Jump to content

Turbo til steg 3 oppsett


Laukenmk2

Recommended Posts

 

Hvor og hvordan kjører du?

 

På kronglete veier vil den siste turboen gjøre bilen kjapp pga tidlig lading og god respons. Dersom det ofte er høyere hastigheter og lange intervaller med dette, (store baner) jo større fordeler med A/R 0.63 turbinhus.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bilen skal brukes på vei og ikke i store hastigheter, vil ha god akselrasjon fremfor toppfart, er vel nok folk som kjører seg ihjel i stor fart enn at jeg skal pynte på den statistikken:)

Hvor får man den turbon billigere?

 

 

da er det soleklart den nederste som gjelder, og endelig en som kjøper NY av den gode gamle turboen, denne har alldrig skuffet meg ihvertfall :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Den siste ville jeg valgt.

Men finnes nok en god del billigere andre plasser. For samme turbo.

 

Nja, nå må du ikke blande denne spesielle turboen sammen med alt det andre T3/T4 sølet som selges på nettet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kansje "litt" O.T.. -Og mest rettet til Pelle:

 

Hvor stort er "utløpet" (eksduser'n) på denne med 0.48 eksoshus og med 0.63?? Ser også at den med 0.48 er oppgitt til ca 380hk. Hvor mye rekker 0.63-huset til på T34? :rolleyes:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Kansje "litt" O.T.. -Og mest rettet til Pelle:

 

Hvor stort er "utløpet" (eksduser'n) på denne med 0.48 eksoshus og med 0.63?? Ser også at den med 0.48 er oppgitt til ca 380hk. Hvor mye rekker 0.63-huset til på T34? :rolleyes:

 

Exduceren er oppgitt til 47,1 mm.

Kompetente motorbyggerer bremser 430 hk.

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nja, nå må du ikke blande denne spesielle turboen sammen med alt det andre T3/T4 sølet som selges på nettet.

 

Tenkte på denne spesielle turboen ja.

Akkurat samme turbo, mener å ha sett det en del tusenlapper billigere andre plasser.

Mener det var i England.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Exduceren er oppgitt til 47,1 mm.

Kompetente motorbyggerer bremser 430 hk.

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737

-Så de Kommer med samma akslingen på 0.48 og 0.63 da eller?

 

Kjører selv T34 med AR.48 eksoshus, er meget godt fornøyd. Full lading fra ca 3900 rpm :) Vær oppmerksom på om det er lamda uttak på eksoshuset evt. må denne ettersveises på eksos siden. Lykke til!!!

 

Fullt trykk først på 3900 med 0.48? Er ikke det noe seint?.. :blink:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Helge: her borte så har de samme turboene på helt std cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm hvorfor er din så vanvittig sein?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Helge: her borte så har de samme turboene på helt std Cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm. Hvorfor er din så vanvittig sein?

 

Det er vel ikke en Escort Cosworth turbo påsatt ett Sierra Cosworth turbinhus da?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

-Så de Kommer med samma akslingen på 0.48 og 0.63 da eller?

Fullt trykk først på 3900 med 0.48? Er ikke det noe seint?.. :blink:

 

 

jeg synes også dette var utrolig seint til å være 0.48 hus.. jeg har fullt ladetrykk(1,35) på 3600omdr med en surburban 6,5 turbodiesel turbo.. og der står det 0.63 hus..

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

Helge: her borte så har de samme turboene på helt std cosworth motor 1bar på ca 2500 og har rundt 1.5-1.7 på 3000rpm hvorfor er din så vanvittig sein?

 

Hei igjen

 

Det var da voldsomt... Var ute og gjorde noen test akselerasjoner i kveld og fant at resultatet avhenger av hvilket gir man benytter under øvelsen.

 

3. gir full lading (1.2 bar) ved 2900rpm

2. gir ble det nærmere 3700rpm før full lading, ikke god nøyaktighet da det gikk veldig raskt. Må nesten ha en mann med neste gang :)

1. gir umulig å si, men trolig mer enn 3700rpm

 

Blir jo mye avvik ved slik testkjøring tenker på avlesning og treghet i turbotrykksmåleren (Wolf 2 bar).

 

-Helge-

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...