Laukenmk2 Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Hvem av disse turboene fra Face passer best på 330 oppsett på 2wd motor? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=496 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=952 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1757 Den siste kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Den siste ville jeg valgt.Men finnes nok en god del billigere andre plasser. For samme turbo. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Hvor? er ute etter en slik selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Hvem av disse turboene fra Face passer best på 330 oppsett på 2wd motor? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=496 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=952 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1757 Den siste kanskje? Hvor og hvordan kjører du? På kronglete veier vil den siste turboen gjøre bilen kjapp pga tidlig lading og god respons. Dersom det ofte er høyere hastigheter og lange intervaller med dette, (store baner) jo større fordeler med A/R 0.63 turbinhus. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 Bilen skal brukes på vei og ikke i store hastigheter, vil ha god akselrasjon fremfor toppfart, er vel nok folk som kjører seg ihjel i stor fart enn at jeg skal pynte på den statistikken:)Hvor får man den turbon billigere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Bilen skal brukes på vei og ikke i store hastigheter, vil ha god akselrasjon fremfor toppfart, er vel nok folk som kjører seg ihjel i stor fart enn at jeg skal pynte på den statistikken:)Hvor får man den turbon billigere? da er det soleklart den nederste som gjelder, og endelig en som kjøper NY av den gode gamle turboen, denne har alldrig skuffet meg ihvertfall Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Den siste ville jeg valgt.Men finnes nok en god del billigere andre plasser. For samme turbo. Nja, nå må du ikke blande denne spesielle turboen sammen med alt det andre T3/T4 sølet som selges på nettet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Kansje "litt" O.T.. -Og mest rettet til Pelle: Hvor stort er "utløpet" (eksduser'n) på denne med 0.48 eksoshus og med 0.63?? Ser også at den med 0.48 er oppgitt til ca 380hk. Hvor mye rekker 0.63-huset til på T34? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Kansje "litt" O.T.. -Og mest rettet til Pelle: Hvor stort er "utløpet" (eksduser'n) på denne med 0.48 eksoshus og med 0.63?? Ser også at den med 0.48 er oppgitt til ca 380hk. Hvor mye rekker 0.63-huset til på T34? Exduceren er oppgitt til 47,1 mm.Kompetente motorbyggerer bremser 430 hk. http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Nja, nå må du ikke blande denne spesielle turboen sammen med alt det andre T3/T4 sølet som selges på nettet. Tenkte på denne spesielle turboen ja.Akkurat samme turbo, mener å ha sett det en del tusenlapper billigere andre plasser.Mener det var i England. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 (edited) Kjører selv T34 med AR.48 eksoshus, er meget godt fornøyd. Full lading fra ca 3900 rpm Vær oppmerksom på om det er lamda uttak på eksoshuset evt. må denne ettersveises på eksos siden. Lykke til!!! Edited September 10, 2007 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Exduceren er oppgitt til 47,1 mm.Kompetente motorbyggerer bremser 430 hk. http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737-Så de Kommer med samma akslingen på 0.48 og 0.63 da eller? Kjører selv T34 med AR.48 eksoshus, er meget godt fornøyd. Full lading fra ca 3900 rpm Vær oppmerksom på om det er lamda uttak på eksoshuset evt. må denne ettersveises på eksos siden. Lykke til!!! Fullt trykk først på 3900 med 0.48? Er ikke det noe seint?.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Helge: her borte så har de samme turboene på helt std cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm hvorfor er din så vanvittig sein? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Helge: her borte så har de samme turboene på helt std Cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm. Hvorfor er din så vanvittig sein? Det er vel ikke en Escort Cosworth turbo påsatt ett Sierra Cosworth turbinhus da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 hvor får en kjøpe en slik turbo med ar55 hus da skulle hatt en men uten det idiotiske wg holderen på kompressor huset Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 (edited) -Så de Kommer med samma akslingen på 0.48 og 0.63 da eller?Fullt trykk først på 3900 med 0.48? Er ikke det noe seint?.. jeg synes også dette var utrolig seint til å være 0.48 hus.. jeg har fullt ladetrykk(1,35) på 3600omdr med en surburban 6,5 turbodiesel turbo.. og der står det 0.63 hus.. Edited September 11, 2007 by CalnoR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) Helge: her borte så har de samme turboene på helt std cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm hvorfor er din så vanvittig sein? Hei igjen Det var da voldsomt... Var ute og gjorde noen test akselerasjoner i kveld og fant at resultatet avhenger av hvilket gir man benytter under øvelsen. 3. gir full lading (1.2 bar) ved 2900rpm2. gir ble det nærmere 3700rpm før full lading, ikke god nøyaktighet da det gikk veldig raskt. Må nesten ha en mann med neste gang 1. gir umulig å si, men trolig mer enn 3700rpm Blir jo mye avvik ved slik testkjøring tenker på avlesning og treghet i turbotrykksmåleren (Wolf 2 bar). -Helge- Edited September 14, 2007 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now