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 får du lagt ut bilde av pakningene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 når du bruker pianotråder så for all del bruk org toppakning! med gr.a så tetter det ikke! men var rart at det røyk med org pakning da, hvor høyt lade trykk har du bilder av toppakningenne som du ha rasa? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 tenningsbank? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 (edited) skal få lakt ut bilde av den siste pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkninga har jeg ikke bilde av,den er kanstet,men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...Takker for raskt svar:) Edited August 29, 2007 by c.worth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 skal å lakt ut bilde av den siate pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkiniga har jeg ikke bilde av,den er kanstet,men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...Takker for raskt svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Har du kjørt den med BB-lambda? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ben Are Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Er selfølgelig mappet med Breibåndslamda ja! Kjørte lusen tenning!Helt ned i 22-23grader på 1,1kg trykk! Og den andre pakkninga som røyk ser akkurat lik ut! Ingen tendenser til tenningsbank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Okay..Hm, var rart det der... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 ja meget rart ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 kjører med piano trå i blokka mi og . og ja bruk kun org pakning da! Kjørt nesten 2 kg på min motor og ingen tegn til toppakning ras enda....er piano tråden blitt lagt i riktig? skjøten, peke ut mot bolte hull..hvor høy kompresjon kjører du på i din motor? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Hvilke bolter bruker du?? "nede" i 22-23 grader? Det er vel ikke så veldig lav tenning.. Hva er kompen din? **Husk du har tenningsbank FØR du hører den!! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 ser ut til at pianotråden ligger veldig langt inn mot sylinderveggen,slik at pianotråden får problemer med å "feste" seg i pakningen.De blokkene jeg har ordnet med pianotråd,har sporet etter tråden vært lengre ut på pakningen når jeg har tatt av toppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 (edited) skal få lakt ut bilde av den siste pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkninga har jeg ikke bilde av,den er kanstet, men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...Takker for raskt svar:) Se side 3 i denne tråden til Larsern: http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...rader&st=40 Bildet av turboen din viser jo at dette ikke er origianlgreier lenger og kammer porting osv har innvirkning på tenningstidspunktet. Det er slett ikke sikkert at oppsettet ditt tåler å ha så mye tenning som du har valgt nå. Forutsetter at toppen er tykk, hard og plan. Edited August 30, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Har sett slike pakninger før og da var det at motoren hadde kokt voldsomt og toppen hadde blitt myk enkelte steder. Har du hatt trykk i systemet før pakningen har gått? Tenker sprekkt blokk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 dette burde vell jenspeed ha peiling på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 takk for aille svar...Vet ikke hva kompen er men det kan jeg finne ut ...skal ta bilde av pianotråden så får dere som har peiling om den står for nær sylynderveggen....Jens har peiling han men ikke bestandig like lett å få tak i han ..._Men virker som at dere også har peiling:)Om det kan være sprekk i blokka vet jeg ikke men det tviler jeg for ,det ville sikkert jens ha merket..Toppen er foresten sjekket og den var plan...skal montere i hopen i mårra så får se hvordan det går.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 hadde akk samme problemer i bremsebenken.blåste to pakninger på en dag.de så helt like ut. hvilken topp har du?2wd? 4wd?slipt mye? hvor mye komp?hvilke råder og stempler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 hadde akk samme problemer i bremsebenken.blåste to pakninger på en dag.de så helt like ut. hvilken topp har du?2wd? 4wd?slipt mye? hvor mye komp?hvilke råder og stempler? Vet ikke va komp er,råder å stempler er ukjent,jens som har bygd..hva var årsaken til at du rasa pakkningene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 er ikke godt å si.toppen min var en 2wd topp som var slipt helt ned til ventilene.vi satte på en 4wd topp og problemet ble bortekompen på min er 8,6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 jeg har selv en problem topp. planet helt ned til ventilene..topppakningen går med en gang...blir vel studs og dra med 20kg neste Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 20 kg og blokken din er boss, stå på Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 jeg har selv en problem topp. planet helt ned til ventilene..topppakningen går med en gang...blir vel studs og dra med 20kg neste var det med orginal bunndel og org komp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Trodde Jens var gud jeg........... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Det finnes ingen gud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now