Guest vrtx Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 Vurderer kjøp av en Sierra 4x4 ombygd til Sierra Cosworth 4x4. Hvordan kan jeg sjekke om alt er flyttet over fra den eventuelle donorbil? Eier sier at ALT er flyttet over. Hvilke tegn kan jeg se etter for å faktiskt se at alt av understell, bremser osv er flyttet over? Er alt av deler til en cosworth forsterket/forbedret i forhold til en vanlig sierra 4x4? Kom med masse tips Takk for all hjelp! Mvh.
triggerhappy Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 Videre innlegg som krangler om originalbil vs. ombygget vil bli konsekvent slettet. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest Dre Racing@ Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 kjøp deg en bil som er i bra stand og FRI FOR RUST! en cosworth ruster like lett som en vanlig sierra..jeg har selv en ombygd bil, selv den beste og råeste sedanen her på forumet er en ombygd bil
Mark1 Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 be om bilder fra ombygginga.eller be eier hoppe inn i bilen og bli med deg ned til biltilsynet hvor du sier du har bestilt røntgen sjekk av gulvplata.observer skjelvende hender, svett panne, usikker stemme osv. er han klar for turen så gjør du nok ett sikkert kjøp WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest vrtx Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 Spesielle plasser som det bruker å ruste? Har lest en god del men fant ikke svar på alle sprøsmålene min. Er alt av hjuloppheng forskjellig fra en vanlig sierra 4x4 og en cosworth 4x4? Hvordan kan jeg se forskjellen? Spesielle svakheter i motor, girkasse og drivlinje som er vanlige som er lurt å sjekke? Har alle sedan cosworth riller på panseret?
Guest Escoss Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 4x4 sedan cosworth har riller i panser...2wd har ikke riller.
triggerhappy Posted August 29, 2007 Posted August 29, 2007 røntengen sjekk av gulvplata?? dvs? For å se om det er sveist rammenummer. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
to far gone Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 For å se om det er sveist rammenummer. etter det jeg har sett det første du bør sjekke da over halvparten av ombygget biler er juksa til ,og er og regne som dele biler HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Guest Hovden Racing Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 kjøp deg en bil som er i bra stand og FRI FOR RUST! en cosworth ruster like lett som en vanlig sierra..jeg har selv en ombygd bil, selv den beste og råeste sedanen her på forumet er en ombygd bil Sierra er Sierra!!! Rusthauger!! Cosworth eller ikke.. Morefun Sierran er original og råest her inne ja
triggerhappy Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Spesielle plasser som det bruker å ruste? Har lest en god del men fant ikke svar på alle sprøsmålene min. Er alt av hjuloppheng forskjellig fra en vanlig sierra 4x4 og en cosworth 4x4? Hvordan kan jeg se forskjellen? Spesielle svakheter i motor, girkasse og drivlinje som er vanlige som er lurt å sjekke? Har alle sedan cosworth riller på panseret? Gulv og bjelker i bakre halvpart av bilen, kanaler og hjulbuer er iallefall det første du bør se over. Bruk gjerne skrutrekker. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest vrtx Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Takk for oppryddning i tråden. Er ikke snakk om å kjøpe en original cosworth, da har topicen vært en annen. er spørsmål om hva man burde sjekke ved kjøp av en uorginal/ombygget cosworth. Er drivverk/hjuloppheng forsterket i forhold til en "vanlig" sierra 4x4 ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now